handdator

Visa fullständig version : Gainers


björne92
2012-07-10, 19:31
Hej tänkte köpa body science gainer och Body science EAA, har även ett vassle protein hemma. Det jag undrar är om gainer är "nödvändig", eller bör jag hoppa över gainern?

frong
2012-07-10, 19:44
Fel forumdel
Nej gainer är inte nödvändigt, därav namnet kosttillskott.

björne92
2012-07-10, 20:01
Fel forumdel
Nej gainer är inte nödvändigt, därav namnet kosttillskott.

har du använt gainer? :)

JackieBoy
2012-07-10, 20:02
har du använt gainer? :)

Gainer funkar fint, men jag föredrar vanligt vassle så kan jag äta god mat för dom där extra kalorierna istället.

zajiwal
2012-07-10, 20:06
Om du tycker att det är svårt att få i dig tillräckligt med energi från mat, kör på!

björne92
2012-07-10, 20:26
någon som använt gainer med erfarnenhet vad de gör för träningen? :)

Latissimus Dorsi
2012-07-10, 20:42
någon som använt gainer med erfarnenhet vad de gör för träningen? :)

Säger såhär, det är ABSOLUT inget måste utan det är exakt samma sak som en motsvarande portion med kyckling med ris.
Fördelar med gainer?
Praktiskare och mer hygieniskt än att komma med matlåda till gymmet :D
Mycket lättare att få ner flytande flöda.
Nackdel?
Igentligen ingen fysisk, men det är väldigt dyrt i längden..

Personligen hade jag sagt att för folk som har svårt att äta är en gainer väldigt bra och praktiskt, och i de fall där folk utan gainer är under sitt dagliga kaloribehov och med hjälp en gainer gör så att det blir överskott är det faktiskt skillnad mellan att få några resultat överhuvudtaget. Förväxla detta inte med något magiskt pulver som sköter allt åt en, det kunde lika gärna som sagt varit kyckling med ris som stått för denna ''magiska effekt'' som tippar en över det dagliga behovet.

Har själv gått upp massor med kilo sen jag började dricka gainer, och har så extremt svårt att äta och om man kollar vad jag ätit under dessa månader exklusive gainers hade jag absolut inte ökat i vikt. Så i mitt fall gör det en stor skillnad, men det är individuellt.

Peace

björne92
2012-07-10, 20:47
Säger såhär, det är ABSOLUT inget måste utan det är exakt samma sak som en motsvarande portion med kyckling med ris.
Fördelar med gainer?
Praktiskare och mer hygieniskt än att komma med matlåda till gymmet :D
Mycket lättare att få ner flytande flöda.
Nackdel?
Igentligen ingen fysisk, men det är väldigt dyrt i längden..

Personligen hade jag sagt att för folk som har svårt att äta är en gainer väldigt bra och praktiskt, och i de fall där folk utan gainer är under sitt dagliga kaloribehov och med hjälp en gainer gör så att det blir överskott är det faktiskt skillnad mellan att få några resultat överhuvudtaget. Förväxla detta inte med något magiskt pulver som sköter allt åt en, det kunde lika gärna som sagt varit kyckling med ris som stått för denna ''magiska effekt'' som tippar en över det dagliga behovet.

Har själv gått upp massor med kilo sen jag började dricka gainer, och har så extremt svårt att äta och om man kollar vad jag ätit under dessa månader exklusive gainers hade jag absolut inte ökat i vikt. Så i mitt fall gör det en stor skillnad, men det är individuellt.

Peace

Okej hmm svårt att äta har jag väll inte, eller jag vet ju inte hur mycket jag ska ha i mig, men brukar ta med en big pack (glasspaketet) låda nästan full som matlåda till jobbet :)

Latissimus Dorsi
2012-07-10, 20:50
Okej hmm svårt att äta har jag väll inte, eller jag vet ju inte hur mycket jag ska ha i mig, men brukar ta med en big pack (glasspaketet) låda nästan full som matlåda till jobbet :)

Det säger inte mycket, jag åt ett paket ballerinakex idag men bara det tar mig ingenstans. Hur ser en vanlig dag i din kost ut?

björne92
2012-07-10, 20:55
Det säger inte mycket, jag åt ett paket ballerinakex idag men bara det tar mig ingenstans. Hur ser en vanlig dag i din kost ut?

