handdator

Visa fullständig version : Shapeup-app


Aliansoo
2012-07-10, 18:30
För Er som använder shapeup appen för att räkna kalorier . Funkar den ? Stämmer de med hur mkt kalorier saker Innehåller

Ivan Bogus
2012-07-10, 18:36
Jag har bara gott att säga om den.
De kontroller jag gjort kontra förpackningar etc har stämt på öret.

En fantastisk app helt enkelt.

Gratisversionen då alltså.

Och givetvis stort plus för att den automatiskt räknar ut Prot/kolh/fett också.

Aliansoo
2012-07-10, 18:38
Tackar , tar och använder den då !

vicarious
2012-07-10, 18:46
Tycker Matdagbok är bättre. Synkar automatiskt med sidan dumbbell.se.

KycklingBen
2012-07-10, 19:50
Funkar rätt bra för mig :) I princip alla livsmedel jag äter nu under deff finns med vilket gör det enkelt att räkna.
Dock är jag lite skeptiskt till kaloriräkningen vid förbränning vid olika aktiviteter.

Jag har ställt in på låg aktivitetsnivå "då jag har stilla sittande arbete".
Sen räknar jag inte med övrig fysisk aktivitet som tex träningen.

Men går fint för mig iaf, skönt att man kan ställa in önskat fördelning mellan P,K och F.

Har ställt in på viktnedgång på 0,7 per vecka. ca 1800-2000 kcal om dagen på mina idag 85 kg på 185 cm.
Fördelat på ca 200-220 p, 100-110 K och 40-60 F.

Tar mycket Aminos under deff, kvittar dem mot träningen kan man säga i energi och den uträkningen fungerar bra för mig :)

Beelz
2012-07-10, 20:43
Tycker Matdagbok är bättre. Synkar automatiskt med sidan dumbbell.se.

Jasså? Matdagbok har bara 2000 livsmedel, shapeup har över 400 000 :p

vicarious
2012-07-10, 20:44
Jasså? Matdagbok har bara 2000 livsmedel, shapeup har över 400 000 :p

Jaså, det visste jag inte. Brukar iofs nästan alltid använda mina egeninlagda livsmedel.

Beelz
2012-07-11, 14:35
Jaså, det visste jag inte. Brukar iofs nästan alltid använda mina egeninlagda livsmedel.

Men på Matdagbok finns ju bara en kyckling, det finns ju skitmånga olika i affärerna men så olika energiinnehåll osv, eller kan man lägga till egna livsmedel?

vicarious
2012-07-11, 14:58
Men på Matdagbok finns ju bara en kyckling, det finns ju skitmånga olika i affärerna men så olika energiinnehåll osv, eller kan man lägga till egna livsmedel?

Man kan lägga till egna livsmedel på dumbbell.se som man sedan kan använda i appen. Alla livsmedel man lägger in på hemsidan finns att tillgå i appen. Använder sällan de standardiserade tabell-värdena för olika livsmedel.

Ajsomfan
2012-07-11, 16:50
Jasså? Matdagbok har bara 2000 livsmedel, shapeup har över 400 000 :p

Jo men är inte de flesta livsmedel saker som folk lagt in i shapeup själva som Hamnar i deras offentliga databas?! Så makros kanske inte alltid stämmer?

Tycker dock appen är grymt smidig och lätt värt 30:-/månad.

OneManArmy
2012-07-11, 16:56
Använt shapeup appen i nåt år nu med guld medlemskap. Och så länge man har någolunda koll vad som låter som fantasi siffror så finns de flesta svenska livsmedel med korrekta makros.

Är riktigt nice att kunna göra recept också. Bara mata in totala vikten på ingredienserna i tex en gratäng och hur många portioner du gör av den så fixar appen resten.

Även kanoners att den numera syncar din cardio med runkeeper också föresten :)
Och har man en sån där wifi våg från withings så syncar den även vikten automatiskt ;)

yooii
2012-07-11, 17:46
Jo men är inte de flesta livsmedel saker som folk lagt in i shapeup själva som Hamnar i deras offentliga databas?! Så makros kanske inte alltid stämmer?

