Visa fullständig version : Nybörjare, kost schema (bulk)
Hej jag är 19 och har tränat ett tag men har aldrig bulkat innan och nu förstått hur viktig kosten är för träningen.
Jag är 1.80 lång och väger 63kg vilket är lite underviktig.
Detta är schemat jag hade tänkt
Frukost:
4 ägg
musli/havre gröt (variera)
2 bananer
mjölk
Lunch:
100g kolhydrat källa (pasta, ris potatis)
200g ljust kött (kyckling, torsk mm)
Direkt efter träning:
Gainer, creatin, 2 bananer och en burk tonfisk
Middag:
100g kolhydrat källa (pasta, ris potatis)
200g ljust kött (kyckling, torsk mm)
Kväll:
nötter sammt nån proteinrik mejeriprodukt
Låter detta bra eller är det något som bör ändras?
vicarious
2012-07-13, 20:28
Ser helt OK ut men går inte svara på om det är tillräckligt för att du ska öka i vikt eller inte.
Hade bytt ut tonfisken efter träningen mot en proteinshake, om du inte verkligen älskar tonfisk :D
edit: Lite snabb räkning gav cirka 2000 kcal och då är inte gainern, muslin, mjölken eller kvällsmålet inräknat då du inte anger några doseringar där.
tack för svaret, jag hade tänkt 2dl gainer med 3dl mjölk till, sedan frukost ca 2 dl musli, 0,5l mjölk och kvällsmaten 150g kvarg med lite bladad nöt blandning
vicarious
2012-07-13, 22:26
tack för svaret, jag hade tänkt 2dl gainer med 3dl mjölk till, sedan frukost ca 2 dl musli, 0,5l mjölk och kvällsmaten 150g kvarg med lite bladad nöt blandning
Då skulle jag tro att du totalt landar runt 3000 kcal. Borde vara tillräckligt för en 63kgs person att öka i vikt på. Vad har du för sysselsättning och vad/hur ofta tränar du eller rör på dig?
Jag studerar och jag tränar ca 4 gånger i veckan då jag har 3 olika pass. då kör jag 12,10,8,6,15 repetioner på varje övning med ca 1 min vila imellan.
pass 1 är bröst, axlar, triceps
pass 2: Ben, vader och abs
pass 3: rygg, biceps, underarmar
Gabzteryo
2012-07-15, 09:19
Inge fett? bara från äggen
Inge fett? bara från äggen
Steker ju all mat i matfett sedan dricker jag röd mjölk och nötter, eller behövs det mer fett än så?
benaciii
2012-07-15, 11:17
Steker ju all mat i matfett sedan dricker jag röd mjölk och nötter, eller behövs det mer fett än så?
nej, behövs inte mer.
är det värt att köpa omega-3 tabletter? och grönsaker kan man ju slänga in med lunchen och middagen, tack så mycket för alla svar uppskattas :D
edasvangen
2012-07-15, 13:59
Äter du sällan fet fisk kan det vara värt ja.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.