handdator

Visa fullständig version : Minska intaget på vilodagarna

Pinoy
2012-07-18, 13:27
Är det vettigt att minska sina intag under vilodagarna när man bulkar? Hur mycket ska man dra ner på kalorierna isf och vilka sorts (fett, kolhydrater, protein)?

Pinoy
2012-07-18, 15:28
bump

vicarious
2012-07-18, 16:20
Är det vettigt att minska sina intag under vilodagarna när man bulkar? Hur mycket ska man dra ner på kalorierna isf och vilka sorts (fett, kolhydrater, protein)?

Nej det tycker jag inte. Eventuellt lite mindre eftersom man kanske förbrukar lite extra under själva träningen. Beror på hur aktiv man är. Drar man och lirar fotboll i 2h på vilodagen så bör man kanske t om äta lite mer än en dag då man är på gymmet i 45min och lyfter lite vikter. I grund och botten är ju definitionen av bulk att man ligger på överskott. Så vad som är överskott beror helt på hur mycket energi man förbrukar den dagen.

Sheogorath
2012-07-18, 16:24
Muskeluppbyggnaden i vila är kaloriberoende så det är inget jag praktiserar själv eller föreslår.

z_bumbi
2012-07-18, 16:24
Om man äter/dricker något extra runt träningen som en gainer etc så löser det sig av sig självt då man inte äter/dricker det när man inte tränar. I annat fall ser jag ingen större mening med att ändra något.

exevision
2012-07-18, 16:30
Leangains Martin förespråkar det. Själv så cyklar jag kalorier lite med fint resultat. Men inte för att det kanske spelar någon större roll. Bara att det är gott att belöna sig lite extra på träningsdagar *flex*

vicarious
2012-07-18, 16:53
Leangains Martin förespråkar det. Själv så cyklar jag kalorier lite med fint resultat. Men inte för att det kanske spelar någon större roll. Bara att det är gott att belöna sig lite extra på träningsdagar *flex*

Leangains är väl knappast något traditionellt bulkupplägg dock utan mer en strategi som går ut på att försöka lägga på sig muskler samtidigt som man försöker hålla en bra form.