Äter välldigt ofta pasta till lunch med någonting haha för jag är för lat att hålla på att fixa mat som tar lång tid -.-

Dock så blir det rätt varierat till middagarna då föräldrarna fixar maten :)

Latissimus Dorsi
2012-07-10, 20:59
Äter välldigt ofta pasta till lunch med någonting haha för jag är för lat att hålla på att fixa mat som tar lång tid -.-

Dock så blir det rätt varierat till middagarna då föräldrarna fixar maten :)

Säger fortfarande nada, hur lång är du och hur mycket väger du.
Och försök rabbla upp vad du åt igår/idag typ

Frukost
2 ägg
ett glas mjölk
mellanmål
kycklingsallad
Lunch
spaghetti m köttfärssås
Efter träning
gainer

e.t.c.

björne92
2012-07-10, 21:06
Säger fortfarande nada, hur lång är du och hur mycket väger du.
Och försök rabbla upp vad du åt igår/idag typ

Frukost
2 ägg
ett glas mjölk
mellanmål
kycklingsallad
Lunch
spaghetti m köttfärssås
Efter träning
gainer

e.t.c.

Hmm okej.

180 cm, väger 82-83 (ENDAST MUSKLER) haha
Gymmar fyra dar i veckan

Käkade idag.

Frukost : 4 mackor, lunch glömde matlåda så blev en big tasty och en dubbelcheese på donken och middag blev tjock pannkaka

Igår:

Frukost: Samma

Lunch:
Pasta och köttbullar med någon sås 75% fylld big pack låda

Middag:
Eftersom ingen var hemma blev det pizza men det brukar va rätt varierat hemma, en dag i veckan fisk, en dag i veckan pannkaka(gammal tradition), ofta pasta 1-2 ggr i veckan med något, pyttipanna, allt möjligt sån där vanlig mat på vardagarna :)

björne92
2012-07-10, 21:08
kanske ska prova en gainer för att se hur de funkar? :)

Latissimus Dorsi
2012-07-10, 21:10
De ser ju bra ut, äter du stora portioner av allt det där och pröva en gainer på de så bör saker hända. Sen tränar du en månad, kolla på vågen använd måttband e.t.c kolla hur långt du kommit, kanske ett kilo kanske någon centimeter någonstans. Det är fullt realistiska mål, så om du ser en ökning då gör du rätt. Om ökningen går för snabbt, så tweakar du mindre mat mindre portion gainer e.t.c. Om resultat uteblir, så beror det endast på att du ätit för lite och inte p.g.a träningen. För i början är det som att ha en jetpack i träningen man flyger fram oavsett hur du gör :D Lycka till!

wcanka
2012-07-10, 21:12
Se hur det funkar?
Ja du kommer förmodligen gå upp massa i vikt och sedan lägga på dig massa fett, för jag tycker att du verkar äta rätt mycket!

björne92
2012-07-10, 21:45
De ser ju bra ut, äter du stora portioner av allt det där och pröva en gainer på de så bör saker hända. Sen tränar du en månad, kolla på vågen använd måttband e.t.c kolla hur långt du kommit, kanske ett kilo kanske någon centimeter någonstans. Det är fullt realistiska mål, så om du ser en ökning då gör du rätt. Om ökningen går för snabbt, så tweakar du mindre mat mindre portion gainer e.t.c. Om resultat uteblir, så beror det endast på att du ätit för lite och inte p.g.a träningen. För i början är det som att ha en jetpack i träningen man flyger fram oavsett hur du gör :D Lycka till!

Ja i början när jag börja träna seriöst i November/december så gick jag upp ungefär 12 kg på 3-4 månader, sen stannade jag där, men de var för ajg börja käak lite midre så magrutorna skulle komma fram, nu har jag bestämt mig för att käka mer igen :)

björne92
2012-07-10, 21:46
Se hur det funkar?
Ja du kommer förmodligen gå upp massa i vikt och sedan lägga på dig massa fett, för jag tycker att du verkar äta rätt mycket!

aa kasnke:O men kan ju prova en burk om jag går upp jätte mycket är det ju bara att trappa ner men jag vet inte :)

björne92
2012-07-10, 21:47
Säger såhär, det är ABSOLUT inget måste utan det är exakt samma sak som en motsvarande portion med kyckling med ris.
Fördelar med gainer?
Praktiskare och mer hygieniskt än att komma med matlåda till gymmet :D
Mycket lättare att få ner flytande flöda.
Nackdel?
Igentligen ingen fysisk, men det är väldigt dyrt i längden..

Personligen hade jag sagt att för folk som har svårt att äta är en gainer väldigt bra och praktiskt, och i de fall där folk utan gainer är under sitt dagliga kaloribehov och med hjälp en gainer gör så att det blir överskott är det faktiskt skillnad mellan att få några resultat överhuvudtaget. Förväxla detta inte med något magiskt pulver som sköter allt åt en, det kunde lika gärna som sagt varit kyckling med ris som stått för denna ''magiska effekt'' som tippar en över det dagliga behovet.

