handdator

Visa fullständig version : Träna med förkylning

Dolce
2004-01-30, 10:40
Tjena

Hur är det egentligen med att träna under sjukdom.
Jag är egentligen bara lite täppt in näsan, ingen halsirritation, hostning eller feber.

Vågar jag mig ner på gymmet?
Meningarna går ju ganska vitt isär om det här.

King Grub
2004-01-30, 10:49
Lätt snuvig eller snorig med klar, färglös snuva = okej att träna lätt, men det är dumt att pressa sig.

Ont i halsen, ont i muskler/leder, och/eller feber = stanna hemma.

shirunai
2004-01-30, 10:54
Definera "träna lätt", jag fattar att det inte är bra att köra Benpass (för de så hårda *sob*) sedan är väll hård konditionträniong inte bra heller, men hur är det om man ska gå ned och köra hårt bröstpass(bänk,snedbänk,dips,tricepspress,frenchpr ess)

Assazel
2004-01-30, 14:32
Jag tränar inte under några omständigheter när jag är det minsta förkyld. Har du ett virus i kroppen kan det vara din sista ansträngning.

Pez
2004-01-30, 15:15
Originally posted by shirunai
Definera "träna lätt", jag fattar att det inte är bra att köra Benpass (för de så hårda *sob*) sedan är väll hård konditionträniong inte bra heller, men hur är det om man ska gå ned och köra hårt bröstpass(bänk,snedbänk,dips,tricepspress,frenchpr ess)

Träna lätt = inte pressa sig det minsta.. genomblödning, lätt cykling, promenad osv...

/pez

Nex
2004-01-30, 15:47
Med andra ord - vid minsta förkylningstendenser - fimpa gymet (tyvärr). Och då likställer jag vistelse i gymet med tung träning (iaf jag pysslar inte med nåt annat där).

Snapphanen
2004-01-30, 16:06
äh vafan man är ju småsnorig hela vintern mer eller mindre....

Officer
2004-01-30, 16:10
Originally posted by Snapphanen
äh vafan man är ju småsnorig hela vintern mer eller mindre....

Tala för dig själv :smash: