handdator

Visa fullständig version : F---------n!


Jocce
2004-01-30, 10:39
Igår kom det plötsligt tillbaka:furious: :cryout: . I fjol besvärades jag bröstsmärtor på så vis att insidan av bröstet värkte och när jag förde armen bakåt knäppte de till. Sen när jag skulle flexa och pressade händerna emot varandra gjode det ganska ont. Jag blev rådd av en bekant att fara till en fysioterapeut, vilket jag gjorde. Hon sade att det bl.a. kan bero på att jag vid den tiden hade ganska styv "bröstryggen"(den del av ryggen som är i höjd me bröstet). Några dagar efter besöket försvann smärtan stegvis och var borta i några månader, men igår kom det tillbaka. Jag har börjat fundera att det kan bro på att jag strtchat för hårt. Jag e den typen som tycker att träningen blir ofullständig om jag inte stretchar före och efter träning. Jag har även infört stretching mellan seten, och det är här jag gör fel genom att stretcha för hårt. Va tror ni? Nån annan som erfarit detta?
Jag kan tillägga att fysioterapeuten gav mig ngr stretchövnigarövningar, som jag har anpassta till de övriga.

Pdaddy
2004-01-30, 17:22
JA hade nå liknande för några år sedan, men ja tror de berodde på att jag studsa skivstången på bröstet lite.. Å pga det så fick ja nån liten spricka i bröstbenet (brosket)..
De gjorde ont när man tex skulle upp från bänken när man låg ner, eller körde flyes etc..
Kan de va nåt sånt ??

M

MathiasP
2004-01-30, 17:29
Dra ner på stretchandet ett tag. Du behöver väl inte göra det innan. Det är direkt osmart om du samtidigt inte värmer upp. Värm upp med lätta vikter, bara stången osv, om du inte redan gör det. Hoppas det går över.Ta det easy med kroppen, du har inte så många. Lycka till/Mathias