handdator

Visa fullständig version : Små flaskor för näringsintag under aktivitet??


Barbastark
2012-07-15, 09:32
Hej!

Letar efter små plastflaskor att ha kolhydratsdryck i under aktivitet. Ska vara sådana små som rymmer kanske 75ml och lätt får plats i fickorna på tex cykeltröjan.

Har ett par från SOC nu, men dem är av en dålig plast, så letar efter liknande flaskor men av bättre plastmaterial (nr 2, 4 och 5="bra" plast).

Någon som har tips?

agazza
2012-07-15, 09:38
Brorsan har något bälte som består av typ 10 små flaskor på kanske en dl eller två styck som han köpte på intersport eller nåt

sent from phone

Barbastark
2012-07-15, 09:40
Brorsan har något bälte som består av typ 10 små flaskor på kanske en dl eller två styck som han köpte på intersport eller nåt

sent from phone

Ok, vet du vilket märke det är? Har du koll på vilken typ av plast dem består av?

Tolkia
2012-07-15, 11:03
Testa även att posta frågan i cykeltråden; jag tror att det finns många där som inte dammsuger hela Allmänt så noga.

agazza
2012-07-15, 12:08
Ok, vet du vilket märke det är? Har du koll på vilken typ av plast dem består av?

Ska kolla när jag besöker föräldrarna ligger det kvar och duger så kan jag posta det till dig

sent from phone

Olegh
2012-07-15, 12:14
Varför inte vanliga flaskor? Tex. http://cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000344&avd=2 ?

Två sådana passar utmärkt i ryggfickorna, samtidigt har du plats över till nycklar, mobil, slang, etc. Om du ska cykla någon längre sträcka kommer det behövas en jäkla massa 75ml flaskor. Dricker du inte så mycket kan du ta med dig en halvfull halvlitersflaska.

Barbastark
2012-07-15, 13:34
Varför inte vanliga flaskor? Tex. http://cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000344&avd=2 ?

Två sådana passar utmärkt i ryggfickorna, samtidigt har du plats över till nycklar, mobil, slang, etc. Om du ska cykla någon längre sträcka kommer det behövas en jäkla massa 75ml flaskor. Dricker du inte så mycket kan du ta med dig en halvfull halvlitersflaska.

Ä, för stora. Har dem enbart till näringsintag. Sportdryckspulver+så lite vatten som möjligt för att blanda ut. Så vet jag hur mycket jag intagit när osv.

Vattnet har jag annars i vattenflaskor (ska dock börja med camelbak, god forbidd)

Barbastark
2012-07-15, 13:35
Ska kolla när jag besöker föräldrarna ligger det kvar och duger så kan jag posta det till dig

sent from phone

A kolla gärna, tackar!

Morty
2012-07-15, 17:50
Sånt där vanligt billigt vätskebälte har rätt bra flaskor. Annars är hemmagjorda bars najs, lite näring i dem också istället för rent socker.

Barbastark
2012-07-15, 17:53
Sånt där vanligt billigt vätskebälte har rätt bra flaskor. Annars är hemmagjorda bars najs, lite näring i dem också istället för rent socker.

Det är ett sånt vanligt billigt vätskebälte som jag har. Dock är tyvärr flaskorna gjorda av dålig plast.. Synd, för dem är perfekta i storlek

Det är sådana jag har nu: http://www.stadium.se/sport/traning/traningstillbehor/068443/soc-water-bottles

Morty
2012-07-15, 17:54
Hur kan plast vara dålig? Om vi inte pratar miljöperspektiv. Visst, cykling är en materialsport men nån måtta ska vi väl ha :P

Barbastark
2012-07-15, 17:55
Hur kan plast vara dålig? Om vi inte pratar miljöperspektiv. Visst, cykling är en materialsport men nån måtta ska vi väl ha :P

Dålig plast=plast som släpper ifrån sig onödigt mycket kemikalier o dyl som hamnar i vätskan man förvarar i dem.