handdator

Visa fullständig version : Angående failad maxning


Masterpan
2012-07-16, 13:21
Skulle dra 100 kg i bänk idag. Kom upp till precis innan utlåsning och där tog det tvärstopp. Settet efter glömde jag ta av en 5 kg viktkaka på högersidan så stången åkte ner och lutade sedan ner till höger, alltså ett till failat set..
Sedan skulle jag köra igen på 90 och då blev det en seg 1a, tar normalt en lätt 3a.

Vad jag undrar är om jag kan köra om ett vanligt bröstpass imorgon då jag sket i resten av passet eftersom det gick så jävla dåligt idag?

ceejay
2012-07-16, 13:23
Ja, klart du kan.

Masterpan
2012-07-16, 13:32
Ja, klart du kan.

Utan negativa påföljder av dagens pass? *

frong
2012-07-16, 13:33
Hur mycket körde du idag då?

Masterpan
2012-07-16, 13:41
Hur mycket körde du idag då?

Den failade maxningen, sen settet med mer vikt på högersidan än vänstersidan så allt sket sig där, och sedan singeln på 90.

frong
2012-07-16, 13:45
Då är det lugnt.

Stefan J
2012-07-16, 13:45
Utan negativa påföljder av dagens pass? *

Du kommer troligtvis att prestera lite sämre idag än vanligt om du nu gjorde 2 fails och en gristung singel igår. Men det är ett träningspass med lite sämre förutsättningar bara. Så antingen kör du idag och tar dig igenom passet eller så vilar du och kör igen som vanligt nästa gång du tänkte träna. Kanske är du då extra fräsch och kan sätta 100kg iom den låga volymen igår. I det långa loppet spelar det ingen roll vad du väljer. Jag själv hade valt alternativ 2.

312
2012-07-16, 14:23
Då är det lugnt.

Öh, det kan du ju inte säga, omöjligt att veta.

Känn efter, känns det lugnt? Kör. För mig känns det som att jag skulle kunna köra varje muskelgrupp varje dag utan problem. Beror på hur man sköter sömn, mat etc.

frong
2012-07-16, 14:33
Öh, det kan du ju inte säga, omöjligt att veta.

Känn efter, känns det lugnt? Kör. För mig känns det som att jag skulle kunna köra varje muskelgrupp varje dag utan problem. Beror på hur man sköter sömn, mat etc.

Han körde tre halvdana set -.- Herregud.

spas
2012-07-16, 16:33
Öh, det kan du ju inte säga, omöjligt att veta.

Känn efter, känns det lugnt? Kör. För mig känns det som att jag skulle kunna köra varje muskelgrupp varje dag utan problem. Beror på hur man sköter sömn, mat etc.

Jo det är faktiskt helt lugnt, inte en enda själ kommer gå förlorad även om han gör ett lite sämre bänkpass när han känner sig sliten.

tjing
2012-07-16, 19:41
Skulle dra 100 kg i bänk idag. Kom upp till precis innan utlåsning och där tog det tvärstopp. Settet efter glömde jag ta av en 5 kg viktkaka på högersidan så stången åkte ner och lutade sedan ner till höger, alltså ett till failat set..
Sedan skulle jag köra igen på 90 och då blev det en seg 1a, tar normalt en lätt 3a.

Vad jag undrar är om jag kan köra om ett vanligt bröstpass imorgon då jag sket i resten av passet eftersom det gick så jävla dåligt idag?

Ska vi veta det? Gå på hur det känns till exempel.

m5h
2012-07-16, 20:08
Du får nog känna av imorgon om du har kraften annars är det bara att vila lite till. :)