Visa fullständig version : Bulkstart hösten 2012
Felixflobby
2012-07-17, 18:29
Jappjapp! Hösten närmar sig med stormsteg och med tanke på den värdelösa sommar det varit/kommer förmodligen vara, startar jag bulken redan idag!
Jag kommer satsa på runt 3500 kcal per dag; mycket kolhydrater, protein samt snålt på fettet.
Sååå, hur kommer ni lägga upp er deff? 500kcal överskott? Under hur lång tid? Tips, idéer, planer?
Dags att bygga! :hbang:
Kent Herbert
2012-07-17, 20:01
Jappjapp! Hösten närmar sig med stormsteg och med tanke på den värdelösa sommar det varit/kommer förmodligen vara, startar jag bulken redan idag!
Jag kommer satsa på runt 3500 kcal per dag; mycket kolhydrater, protein samt snålt på fettet.
Sååå, hur kommer ni lägga upp er deff? 500kcal överskott? Under hur lång tid? Tips, idéer, planer?
Dags att bygga! :hbang:
Jag börjar såfort jag har kommit hem från min resa i augusti o då lyder det : hittils har jag legat på ca 2200kcal i nuvarande vikt 65kg.
Jag ska öka till 3000 för att se vad måttstocken säger och försöka öka kvalivativt och långsamt fram tills februari-mars.
Jag kommer försöka hålla andelen kolhydrater hög, fettet lågt inom träningsdagar, och viseversa icketräning.(fast då ligga nära balans)
Ser fram emot
ska bara bli fet och lägga av med träningen
krille93
2012-07-18, 10:51
Skulle ha börjat nu men nu efter deffen är det jobbigt att börja äta igen, ingen som känner samma? Vill inte "förstöra" formen man har liksom :)
vicarious
2012-07-18, 11:14
Bulk menar du?
Personligen hade jag siktat på 2-3g protein/kg, ca 0.5-1g fett/kg och resten kolhydrater.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.