handdator

Visa fullständig version : Kost, supplement hjälp


talli87
2012-07-10, 00:02
Tjenare!
Lite lat av mig för tillfället och orkar inte riktigt titta igenom alla trådar om detta här i natt.

Så här är fallet,
Jag tränar ganska mycket ( enligt mig själv ) , upp mot 5 gånger i veckan samt promenader då jag inte är på gymmet,
Håller mig för tillfället på en VLCD diet ( naturdiet produkt ) , Brutal blade ( från *************, fettförbrännare ) samt Mivitotal dagligen.
Gått på dieten i 2 veckor men tycker inte det hänt mycket alls, hållt på träna
i några månader, blev ett litet upphåll på nån vecka när min son kom till världen.

Började sen igen och har nu tränat ganska mycket i 2 månader ungefär,
jag är relativt nöjd med resultaten då jag ser skillnad men tycker det borde hänt mer på vikten ( vägde 117 vid start, nu ligger jag på runt 112, 115cm runt bröst, 122 runt mage )
Tränar nästan ingen styrka, tränar lite för att hålla uppe musklerna mest och inte öka så mycket.

Ett träningspass brukar innehålla 30min på crosstrainer med weightloss inställning, samt ett par 3 övningar med en muskelgrupp per pass,
marklyft kör jag varje gång med relativt lätta vikter.

När jag tänker själv så känns det som det borde gå bra, min energi är bra trots VLCD dieten ( dock ska jag sluta med den om ett par dagar för gå på en matdiet ( omelett till frukost på 3-4 ägg, kvarg/tonfisk på mellanmålen, 250g kvarg och 100 tonfisk per måltid då, samt en LCHF middag på det )

Godis och drickor har jag sågott som slutat med, en dag i veckan blir det och då är det inte mycket, lösgodis för 2 pers för ca 40kr.
dricker hellre vatten, mjölk eller ramlösa/loka.

Ganska "desperat" eller vad man ska säga för att komma ner till ca 90kg, har en bra motivation samt vänner som pushar mig och haka på ner till gymmet att träna.
Har införskaffat African mango ( vet inte om det bara är bullshit eller om det funkar men men )

Ser ni något fel jag gör säg gärna till, tipsa gärna om kost och vad det finns för bra tillskott jag kan införskaffa mig ( hört att animal cuts ska vara jävligt bra )

Vore jättetacksam för svar.
Mvh newbie

talli87
2012-07-10, 00:19
läste lite och hittade SL 5x5, Låter som ett roligt pass att köra så det kommer jag gå, still behöver jag hjälp med ovannämda :D

teac
2012-07-10, 00:21
Läst detta?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

talli87
2012-07-10, 00:24
yes, har läst igenom det där =)
Vet inte om det kanske bara har med mitt tålamod å göra, jag hänger i men vill maximera viktminskningen, sen är jag väldigt dålig på räkna ut vad jag trycker i mig, så måttar mest, äter inga extrema mängder och mycket vatten under dagen