handdator

Visa fullständig version : Alternativ till 7-keto DHEA


Magnito
2012-07-16, 11:12
Om jag har fattat det rätt har det kommit nya regler kring 7-keto DHEA (?). Hur som helst är det skitsvårt att köpa dem nu för tiden.

Jag mår verkligen skitbra av dem och tror att det har mycket med kortisolhämmandet att göra.

Vet någon om något alternativt tillskott som fortfarande går att köpa?
Är det förbud på 7-keto DHEA i hela Europa eller är det Sverige som nojar?

Sheogorath
2012-07-16, 11:15
Om jag har fattat det rätt har det kommit nya regler kring 7-keto DHEA (?). Hur som helst är det skitsvårt att köpa dem nu för tiden.

Jag mår verkligen skitbra av dem och tror att det har mycket med kortisolhämmandet att göra.

Vet någon om något alternativt tillskott som fortfarande går att köpa?
Är det förbud på 7-keto DHEA i hela Europa eller är det Sverige som nojar?

Det är dopingklassat, inte olagligt. Typ som alkohol.

tjing
2012-07-16, 11:15
Om jag har fattat det rätt har det kommit nya regler kring 7-keto DHEA (?). Hur som helst är det skitsvårt att köpa dem nu för tiden.

Jag mår verkligen skitbra av dem och tror att det har mycket med kortisolhämmandet att göra.

Vet någon om något alternativt tillskott som fortfarande går att köpa?
Är det förbud på 7-keto DHEA i hela Europa eller är det Sverige som nojar?

Omega-3 sänker kortisolet signifikant.

krubkungen
2012-07-16, 11:17
Om jag har fattat det rätt har det kommit nya regler kring 7-keto DHEA (?). Hur som helst är det skitsvårt att köpa dem nu för tiden.

Jag mår verkligen skitbra av dem och tror att det har mycket med kortisolhämmandet att göra.

Vet någon om något alternativt tillskott som fortfarande går att köpa?
Är det förbud på 7-keto DHEA i hela Europa eller är det Sverige som nojar?

Finns fortfarande att få tag i. Annars har du 17-dione som är som 7-keto men ska ha en AI effekt också.

kettlebellGuden
2012-07-16, 11:43
Om jag har fattat det rätt har det kommit nya regler kring 7-keto DHEA (?). Hur som helst är det skitsvårt att köpa dem nu för tiden.

Jag mår verkligen skitbra av dem och tror att det har mycket med kortisolhämmandet att göra.

Vet någon om något alternativt tillskott som fortfarande går att köpa?
Är det förbud på 7-keto DHEA i hela Europa eller är det Sverige som nojar?

Vettifasiken om det är så svårt.. jag googlade på det och hittade ett antal svenska webbutiker som sålde.

Eftersom det är med på WADAs lista så är det inte "Sverige som nojar." Att det skulle föreligga något förbud på 7-keto DHEA vettifasiken om det stämmer dock.

Det är dopingklassat, inte olagligt. Typ som alkohol.

Är det enbart listat av WADA eller är det dopingklassat på riktigt? Hittar det inte i FHIs förteckning över dopingklassade preparat.

exevision
2012-07-16, 18:07
Är det enbart listat av WADA eller är det dopingklassat på riktigt? Hittar det inte i FHIs förteckning över dopingklassade preparat.

Endast WADA. Så även 17-dione. Tränar du på ett RF anslutet gym så blir du avstängd vid ett test vid bruk av 7-keto eller 17-dione.

Annars kanske ALC skulle kunna vara ett alternativ?

deadich
2012-07-16, 20:00
Det är dopingklassat, inte olagligt. Typ som alkohol.

Alkohol är bara dopingklassat inom ett fåtal sporter. Typ darts och ett par andra. Såvitt jag vet iallafall.

Beelz
2012-07-16, 21:01
Fan ska du med en kortisolhämnare till för?

