handdator

Visa fullständig version : Vart ska jag lägga in marklyft?


Simonbaws
2012-07-15, 22:03
Hej, jag kör just nu en 4 split som ser ut så här

Måndag: bröst/rygg samt nån bicepsövning
Tisdag: mage/ben/vader

Torsdag: Axlar/traps
Fredag: Biceps/triceps

och jag undrar om jag ska köra marklyft tillsammans med rygg på måndagen eller med ben? för det tar ju både på ryggen och baksida lår! eller hur tycker ni jag ska lägga träningarna på för dagar?
Försöker att lägga bröst och rygg så långt ifrån axlar och biceps/triceps som möjligt!

Wormzie
2012-07-15, 22:06
Hej, jag kör just nu en 4 split som ser ut så här

Måndag: bröst/rygg samt nån bicepsövning
Tisdag: mage/ben/vader

Torsdag: Axlar/traps
Fredag: Biceps/triceps

och jag undrar om jag ska köra marklyft tillsammans med rygg på måndagen eller med ben? för det tar ju både på ryggen och baksida lår! eller hur tycker ni jag ska lägga träningarna på för dagar?
Försöker att lägga bröst och rygg så långt ifrån axlar och biceps/triceps som möjligt!

Blasta in marklyften på biceps/triceps passet ;)

Sheogorath
2012-07-15, 22:08
Kan bli lite mastigt med marklyft dagen efter traps. Men de kan ju ligga på axlar/traps-passet. :)

ChrisDEFC
2012-07-15, 22:23
Blasta in marklyften på biceps/triceps passet ;)

+1...

Kan bli lite mastigt med marklyft dagen efter traps. Men de kan ju ligga på axlar/traps-passet. :)

... eller +1... Gör det som känns bäst. Annars kan du ju alltid ta axlar triceps torsdag och sen mark, trapz och biceps på fredagen. Ah, så hade nog jag gjort! Tack för ordet.

krubkungen
2012-07-15, 22:47
Eller så kastar du om det, fast då blir det annorlunda och det kanske du inte vill ;)

Måndag:
Ben(+marklyft)/mage/vader

Tisdag:
Bröst/triceps/utsida axlar

Onsdag:
Rygg/biceps/baksida axlar

Fredag: Ifall du orkar ben/vader/mage

Lördag: Bröst/rygg + prio muskler ifall du vill

vicarious
2012-07-16, 00:08
kan bli lite mastigt med marklyft dagen efter traps. Men de kan ju ligga på axlar/traps-passet. :)

+1

Simonbaws
2012-07-16, 01:46
Kan bli lite mastigt med marklyft dagen efter traps. Men de kan ju ligga på axlar/traps-passet. :)

blir nog så!

stromming
2012-07-16, 10:31
"Vart ska jag lägga in marklyft" låter för mig lite som "Jag har byggt en bil, men vilket underrede ska jag ha?". Marklyft är inget man lägger in, det är en grundpelare i schemat.

Med det har jag gnällt färdigt och håller med sheo att det passar bra på axlar/traps. Dels tränas ju trapsen bra och dels låter det som att det passet kan bli ganska kort annars.

mikaelj
2012-07-16, 10:34
"Vart ska jag lägga in marklyft" låter för mig lite som "Jag har byggt en bil, men vilket underrede ska jag ha?". Marklyft är inget man lägger in, det är en grundpelare i schemat.

Tack för en bra formulering. Tänkte precis det här men kunde inte uttrycka det.