handdator

Visa fullständig version : Hur länge/ofta är ni på diet?


Loccii
2012-07-12, 17:42
Tjena, som de står på rubriken. Hur ofta och hur länge?
Vad för diet går ni på?
Vilka resultat har ni fått?

Tänkte gå på ''diet'' hela året om. Alltså ligga på kcal +-0 Fast med högt protien intag. Med andra ord, ett ''nyttigt/närngsrikt'' liv.
Har inte någon optinojja direkt, orkar inte bulka/deff/bulka osv..
Hur ser ni på saken?

Tacksam för svar på alla, de uppskattas! *cupid*

yooii
2012-07-12, 18:58
Hur länge? Tills jag är nöjd. Varken mer eller mindre.

AronP
2012-07-13, 08:04
Dietar 1 gång per år ungefär. Sen beror det på hur off jag är men 15-20v kanske för att ha marginal att bli riktigt hård. Sen håller jag ju en ungefärlig diet året runt (har koll på kcal- och proteinintag).

Ingen namn på deffen men ungefär 50/30/20E% (p/k/f), under bulk så ökar k och f.

Väldigt bra resultat.

Du kommer växa bättre av att bulka ordentligt, jag litar inte på leangains.

Loccii
2012-07-13, 09:12
Aha okej! Tusen tack för svaret. Det kanske är ett bättre alternativ då! :)

Barbastark
2012-07-13, 09:28
Dietar 1 gång per år ungefär. Sen beror det på hur off jag är men 15-20v kanske för att ha marginal att bli riktigt hård. Sen håller jag ju en ungefärlig diet året runt (har koll på kcal- och proteinintag).

Ingen namn på deffen men ungefär 50/30/20E% (p/k/f), under bulk så ökar k och f.

Väldigt bra resultat.

Du kommer växa bättre av att bulka ordentligt, jag litar inte på leangains.

Hur mycket lägger du på dig på bulkarna då? Och vad blir netto-ökningen?

AronP
2012-07-13, 10:08
Hur mycket lägger du på dig på bulkarna då? Och vad blir netto-ökningen?
Säg att jag plussar totalt 8-12kg inkl vätska och nettoökningen blir ca 2kg men det påverkas ju av hur länge jag tränat. Jag börjar närma mig mitt max nu. Svårt att generalisera dock, man slutar ju på lite olika fettprocent. Ge mig några år till så får vi se.

Barbastark
2012-07-13, 10:12
Säg att jag plussar totalt 8-12kg inkl vätska och nettoökningen blir ca 2kg men det påverkas ju av hur länge jag tränat. Jag börjar närma mig mitt max nu. Svårt att generalisera dock, man slutar ju på lite olika fettprocent. Ge mig några år till så får vi se.

8-12! Är det inte riktigt svårt att gå ned detta utan att förlora alla ökningar i deffen?

AronP
2012-07-13, 10:21
8-12! Är det inte riktigt svårt att gå ned detta utan att förlora alla ökningar i deffen?
Vi säger minst 3kg vätska och räknar med 12kg, då har vi 9kg fett+muskler. 9kg på 32v är 280g/v eller 1.25kg per månad, inte så hög takt tycker jag. Antar vi att vi byggt två kilo muskler så är det alltså 3kg vätska och 7kg fett som ska bort nästa diet. 1kg vätska tar vi på 1v, då har vi 19v på oss att förlora 7kg, det är 370g/v. Känns inte som omöjligt det heller, speciellt inte om vi går ut och förlorar mer än 0.5kg/v dom första veckorna. Under en diet ska man förlora minimalt med muskler, då dietperioden är rätt så lång så finns det goda möjligheter att behålla det mesta.

Barbastark
2012-07-13, 14:21
Vi säger minst 3kg vätska och räknar med 12kg, då har vi 9kg fett+muskler. 9kg på 32v är 280g/v eller 1.25kg per månad, inte så hög takt tycker jag. Antar vi att vi byggt två kilo muskler så är det alltså 3kg vätska och 7kg fett som ska bort nästa diet. 1kg vätska tar vi på 1v, då har vi 19v på oss att förlora 7kg, det är 370g/v. Känns inte som omöjligt det heller, speciellt inte om vi går ut och förlorar mer än 0.5kg/v dom första veckorna. Under en diet ska man förlora minimalt med muskler, då dietperioden är rätt så lång så finns det goda möjligheter att behålla det mesta.

Låter ju som en bra plan där.

Är själv rätt osugen på att bli för fet under resterande del av året dock, så tänker mer i "lean gains" banor. Frågan är dock om man riskerar att ligga för lågt i intag och gå miste om bra ökningar. Jaja. Får köra på å se

Fishtank
2012-07-13, 15:29
Tror du gör bäst i att lägga mer energi på träningen än allt theorycraftande på kolo men det är bara min åsikt.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

Barbastark
2012-07-13, 18:52
Tror du gör bäst i att lägga mer energi på träningen än allt theorycraftande på kolo men det är bara min åsikt.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

Det är ett bra tips. För INGEN har ju hjärnkapactet till att både läsa om kost och träning och kolla på kolozzeum ett par timmar i veckan samtidigt som man tränar regelbundet. Jag menar, måste ju vara helt absurt att någon har tid med det