handdator

Visa fullständig version : Ballong/svullen mage eller bara fet?


swaggedout
2012-07-18, 13:33
Håller på att gå upp i vikt, har kört på 0,5 kg/vecka under kanske 1,5 månad. Ligger på 76/190 ~. Jag siktar på 4000 kcal/dag då jag tränar 3-4 ggr i veckan samt jobbar inom industrin och går jämt typ, det låter väl ganska lagom med 4000 då? Grejjen är den att magen börjar bli mer och mer putig, jag måste typ spänna magen utan tröja för att inte skämmas. Hur vet man om man är svullen( av någon mat typ mjölk?) eller bara fet? Det tragiska är att jag inte gått upp speciellt mycket men iaf mini-put mage. Mår piss av detta och vettifan vad jag ska ta mig till. Det är nedre delen som putar mycket vid naveln under bröstet är jag platt. Värt att säga är att jag fiser förjävligt så folk får kväljningar (haha!) och ofta!

Grotesk
2012-07-18, 13:38
Om du misstänker tex. laktosintolerans så torde du märka detta att magen svullnar utöver det vanliga då du just intagit laktos såsom mjölk.

Angående att nedre delen av din mage putar så har jag samma "problem" och bedömer att det helt enkelt beror på fettdepåer där. Är övertygad om att detta löser sig om du går ner i vikt och däremed förhoppningsvis tappar mer fett i denna region. Dock är inte detta något att skämmas över, då du inte är ensam och dessutom bulkar. Försök uppnå en så normal hållning som möjligt så minskar nog iaf putet.

swaggedout
2012-07-18, 13:44
Om du misstänker tex. laktosintolerans så torde du märka detta att magen svullnar utöver det vanliga då du just intagit laktos såsom mjölk.

Angående att nedre delen av din mage putar så har jag samma "problem" och bedömer att det helt enkelt beror på fettdepåer där. Är övertygad om att detta löser sig om du går ner i vikt och däremed förhoppningsvis tappar mer fett i denna region. Dock är inte detta något att skämmas över, då du inte är ensam och dessutom bulkar. Försök uppnå en så normal hållning som möjligt så minskar nog iaf putet.

Tack, jag tror det är i samband med gainers med mjölk. Kan jag gå till läkaren för en undersökning kring laktos?

prOtotype
2012-07-18, 13:52
Prova att köpa laktas och ta en halv tablett och se om det löser det.

fenzyn
2012-07-18, 14:03
Håller på att gå upp i vikt, har kört på 0,5 kg/vecka under kanske 1,5 månad. Ligger på 76/190 ~. Jag siktar på 4000 kcal/dag då jag tränar 3-4 ggr i veckan samt jobbar inom industrin och går jämt typ, det låter väl ganska lagom med 4000 då? Grejjen är den att magen börjar bli mer och mer putig, jag måste typ spänna magen utan tröja för att inte skämmas. Hur vet man om man är svullen( av någon mat typ mjölk?) eller bara fet? Det tragiska är att jag inte gått upp speciellt mycket men iaf mini-put mage. Mår piss av detta och vettifan vad jag ska ta mig till. Det är nedre delen som putar mycket vid naveln under bröstet är jag platt. Värt att säga är att jag fiser förjävligt så folk får kväljningar (haha!) och ofta!

Hur ofta tömmer du tarmen? Det kan ju faktiskt vara så att du är förstoppad också...

Grotesk
2012-07-18, 14:08
Tack, jag tror det är i samband med gainers med mjölk. Kan jag gå till läkaren för en undersökning kring laktos?

Tyvärr vet jag inte detta då min enda nära kontakt med laktosintolerans har varit en flickvän, numera ex, som blev laktosintolerant. Hon undersökte dock detta på egen hand.

Men det skadar ju inte att ringa och fråga!

swaggedout
2012-07-18, 14:08
Hur ofta tömmer du tarmen? Det kan ju faktiskt vara så att du är förstoppad också...

Skiter 1-2 ggr dag :)

swaggedout
2012-07-18, 16:23
Lägger ner mjölk tillsvidare, har läkartid om nån månad. Hur mycket laktos blir det om man kör gainer med vatten?

pezrulezhaakon
2012-07-18, 16:42
swaggedout

Välj gainer utan vassle/kassein om du vill minska risken för laktos.

swaggedout
2012-07-18, 17:22
swaggedout

Välj gainer utan vassle/kassein om du vill minska risken för laktos.

Får göra det vid nästa köp

Fyllot
2012-07-19, 09:35
Genetiskt putande mage alt smalfet med svag bukmuskulatur.

prOtotype
2012-07-19, 13:39
Som sagt, om det är laktos så kan du köpa prolaktas på apoteket och prova en halv tablett, om det löser problemet så är det bara att börja käka - kostar inte mycket.

Eccoes
2012-07-19, 14:14
Måste väl ändå vara enklast att testa laktosfri mjölk och se om det blir någon skillnad?

Jag klarar inte av att dricka vanlig mjölk, utan blir uppsvälld och får jävligt ont i magen, men har inget problem med vassleprotein/gainer.
Så testa att köra laktosfri mjölk en vecka så kommer du märka skillnad om du är laktoskänslig/intolerant.