handdator

Visa fullständig version : Släpande armar


Jalfs
2012-07-18, 13:48
Precis som rubriken säger upplever jag att mina armar släpar lite jämfört med resten av kroppen. Kör efter ett rullande push-/pullschema utan benträning på grund av knäskada för tillfället. Schemat ser ut såhär:
Dag 1: bröst, axlar, triceps.
Dag 2: vila
Dag 3: rygg, biceps
Dag 4: mage
Dag 5: bröst, axlar, triceps.

Vore det en idé att lägga in triceps på ryggdagen och biceps och bröst-/axeldagen istället? Detta på grund av att jag ofta känner mig ganska slut i slutet av passet när jag kört bröst och axlar innan triceps.

prOtotype
2012-07-18, 13:51
Verkligen värt att prova, jag har precis gått över till det och jag har en helt annan kraft i biceps när jag kör det på bröst/axlar dagen istället, samt att det får två träningstillfällen i schemat istället för ett.

Jalfs
2012-07-18, 14:05
Verkligen värt att prova, jag har precis gått över till det och jag har en helt annan kraft i biceps när jag kör det på bröst/axlar dagen istället, samt att det får två träningstillfällen i schemat istället för ett.

Grymt! Kanske värt att testa då som sagt.

Feelgood
2012-07-18, 17:20
Jag kör biceps tillsammans med bröst och triceps med axlar, och jag tycker det ger mer för jag kan köra biceps o triceps när dom är som vilade :) eller i alla fall mer vilade än ifall jag skulle köra triceps med bröst och biceps med rygg :)

Pinoy
2012-07-18, 17:36
Måndag: Bröst Triceps
Tisdag: Rygg Biceps
Onsdag: Axlar Traps
Torsdag: Vila
Fredag: Armar
Lördag: Ben
Söndag: Vila

Mage, Underarmar & Vader slängs in när det funkar bäst.

Edit; Oj, såg inte att du ej kunde träna ben. Skippa bendagen och vila därefter repetera/vila en dag extra. :)