handdator

Visa fullständig version : Bulkstart hösten 2012

Felixflobby
2012-07-17, 18:29
Jappjapp! Hösten närmar sig med stormsteg och med tanke på den värdelösa sommar det varit/kommer förmodligen vara, startar jag bulken redan idag!

Jag kommer satsa på runt 3500 kcal per dag; mycket kolhydrater, protein samt snålt på fettet.

Sååå, hur kommer ni lägga upp er deff? 500kcal överskott? Under hur lång tid? Tips, idéer, planer?

Dags att bygga! :hbang:

Kent Herbert
2012-07-17, 20:01
Jappjapp! Hösten närmar sig med stormsteg och med tanke på den värdelösa sommar det varit/kommer förmodligen vara, startar jag bulken redan idag!

Jag kommer satsa på runt 3500 kcal per dag; mycket kolhydrater, protein samt snålt på fettet.

Sååå, hur kommer ni lägga upp er deff? 500kcal överskott? Under hur lång tid? Tips, idéer, planer?

Dags att bygga! :hbang:

Jag börjar såfort jag har kommit hem från min resa i augusti o då lyder det : hittils har jag legat på ca 2200kcal i nuvarande vikt 65kg.
Jag ska öka till 3000 för att se vad måttstocken säger och försöka öka kvalivativt och långsamt fram tills februari-mars.

Jag kommer försöka hålla andelen kolhydrater hög, fettet lågt inom träningsdagar, och viseversa icketräning.(fast då ligga nära balans)
Ser fram emot

MelpaN
2012-07-17, 20:17
ska bara bli fet och lägga av med träningen

krille93
2012-07-18, 10:51
Skulle ha börjat nu men nu efter deffen är det jobbigt att börja äta igen, ingen som känner samma? Vill inte "förstöra" formen man har liksom :)

vicarious
2012-07-18, 11:14

Bulk menar du?

Personligen hade jag siktat på 2-3g protein/kg, ca 0.5-1g fett/kg och resten kolhydrater.