handdator

Visa fullständig version : NeoTech's Försök till träningsjournal.


NeoTech
2004-01-30, 11:58
Ålder: 23
Längd: 1.78
Kroppsfett: 28%
Vikt: 112-114kg

Dag1(tis):
Bänkpress - 50kg / 8rep x 3set
Sittande axelpress - 45kg / 10rep x 3set
Sidlyft m. hantel: 12kg / 10rep x 3set
Triceps m. skivstång: 15kg / 10rep x 2set
Triceps pushdown: 45kg / 10rep x 3set
Triceps vajerdrag ö. huvud: 20kg / 15rep x 1set
Sidebends med hantel: 20kg / 10rep x 3set
20min rask gång på band med 15% lutning.

Dag2(tors):
Latsdrag framför huvud: 50kg / 12rep x 3set
Rodd smalt grepp: 60kg / 15rep x 3set
Upprätt sittande Rodd brett grepp: 50kg / 8rep x 3set
Bicepscurl med hantel: 18kg / 15rep x 3set
Hantelrodd framåtlutad: 15kg / 10rep x 3set
Ryggresningar: 10kg / 20rep x 3set
20min rask gång på band med 15% lutning.

Dag3(söndag):
Upprätt Sittande crunches: 50kg / 10reps x 3set (hammer maskin)
Raka benlyft: 5kg / 10reps x 1set
Sneda knälyft: 15reps x 2set
40min rask gång på band med 15% lutning.

---

Har kört detta program nu i 4mån, fast jag började med 5-10kg mindre i vikterna, har ökat successivt varje vecka..

Enda problemet jag har just nu är att jag inte kan få i mig tillräckligt mycket mat, försökt öka intaget men det går inte, ens om jag tvingar i mig, så äter i genomsnitt 2800-3200kcal om dagen.

Pez
2004-01-30, 15:17
Välkommen till Kolozzeum. :thumbup:

Kör du inte ben?

/pez

NeoTech
2004-01-30, 15:27
Inte mer ben än att jag går på bandet och trampa downhill mtb då, har redan larvigt stora benmuskler i förhållande till t.ex armar och så... därför jag börja träna, för att få bättre överkropps styrka så jag presterar bättre när jag cyklar. =)

Zakath
2004-01-30, 19:18
Du verkar vara en väldigt stor kille?

Men det måste vara mycket muskler om du väger 114kg och har 28% kroppsfett?

Ser bra ut med schemat, vad är dina mål?
För om det är att bränna bort en del av ditt fett som det verkar vara när jag ser att du går/joggar efetr varje pass :thumbup:
Kan det väl inte vara ett problem att du inte äter så mycket?

Bra jobbat ändå! Kör hårt!

NeoTech
2004-01-30, 20:23
Jag e väl rätt stor kan man säga, mesta av "fettvikten" sitter jue på sidorna, dom så kallade lovehandles, och på buken då så klart, så e jue rätt bukig mao, men har inte överdrivet stora arm o bröstmuskler, ryggen o benen e där mest av muskelvikten e placerad, efter att ha simtävlat i flera år och nu satsar på downhill cyklingen.

Men ja jag började med en vikt på 121kg för 4mån sen cirka, dom första månaderna rasade jag vilt utan större ansträngning, nu tar det emot ska gudarna veta den sista månaden har vart snigelfart, o ingen viktförändring, orkar lyfta mer o mer men ser ingen kroppslig förändring direkt. Målet e att tappa ner till 100kg tills nästa vinter, till sommaren skulle jag vilja tappa cirka 5kg till, men det lär jag få jobba på...

Ska se om ja kan fixa lite "nuvarande" bilder så ni får se vad för utgångs läge jag har..

Zakath
2004-01-30, 22:27
O jävlar, grymt med downhill cykling!
Du måste få en rejäl fart :hbang:

Hade vart kul med lite bilder, alltid kul att jämföra senare.
Men när du ska gå ner i vikt och styrketränar samtidigt så får du ju också mer muskler som dessutom väger ungefär dubbelt så mycket som fett, så du har nog gått ner en del nu också bara att det inte märks på vikten :D

Att gå ner till 100kg verkar vara ett rimligt mål, du kommer ju se ut som värsta Überbiffen då. Har du några andra styrkerelaterade mål?

NeoTech
2004-01-31, 10:51
Ajo min vikt bidrar jue till att jag får upp lite mer momentan kraft än vad andra får, men jag får även mer av bieffekterna som centrifugal vikt när man tar skarpa kurvor, här kommer träningen in, ha muskler nog att hålla mig kvar i spåret när jag rundar o går in i nästa sektion. =)

ajo ska se om ja kan ta några, men jag e inte så biffig, tycker jag iaf, rätt mkt fettvävnad och rätt mkt benstomme, har jue inte ngn "hård" eller deffad muskelmassa heller så ser mest slapp ut.. *deprimerande*
Ajo den tanken har jue slagit mig med att jag antagligen flyttat om en hel del vikt, utan att direkt förlorat ngn totalvikt, e jue inga fel o väga runt en 100pannor om det inte e mer än 15% fettvävnad när man e på 100pannor, men just nu e jag lixom på 28% enligt kaliper mätningen, och då sitter nästan allting på magen, vilket gör man blir en aning oproportionerlig..

Andra styrkemål, tja tänkte jag skulle orka göra mer än en armhävning ngn dag.. ;) Och kanske orka göra chins samt dips med min vikt ngn gång, det vore coolt tycker jag, just nu har jag inte styrkan för det.. =)

NeoTech
2004-02-03, 12:43
Jahapp så efter en tidigare veckas lyckad träning, drar man på sig ytterligare en förkylning, eller kanske väcker den gamla, i vilket fall så blir jue träningen lidande..

