handdator

Visa fullständig version : För att förlora bilringarna?! HJÄLP


Aliansoo
2012-07-11, 10:22
om ja vill förlora bilringarna vad ska ja köra då ? såna övningar som länken visar som ja hittat på övningsbanken ? http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/WtTwistingCrunch.html eller kondition?

2HE
2012-07-11, 10:24
Jag har för mig att det inte går att punktförbränna. Träna och ät bra och hoppas på det bästa.

Ronn
2012-07-11, 10:27
Styrketräna och ligg på ett kaloriunderskott, ingen specifik övning kommer hjälpa dig utan generellt att du går ner i vikt samt behåller muskelmassa medan du gör det. Läs deffguiden om du inte har gjort det redan: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Reaper123
2012-07-11, 10:31
Finns ingen genväg i detta fall, rent träningsmässigt. Utan basövningar duger bra på gymmet och kardio om du nu gillar den träningsformen (den sistnämda klarar du dig även utan)!

Du behöver däremot tappa fettvikt (deffa), vilket styrs via kosten i största del (du har fått länk till deffguiden). Så se till att få koll på den biten så kommer sexpacket fram tillslut!

aldoschadewitz
2012-07-11, 19:10
gå ner i vikt så försvinner dem (fettvikt) CARDIOOOOO! är mitt tips

mattilainen
2012-07-11, 20:14
viktminskning i form av kaloriunderskott is the trick!

PureGeneration
2012-07-16, 16:02
Först och främst grymt att du har kommit igång med träningen!

Som du säkert har hört så kan man inte punktförbränna fett, Olika individer med olika hormonprofiler lagrar fett mer på andra ställen än andra. Men huvudsaken är att du ligger i negativ energi balans (dvs på ett underskott) och äter relativt bra fördelat mellan dina macronutrients (protein, fett, kolhydrater).

Man bränner fett ifrån hela kroppen, så progressivt så kommer du komma åt fettet på magen och magen kommer försvinna.

Det verkar som du behöver lite hjälp få in bra vanor med kosten?

Det jag tror du behöver är bara en push i rätt riktning med lite mer kunskap om hur kroppen fungerar och vad du ska göra!

Om du skulle vilja ha lite mer tips så skicka ett PM eller maila oss på Purebylr@gmail.com

Duckdown86
2012-07-16, 16:08
Som alla föregående sagt, det går inte punkförbränna. Det som gäller är kaloriunderskott på "rätt mat" och god träning. Cardio skulle jag föreslå högintensiva varianter före marathon skiten.

Lycka till!

PureGeneration
2012-07-16, 16:18
Som alla föregående sagt, det går inte punkförbränna. Det som gäller är kaloriunderskott på "rätt mat" och god träning. Cardio skulle jag föreslå högintensiva varianter före marathon skiten.

Lycka till!

Älskar att lägga in sprints på mina vilodagar då jag inte kör vanlig LISS cardio! Efterförbränningen är ju episk!

King Grub
2012-07-16, 16:21
Ja, säkert flera tiotal kcal. Kolhydratförbränning.

Duckdown86
2012-07-16, 16:22
Älskar att lägga in sprints på mina vilodagar då jag inte kör vanlig LISS cardio! Efterförbränningen är ju episk!

Amen! :hbang:

stajv
2012-07-16, 20:39
viktminskning i form av kaloriunderskott is the trick!


Finns det nån annan sorts viktminskning? ;)

Duckdown86
2012-07-16, 20:46
Finns det nån annan sorts viktminskning? ;)

Sluta träna helt, ligg på energibalans och du lär ju med tiden gå ned i vikt tsm med muskelförlusten? :)

stajv
2012-07-17, 10:49
Sluta träna helt, ligg på energibalans och du lär ju med tiden gå ned i vikt tsm med muskelförlusten? :)

haha ja det stämmer nog :P