Tycker dock appen är grymt smidig och lätt värt 30:-/månad.
Tycker dock att det mesta om jag använder mig av stämmer bra. Det finns säkerligen de livsmedlen som är helt åt helvete.

Vad är skillnaden mellan den kostnadsfria versionen och den som kostar pengar?

iPad
2012-07-11, 18:01
Jag använder den och tycker den är bra. Deras automatiska synkning fungerar däremot inte på min HOX.

Ivan Bogus
2012-07-11, 18:41
Jag kör den på en Samsung Note, funkar klockrent.

Betalappen har jag aldrig direkt varit lockad av, gratisversionen har precis allt jag behöver.

Tror betalappen har tillgång till mer ingående mått och inställningar på mikronivåer jag är alldeles för grön för att bry mig om eller förstå.

OneManArmy
2012-07-11, 18:54
Man klarar sig långt på gratis varianten. Har guld medlemskap fo life eftersom jag blev medlem så pass tidigt.
Men den har en hel del nice funktioner för guld medlemskapet också.
http://www.shapeupclub.com/my/gold.aspx

vicarious
2012-07-11, 19:10
Man klarar sig långt på gratis varianten. Har guld medlemskap fo life eftersom jag blev medlem så pass tidigt.
Men den har en hel del nice funktioner för guld medlemskapet också.
http://www.shapeupclub.com/my/gold.aspx

Du länkade till en sida som kräver inloggning.

Ajsomfan
2012-07-11, 22:32
Tycker dock att det mesta om jag använder mig av stämmer bra. Det finns säkerligen de livsmedlen som är helt åt helvete.

Vad är skillnaden mellan den kostnadsfria versionen och den som kostar pengar?

Kommer inte riktigt ihåg, men tror det bla va :

-kopiera gårdagens mat
-göra recept
-spara favoriter

Simonbaws
2012-07-11, 23:45
Kommer inte riktigt ihåg, men tror det bla va :

-kopiera gårdagens mat
-göra recept
-spara favoriter

Obegränsat antal favoriter
Obegränsat antal måltider
Obegränsat antal kategorier
Kopiera & klistra in dagar
Skapa måltider direkt från mat i din dagbok

Springer
2012-07-12, 10:40
De få kronor som shapeup kostar har gjort mer för min form än det svindyra gymkortet! :)

OneManArmy
2012-07-12, 10:50
De få kronor som shapeup kostar har gjort mer för min form än det svindyra gymkortet! :)

klart värt..
Sen att det faktiskt är svenskar som gjort programmet är ju ytterligare en anledning att stödja dem ;)

yooii
2012-07-12, 18:56
Obegränsat antal favoriter
Obegränsat antal måltider
Obegränsat antal kategorier
Kopiera & klistra in dagar
Skapa måltider direkt från mat i din dagbok
Okej, får testa någon månad. Handlar ju inte om några gigantiska summor varje månad.

Beelz
2012-07-13, 13:17
Jo men är inte de flesta livsmedel saker som folk lagt in i shapeup själva som Hamnar i deras offentliga databas?! Så makros kanske inte alltid stämmer?

Tycker dock appen är grymt smidig och lätt värt 30:-/månad.

Nej, du kan lägga till egna livsmedel/maträtter osv, men dom hamnar bara i din egna databas och läggs inte ut i den stora

Fishtank
2012-07-13, 14:09
Nej, du kan lägga till egna livsmedel/maträtter osv, men dom hamnar bara i din egna databas och läggs inte ut i den stora

Söker du kan du hitta saker andra lagt till, bara kolla makrona lite snabbt dock.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

OneManArmy
2012-07-13, 16:24
ah gör man egna livsmedel läggs de upp.
Men gör man egna måltider/recept så läggs de ej upp.