Akada
2012-07-16, 21:31
Alkohol är bara dopingklassat inom ett fåtal sporter. Typ darts och ett par andra. Såvitt jag vet iallafall.
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/169/714/I%20see%20what%20you%20did%20there%20Fry.jpg

kettlebellGuden
2012-07-16, 21:40
Alkohol är bara dopingklassat inom ett fåtal sporter. Typ darts och ett par andra. Såvitt jag vet iallafall.

Korrekt. Källa: RFs lista.

Johan.S
2012-07-17, 07:32
C-vitamin och ALC är väl de enklaste och billigaste alternativen. Sen finns Phosphatidylserine men pga att man tydligen måste dosera rätt högt för att det ska ha nån nämvärd effekt så blir det en ganska oekonomisk produkt.

Sen finns det vissa som påstår att L-glutamin är bra för att hålla kortisol nivåerna på en bra nivå. Har inte läst på särskillt mycket om det utan mer sett att det finns ett antal artiklar om det.

Magnito
2012-07-17, 21:49
Jag har sett att det verkar finnas några få märken kvar (de dyraste så klart). Men det verkar som att många slutat sälja dem - eller iaf inte fyllt på sina lager.

Jag hänger inte med i alla förkortningar, vad är: ALC och AI-effekt?

Fan ska du med en kortisolhämnare till för?
Jag har ulcerös kollit - en mag- och tarmsjukdom. Kortisolminskningen har gjort att jag varit helt frisk i 4 mån nu (för första gången på sex år).

Johan.S
2012-07-18, 08:14
Jag har sett att det verkar finnas några få märken kvar (de dyraste så klart). Men det verkar som att många slutat sälja dem - eller iaf inte fyllt på sina lager.

Jag hänger inte med i alla förkortningar, vad är: ALC och AI-effekt?


Jag har ulcerös kollit - en mag- och tarmsjukdom. Kortisolminskningen har gjort att jag varit helt frisk i 4 mån nu (för första gången på sex år).


ALC = Acetyl-L-Carnitine

Acetyl-l-karnitin är en acetylester av aminosyran L-karnitin som används för motverka kortisol och bibehålla nivåerna av könshormoner under perioder av intensiv fysisk eller psykisk stress. Acetyl-l-karnitin kan också enligt studier ha en positiv effekt på den kognitiva funktionen.

AI = aromatase inhibitor/aromatashämmare

Sänker/hämmar östrogenbildningen i kroppen. De flesta av dessa produkter är klassade och får inte säljas men det finns ett fåtal som som har en så pass mild effekt eller klassas som naturliga ämnen som finns att köpa.

Johan.S
2012-07-18, 08:21
Endast WADA. Så även 17-dione. Tränar du på ett RF anslutet gym så blir du avstängd vid ett test vid bruk av 7-keto eller 17-dione.

Annars kanske ALC skulle kunna vara ett alternativ?


Helt rätt. Har dock blivit testat med rätt mycket 7-keto i omlopp och det gav inget utslag på testet. Har även hört personer från England som blivit testade samtidigt som dom tagit 7-keto och för dom visade det inget heller.

Med det här menar jag inte att jag tycker att alla ska känna lugnet. Det kan vara väldigt individuellt och det är inte värt den "lilla" effekten det ger mot att ev bli avstängd i 1-2 år.

Kischen
2012-07-19, 19:50
Helt rätt. Har dock blivit testat med rätt mycket 7-keto i omlopp och det gav inget utslag på testet. Har även hört personer från England som blivit testade samtidigt som dom tagit 7-keto och för dom visade det inget heller.

Med det här menar jag inte att jag tycker att alla ska känna lugnet. Det kan vara väldigt individuellt och det är inte värt den "lilla" effekten det ger mot att ev bli avstängd i 1-2 år.

Visar testerna ALLT eller endast vad de letar efter?

Johan.S
2012-07-19, 22:38
Visar testerna ALLT eller endast vad de letar efter?

Det kan tyvärr inte svara på. Det enda jag fick veta var det som stod i brevet jag fick i brevinkastet. "Ingen doping företeelse påvisad" eller nått i den stilen.