handdator

Visa fullständig version : Orörlig och konstant värk i handled.


Nible
2012-07-15, 10:01
Hade ett träningsuppehåll i närmare 2 månader på grund av sjukdom (maj-juli) men har nu kommit igång med träningen. Efter att tränat och jobbat i 2 veckor fick jag hemskt ont i handleden. Smärtan är begränsad till mellan lillfinger- och långfingerleden. Härom kvällen hade jag till och med sömnproblem pga konstant värk.

Jag misstänker att mitt jobb i klädbutik och ett konstant vikande avkläder (handledsrörelser) har bidragit till detta. Det jag undrar är om jag ska kontakta läkare eller sjukgymnast? För tillfället tar jag värktabletter och smörjer med tigerbalsam (hjälper knappast) dagligen.

Tolkia
2012-07-15, 10:58
Om du inte misstänker någon sjukdom (typ har reumatiska besvär eller något) eller att du brutit eller slitit sönder något (så att du behöver en röntgenundersökning e. dyl. skulle jag börja med att gå till en sjukgymnast. Du lär behöva råd om hur du skall anpassa arbete och träning för att bli av med värken och undvika att den kommer tillbaka när du vill trappa upp träningen.

Nible
2012-07-15, 17:29
Om du inte misstänker någon sjukdom (typ har reumatiska besvär eller något) eller att du brutit eller slitit sönder något (så att du behöver en röntgenundersökning e. dyl. skulle jag börja med att gå till en sjukgymnast. Du lär behöva råd om hur du skall anpassa arbete och träning för att bli av med värken och undvika att den kommer tillbaka när du vill trappa upp träningen.

Okej, misstänkte nästan det. Tack för svaret, Tolika.