handdator

Visa fullständig version : Body forum : Vad har hänt?


bigtraps
2012-07-15, 14:57
Har det dött efter man gjorde om det?

King Grub
2012-07-15, 15:00
Ja.

willtjam
2012-07-15, 15:01
Varför?

Eddie Vedder
2012-07-15, 15:01
I egenskap av moderator på forumet i fråga kan jag ju bara säga att det knappast har varit en lyckad flytt. Jag vill inte säga för mycket men det oroar helt klart. Det känns som stenåldern att en forumomläggning ska ta sådan evinnerlig tid och jag är rädd för att skadan är irreversibel. :(

Och bortser jag från min roll som moderator, och enbart uttalar mig i egenskap av användare, så tycker jag även att det nya forumet är på alla vis sämre. Men det kanske ändras med tiden. Hur som helst spelar det ju ingen roll om forumet kommer ikapp sett till användarvänlighet om det hinner dö ut före dess.

Arne Persson
2012-07-15, 15:34
I egenskap av moderator på forumet i fråga kan jag ju bara säga att det knappast har varit en lyckad flytt. Jag vill inte säga för mycket men det oroar helt klart. Det känns som stenåldern att en forumomläggning ska ta sådan evinnerlig tid och jag är rädd för att skadan är irreversibel. :(

Och bortser jag från min roll som moderator, och enbart uttalar mig i egenskap av användare, så tycker jag även att det nya forumet är på alla vis sämre. Men det kanske ändras med tiden. Hur som helst spelar det ju ingen roll om forumet kommer ikapp sett till användarvänlighet om det hinner dö ut före dess.

Är det nya forumet en "koncernstandard" i vilken BODY ingår?

isterbuk
2012-07-15, 16:59
Jag är inte alls nöjd med deras nya layout på forumet, det är inte snyggt eller speciellt användarvänligt i mitt tycke.

hertzman
2012-07-15, 17:24
Nej, flytten verkar ha resulterar i en hel del buggar också.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

frong
2012-07-15, 17:25
Jag va inne där ibland, nu aldrig.

tjing
2012-07-15, 17:59
Det nya forumet är fulare på alla sätt och vis än det förra. Jag förstår ingenting

kelk
2012-07-15, 18:28
Migrerade man inte över kontouppgifterna?
Kan inte logga in med mitt gamla konto hur som haver

Oxe
2012-07-15, 18:31
jag kan inte heller logga in, mitt anrika gamla konto

gymrat
2012-07-15, 19:33
Migrerade man inte över kontouppgifterna?
Kan inte logga in med mitt gamla konto hur som haver

jag kan inte heller logga in, mitt anrika gamla konto

Om man inte hade en aktuell mailadress kopplad till sin forumanvändare kan man ha missat mailet med det nya lösenordet som utgick vid migreringen.
Om ni använder kontaktformuläret så fixar jag ett nytt lösenord och rättar till e-postadressen: http://www.body.se/kontakt/

RedHead
2012-07-15, 20:09
Gillar inte heller det nya interfacet alls. Gör om gör bättre

gymrat
2012-07-15, 20:16
Gillar inte heller det nya interfacet alls. Gör om gör bättre

We hear you – efter semestern hoppas vi att ett mer anpassat gränssnitt kan införas, med rätt verktyg på rätt plats och med överskådlighet.

tjing
2012-07-16, 11:20
We hear you – efter semestern hoppas vi att ett mer anpassat gränssnitt kan införas, med rätt verktyg på rätt plats och med överskådlighet.

Finns det ingen möjlighet att gå emot kraven på nya forum och behålla de gamla?

Fidde_Mannen
2012-07-16, 15:16
Gillar inte alls vad dom gjort med forumet.

Gober
2012-07-16, 16:56
Som trogen dagboksanvändare på Body blev jag och de andra stamisarna mycket besvikna på nya forumet. Tyvärr har en del flytt och andra blivit relativt inaktiva. Just nu känns det tyvärr helt dött och jag är rädd att det inte kommer vända :/

Gamla forumet var bra, det var ganska litet och intimt och vi som följde varandras journaler och dagböcker tyckte nog alla att det var okej som det var. Det är utseende, funktion och överlag är det mycket svårnavigerat och man har ingen riktig översikt där. Magnus har lyssnat och tagit till sig av kritik men det hjälper inte då brädan helt enkel inte är bra trots man fixat till en del buggar och saknade funktioner.

Nu när man även övergett bodybuilding-tråden så är nog den bistra sanningen att forumet kommer överges och dö ut helt inom snar framtid. Jag och några andra gubbar kör dock vidare på våra dagböcker då jag ännu inte hittat något bra alternativ (Kolo känns lite för stort)

*cry*

Fyllot
2012-07-16, 16:59
Hoppas för kung och fosterland att kolozzeum inte tänker göra samma förändring....

King Grub
2012-07-16, 17:05
Vi har ingen ägare som tvingar på dumma förändringar för sakens skull. Jag är rätt säker på att Lasse har bättre vett än så. :D

Och jag skulle sluta skriva här om så skedde.

z_bumbi
2012-07-16, 17:09
Vilka förändringar är det som har skett som är så dåliga? Jag har ingen användare (även om jag faktiskt skrivit ett helt inlägg :hbang:) och märkte ingen direkt skillnad då jag bläddrade igenom det jag såg. Att det var dött märke jag men det är väl antagligen inte förändringen.

mini
2012-07-16, 17:30
Om du inte brukar använda forumet så verkar det lite förhastat att uttala sig om att förändringen är obetydlig för användaraktiviteten.
Jag har kollat en gång men fick öststatsvibbar. Ser inte något direkt positivt med förändringen. Snarare är det tecken på när man gjort saker utan att fråga användarna vad de vill ha och behöver.

z_bumbi
2012-07-16, 17:33
Att förändringen har ett samband med att det är dött verkar de flesta vara överens om men förändringen i sig är förhoppningsvis inte att forumet är dött.

Eddie Vedder
2012-07-17, 08:13
Att förändringen har ett samband med att det är dött verkar de flesta vara överens om men förändringen i sig är förhoppningsvis inte att forumet är dött.

1) Det var redan ett forum på dekis vars aktivitet drastiskt sjönk. Det startades till och med trådar om hur dött forumet är (var).
2) Den nya omläggningen som alltså skedde i ett redan kritiskt läge har visat sig vara värdelös på alla tänkbara sett och dessutom tagit sanslöst med tid vilket ju kanske var spiken i kistan. Det är utan tvivel sämre och väldigt annorlunda jämfört med innan.

Mental
2012-07-17, 13:26
Just nu är det 22 medlemmar online, 13 foruminlägg har postats idag

En vardag 14:30.

13 inlägg... My god.
Hur har det brukat se ut? Finns det statestik?

delta_mats
2012-07-17, 13:46
Hahaha, det var mig ett skruttigt forum! Nåväl, finns väl ingenting där som inte kolo gör bättre.

Arne Persson
2012-07-17, 13:50
Vilka förändringar är det som har skett som är så dåliga? Jag har ingen användare (även om jag faktiskt skrivit ett helt inlägg :hbang:) och märkte ingen direkt skillnad då jag bläddrade igenom det jag såg. Att det var dött märke jag men det är väl antagligen inte förändringen.

Där bl.a försvann massor av poster som skrevs i skarven...