handdator

Visa fullständig version : Sprang(!); hur lindras förstörda vader imorgon?


Aping
2012-07-16, 15:57
Sup!

Inspirerad av Era svar i mina senaste löptrådar hängde jag på ren impuls med min syrra och far ut i elljusspåret när de skulle stavgå idag. Tänkte testa att framfotslöpa bara lite tills jag blev för trött för att hålla tekniken och sen bara kötta runt resten av slingan på vilja för att få en tid på 5 km att jämföra med senare.

Själva löpningen kändes bra, blev aldrig trött i lungor och hjärta (försökte inte hålla något tempo heller) och jag slog inte igenom med hälen även när jag blev tröttare. Däremot lyckades jag nog inte hålla frekvensen mot slutet. Förmodligen inte ens i början.

Tyvärr sprang jag vilse vilket resulterade i att jag inte hade koll på varken sträcka eller tid och kom plötsligt tillbaka till målet. Enligt klockan hade jag varit ute och trippat i 20 min, enbart framfotslöpning :-(((((

Väl vid bilen hade jag krampkänningar i vaderna (inget sådant under tiden jag sprang) så jag antar att jag kommer vara TOTALT förstörd i kalvarna i en vecka.

Hur ska jag göra nu när stelheten och smärtan kommer imogon?

Kan jag foamrulla bort träningsvärken när den kommer och försöka träna igenom DOMS:en genom att göra tåhävningar eller är jag dömd till att vara invalidiserad i en vecka?

Stefan J
2012-07-16, 16:12
Jag tror att du får försöka härda ut denna outsägliga plåga som komma skall. Med järnvilja, en fullständig repertoar av alla psykologiska försvarsmekanismer och ett massivt stöd från ditt sociala nätverk så vågar jag lova att du kommer ut på andra sidan med livet i behåll.

King Grub
2012-07-16, 16:13
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3299243&postcount=26

Aping
2012-07-16, 16:16
Jag tror att du får försöka härda ut denna outsägliga plåga som komma skall. Med järnvilja, en fullständig repertoar av alla psykologiska försvarsmekanismer och ett massivt stöd från ditt sociala nätverk så vågar jag lova att du kommer ut på andra sidan med livet i behåll.

Tack för förtroendet!

Det blir en dyrköpt läxa men det kan jag ha för att jag försökte mig på nåt nytt.

Aping
2012-07-16, 16:17
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3299243&postcount=26
Tack snälla! :-)

Substitut idrottsmassage=foamroller/köra in golfbollar i vaden?

spas
2012-07-16, 16:20
Löpning gör ont. Tror det är Guds sätt att tala om för oss att vi inte ska springa i onödan.

Skämt åsido varje gång jag fått för mig att börja springa har jag fått något överjävligt ont i vaderna en dag eller två. För mig hjälper det att hålla igång blodcirkulationen lite lätt och inte springa förrän det har gått över helt igen.

Aping
2012-07-16, 17:53
Löpning gör ont. Tror det är Guds sätt att tala om för oss att vi inte ska springa i onödan.

Ska försöka hålla mig aktiv och utmana styvheten (som hen sa?) m a o.

(Gudfruktig som jag är så har jag ju lyckats undvika nöjesspringandet hittills om det inte varit för ädlare syften som att jaga ihålig vit boll.

Kanske är en bön om förlåtelse på sin plats? Det verkar inte lyssnas på större böner som världsfred eller global befrielse från sjukdomar osv så kanske är det bättre att börja lite mer ödmjukt med sig själv och sina egna problem för att få in en fot s a s.)

mikaelj
2012-07-16, 17:54
Nu har du en veckas immobilitet att se fram emot...

Aping
2012-07-16, 18:03
Nu har du en veckas immobilitet att se fram emot...
Unlike :-(

Ska bli skönt att få lägga lite "som man bäddar får man ligga"-feeling till mina bukett av andra feels :-)

mikaelj
2012-07-16, 18:14
Gradvis uppstegring...

apfel
2012-07-16, 18:32
Löpning gör ont. Tror det är Guds sätt att tala om för oss att vi inte ska springa i onödan.

Skämt åsido varje gång jag fått för mig att börja springa har jag fått något överjävligt ont i vaderna en dag eller två. För mig hjälper det att hålla igång blodcirkulationen lite lätt och inte springa förrän det har gått över helt igen.

hoppas att ovanstående trollar.. löpning är ju en av de mest naturliga saker en människa kan göra. Att vi i dagens samhälle inte springer så ofta gör det inte onaturligt att springa