Har själv gått upp massor med kilo sen jag började dricka gainer, och har så extremt svårt att äta och om man kollar vad jag ätit under dessa månader exklusive gainers hade jag absolut inte ökat i vikt. Så i mitt fall gör det en stor skillnad, men det är individuellt.

Peace

Något förslag på gainer btw, förutom body science på mm sports, 140 kr men bara 17 användningar, tyckte det lät lite lite men det kanske är så det är? :)

Latissimus Dorsi
2012-07-10, 21:52
Något förslag på gainer btw, förutom body science på mm sports, 140 kr men bara 17 användningar, tyckte det lät lite lite men det kanske är så det är? :)

Köp det billigaste du kommer över, det spelar ingen roll vad det är för något i längden. Kanske att efter ett tag man tröttnat på smaken.

kettlebellGuden
2012-07-10, 22:30
Vad är det ens du förväntar dig att få ut av gainern? Har du problem att gå upp i vikt?

björne92
2012-07-11, 12:17
Först och främst så har jag svårt att
Få i mig kolhydrater direkt efter träning då jag gymmar antingen innan jobbet eller på kvällen och har ju hört att man ska få i sig det :-) sen skulle det kväll va roligt att gå upp löpte extra i vikt:-)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

kettlebellGuden
2012-07-11, 12:19
Först och främst så har jag svårt att
Få i mig kolhydrater direkt efter träning då jag gymmar antingen innan jobbet eller på kvällen och har ju hört att man ska få i sig det :-) sen skulle det kväll va roligt att gå upp löpte extra i vikt:-)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lite beroende på hur din träning är upplagd och så där så finns det poäng i att få i sig kolhydrater snabbt efter träningen. Jag gissar hejvilt att för dig har det ingen betydelse öht. Kör på en kork vassle eller EAA efter passet och hem och ät lite ryggbiff istället.

björne92
2012-07-11, 16:47
Lite beroende på hur din träning är upplagd och så där så finns det poäng i att få i sig kolhydrater snabbt efter träningen. Jag gissar hejvilt att för dig har det ingen betydelse öht. Kör på en kork vassle eller EAA efter passet och hem och ät lite ryggbiff istället.

Vassle protein har jag aminosyror ska jag köpa men vet int ehur jag ska göra med gianern, Det kan bli lite jobbigt att laga mat mitt i kvällen bara tänkte jag ^^

björne92
2012-07-11, 16:48
Köp det billigaste du kommer över, det spelar ingen roll vad det är för något i längden. Kanske att efter ett tag man tröttnat på smaken.

Okej så inget är bättre än den andra? något förslag på billig gainer?

2 lurar
2012-07-11, 17:04
Okej så inget är bättre än den andra? något förslag på billig gainer?
Köp vassle och kolhydrater separat och blanda själv :)

kettlebellGuden
2012-07-11, 17:09
Vassle protein har jag aminosyror ska jag köpa men vet int ehur jag ska göra med gianern, Det kan bli lite jobbigt att laga mat mitt i kvällen bara tänkte jag ^^

Vad ska du med aminosyrorna till om du har vassle?

Själv hade jag hellre kört på bacon, yoghurt, och musli om jag inte orkade laga mat. Men kör på gainer om du trivs med det. :-)

vicarious
2012-07-11, 17:27
Något förslag på gainer btw, förutom body science på mm sports, 140 kr men bara 17 användningar, tyckte det lät lite lite men det kanske är så det är? :)

Hur många användningar det blir beror ju på hur man doserar. Vad tränar du och hur mycket/ofta? Betydelsen av snabba kolhydrater direkt efter styrketräning är ofta överdriven. Det viktigaste är protein. Kolhydrater kan du alltid få i dig från vanlig mat.

Billigaste gainern blandar man själv. Vassleprotein + maltodextrin. Eller varför inte mjölk.

björne92
2012-07-11, 17:49
Hur många användningar det blir beror ju på hur man doserar. Vad tränar du och hur mycket/ofta? Betydelsen av snabba kolhydrater direkt efter styrketräning är ofta överdriven. Det viktigaste är protein. Kolhydrater kan du alltid få i dig från vanlig mat.

Billigaste gainern blandar man själv. Vassleprotein + maltodextrin. Eller varför inte mjölk.

gymmar, styrketränings alltså 4 ggr i veckan, sen ofta korpen innebandy en gång i veckan :)