Lyckades överanstränga en muskel i vänster axeln med, så den hugger lite underligt när man försöker få armen över huvudet.

Har blivit tillsagd att ta det lugnt en vecka och låta förkylningen gå ur kroppen ordentligt.. Jobbigt tycker en annan, inte fan vill man sitta hemma lixom. Finns roligare saker att göra..

acron
2004-02-03, 13:46
Originally posted by NeoTech
Jahapp så efter en tidigare veckas lyckad träning, drar man på sig ytterligare en förkylning, eller kanske väcker den gamla, i vilket fall så blir jue träningen lidande..

Lyckades överanstränga en muskel i vänster axeln med, så den hugger lite underligt när man försöker få armen över huvudet.

Har blivit tillsagd att ta det lugnt en vecka och låta förkylningen gå ur kroppen ordentligt.. Jobbigt tycker en annan, inte fan vill man sitta hemma lixom. Finns roligare saker att göra..

Att vara borta en vecka från gymmet (för att inte tala om månader som jag själv har varit) knäcker lite på psyket. Man känner sig genast slapp och svag, men äter du nu ordentligt och vilar upp dig samt dricker mycket vätska så ska du se att du presterar minst lika bra om inte bättre nästa gång du kliver in på gymmet!

Kämpa på! :thumbup:

NeoTech
2004-02-03, 19:30
Dags o krypa te korset och visa upp utgångsläges bilder, det här är jag idag, efter att ha tappat 9kg.

http://andreas.knoxville.se/20040203_back.jpg
http://andreas.knoxville.se/20040203_side.jpg
http://andreas.knoxville.se/20040203_front.jpg

Zakath
2004-02-03, 19:38
Redan gått ner 9kg?
Hur lång tid tog det?

Gööörbra!!!

En sak har du definitivt, och det är massa, med det kan du bli riktigt stark :thumbup:

Fortsätt så här så kommer allt gå vägen ska du se!
Men ingen idé att spänna sig på bilderna eller?

NeoTech
2004-02-03, 22:16
Det tog mig 2mån (cirka) att tappa 9kg, men nu har jag landat på 113kg, och har stått still där dom senaste 2mån...

Mitt problem e att jag inte ökar så mkt i styrka eg, på 4mån så har jag bara lyckats öka med cirka 10kg, jag vet inte om det e så att jag fegar för mkt och inte lastar på tillräckligt eller inte, men tränar oftast själv 3 dagar i veckan så har ingen direkt o jämföra mig med heller.. =)

WHITEFOLKS
2004-02-03, 22:54
det är bara jobba på :) jag hade nästan exakt de statsen för ett par år sen och har skalat och byggt ordentligt sen dess..

NeoTech
2004-02-13, 13:42
Dag1(tis):
Bänkpress - 50kg / 10rep x 3set
Sittande axelpress maskin - 55kg / 12rep x 3set
Sittande axelpress hantel - 16kg / 8rep x 3set
Triceps pushdown: 50kg / 12rep x 3set
Triceps vajerdrag ö. huvud: 25kg / 12rep x 3set
Sidebends med hantel: 30kg / 15rep x 4set
10min rask gång på band med 15% lutning.

Dag2(tors):
Latsdrag framför huvud: 55kg / 12rep x 3set
Sittande Rodd smalt grepp: 70kg / 12rep x 3set
Upprätt sittande Rodd brett grepp: 60kg / 10rep x 3set
Bicepscurl med hantel: 20kg / 15rep x 3set
Bicepscurl hammermaskin: 45kg / 10,8,6rep x 3set
Hantelrodd framåtlutad: 2+kg / 10rep x 3set
10min rask gång på band med 15% lutning.

NeoTech
2004-03-03, 13:50
Sista 2mån så har vikten stått tvärt still.. Tränar som vanligt och försöker öka lite, har även ökat kardio träningen för att så klart få en högre förbränning..
Har även lyckats lägga om kosten så att man äter som en häst men äter "rätt"..

Nu kommer vi till det intressant, fast man sover 8-9 timmar varje natt så e jag trött, så trött till den milda grad att jag måste sova en stund på lunchen för o orka med resten av dagen.
På senare tid så har energin lakats ur musklerna med, det finns lixom inget att ta av, det gör ibland t.om seriöst jevla ont när man tar i ordentligt.

Jag käkar mina proteiner, o mumsar i mig energimat så det borde räcka för 2... Rent viktmässigt så står jag tvärt still på 113kg varken upp eller ner för tillfället, enda jag kan se är en ökning av muskler och minskning av fett men inte så mkt man kunde önska.

Detta som alla förstår börjar gå en på nerverna.. e det dags o lägga om träningen för nåra veckor, typ skippa vikterna eller köra mkt lätta vikter och massor av reps? Idag kör jag kanske 6-8 reps i varje övning och lyfter så mkt jag bara kan förmå mig att pressa av backen..

Ideer?? Är nästa steg o börja äta kreatin för o få tillbaka energin ?? Även magnesium har jag fått för mig skulle kunna vara nyttigt..

Pinglan
2004-03-03, 14:00
Det första som slår mig när jag läser om din trötthet är att du kanske har lågt blodvärde (anemi). Har du kollat det på länge? Bara att gå och ta ett enkelt stick i fingret så får du svar på detta. Jag har själv problem med återkommande lågt blodvärde och sjunker det för lågt så blir man oändligt trött, precis som du beskriver så vill man bara sova och sova fast man vet att man egentligen sovit tillräckligt. Detta påverkar såklart även träning i negativ riktning då kroppen har svårt att transportera ut tillräckligt med syre till musklerna. Skulle din trötthet bero på detta så är det snabbt fixaat med lite järntabletter eller blutsaft. Kanske kan värt att kolla upp iaf