handdator

Visa fullständig version : Sjuka resultat under deff


jonox
2012-07-10, 19:15
Har nu deffat i 2 månader (min första seriösa deff) och förväntade mig att bli svag, orkeslös och allmänt tom i kroppen. Men istället står jag still i vikt, fått synligare ådror, mindre midja samt varit tvungen att höja vikterna på gymmet varannan vecka. Ska väl inte klaga förutom på att vänner på gymmet och familj börjar fråga vad jag "tar" för något :p

Har tränat seriöst 4-6 dagar i veckan i drygt 2 1/2 år.

183 cm lång.
91 kg tung.

Tänkte höra om någon annan har det likadant som jag har.

begt
2012-07-10, 19:21
Gör du något drastiskt annorlunda eftersom du får såna resultat efter 2,5 år?

clappen
2012-07-10, 19:24
Jag har samma "problem". :D

Sniggel
2012-07-10, 19:28
Grattis! :thumbup:

jonox
2012-07-10, 19:35
Gör du något drastiskt annorlunda eftersom du får såna resultat efter 2,5 år?

På gymmet gör jag som jag alltid gjort. Kosten samma sak. Lite småändringar gör jag ju var tredje månad som jag alltid gjort men inget nytt drastiskt just nu.

Började dock skola om mig till rörmokare för 3 månader sedan vilket innebär lite mer kroppsarbete på dagarna men inte speciellt mycket.

jonox
2012-07-10, 19:40
Jag har samma "problem". :D

Då behöver jag inte oroa mig att jag är den enda :D Mina kompisar börjar tro att jag är Jesus återuppstånden :laugh:

clappen
2012-07-10, 19:58
På gymmet gör jag som jag alltid gjort. Kosten samma sak. Lite småändringar gör jag ju var tredje månad som jag alltid gjort men inget nytt drastiskt just nu.

Började dock skola om mig till rörmokare för 3 månader sedan vilket innebär lite mer kroppsarbete på dagarna men inte speciellt mycket.

Hmm, har hittat en gemensam nämnare för oss. Efter att jag gått arbetslös en längre period, så fick jag jobb för 2veckor sedan (fysiskt jobb), och jag som trodde att jag skulle sjunka ihop som en sten på gymmet hade ju lite fel. Jag har snarare MER energi nu på gymmet, trots rätt hårt arbete 9h om dagen, och även om jag äter rätt så lite kalorier.

begt
2012-07-10, 20:00
Hmm, har hittat en gemensam nämnare för oss. Efter att jag gått arbetslös en längre period, så fick jag jobb för 2veckor sedan (fysiskt jobb), och jag som trodde att jag skulle sjunka ihop som en sten på gymmet hade ju lite fel. Jag har snarare MER energi nu på gymmet, trots rätt hårt arbete 9h om dagen, och även om jag äter rätt så lite kalorier.

Arbetslöshet/inaktivitet är rena giftet för kroppen.

clappen
2012-07-10, 20:01
Arbetslöshet/inaktivitet är rena giftet för kroppen.

Varför?

Jag brukade nästan alltid köra daglig cardio, jag satt inte på en stol hela tiden även om det såklart var mer än nu.

begt
2012-07-10, 20:04
Varför?

Jag brukade nästan alltid köra daglig cardio, jag satt inte på en stol hela tiden även om det såklart var mer än nu.

Ganska så tillspetsat förstås, men jag mår mycket bättre av att röra på mig.

http://traningslara.se/regelbunden-traning-men-en-ovrigt-stillasittande-fritid-ar-stillasittandet-i-sig-en-riskfaktor-for-halsan/

clappen
2012-07-10, 20:07
Ganska så tillspetsat förstås, men jag mår mycket bättre av att röra på mig.

http://traningslara.se/regelbunden-traning-men-en-ovrigt-stillasittande-fritid-ar-stillasittandet-i-sig-en-riskfaktor-for-halsan/

Ja, men det var som sagt inte direkt att jag satt med en påse chips i handen och glodde serier 24/7.

Jag tror det kan handla om att man mentalt håller sig sysselsatt under arbete, vilket man aldrig gör på samma sätt när man är arbetslös.