handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg


Jockelofberg
2012-07-13, 16:45
Tja!

Ni mer rutinerade besökarna på detta forumet kanske kan hjälpa mig snabbt och lätt här. jag har letat ett tag efter något bra träningsupplägg till min vecka.

stats -
174cm
61kg
Tränat i ett år seriöst, två år innan har jag "lattjat" på gymmet.
18år
Går på en pre-workout och gainer efter passet. (om det nu skulle hjälpa något.)

Letar alltså efter ett vecko upplägg. Har svårt att planera min vecka med träning, jobbar på ett gym i byn och tränar 5-6 dagar i veckan. Vilka muskelgrupper på vilka dagar är ett "smidigt" sätt att lägga upp veckan?
Behöver inga pass eller övningstips då jag trivs med mina pass som de är.

Bara att i slutet av veckan så blir det alltid svårt att träna något som fått vila de 48 timmar som är rekommenderat. muskelgrupperna tar slut liksom..

nu babblar jag bara. Frågan är egentligen om ni känner till någon bra journal eller själv kör på ett visst sätt som funkar fint? Om inte, tack ändå! *flex*

Jockelofberg
2012-07-13, 16:47
Tja!

Ni mer rutinerade besökarna på detta forumet kanske kan hjälpa mig snabbt och lätt här. jag har letat ett tag efter något bra träningsupplägg till min vecka.

stats -
174cm
61kg
Tränat i ett år seriöst, två år innan har jag "lattjat" på gymmet.
18år
Går på en pre-workout och gainer efter passet. (om det nu skulle hjälpa något.)

Letar alltså efter ett vecko upplägg. Har svårt att planera min vecka med träning, jobbar på ett gym i byn och tränar 5-6 dagar i veckan. Vilka muskelgrupper på vilka dagar är ett "smidigt" sätt att lägga upp veckan?
Behöver inga pass eller övningstips då jag trivs med mina pass som de är.

Bara att i slutet av veckan så blir det alltid svårt att träna något som fått vila de 48 timmar som är rekommenderat. muskelgrupperna tar slut liksom..

nu babblar jag bara. Frågan är egentligen om ni känner till någon bra journal eller själv kör på ett visst sätt som funkar fint? Om inte, tack ändå! *flex*

Märker att den meningen låter kraftigt efterbliven. men ni förstår säkert!:banned

KalleTeodor
2012-07-13, 17:49
du kan ju köra en rullande klassisk 3 split, eller så kör du en 4 split?. 3 splitten kan du köra 3-6 gånger i veckan beroende på hur mkt du orkar. 4 gånger i veckan funkar bäst för mig, prova vad som funkar för dig.