handdator

Visa fullständig version : Få skägg.


xarizma
2012-07-09, 20:32
Aight.


Jag är en kille på 22 år, som mår dåligt pga otillräcklig skäggväxt.


Fallet är det att jag får som fjädrar, på halsen, hakan och under näsan. Problemet är alltså just att det är fjädrar/fjun. T.ex det växer inte ut ett skit från håret, alltså uppifrån kinderna neråt - d.v.s jag har ingenting på kinderna. Och skägg för mig är något galet viktigt eftersom att det utstrålar manlighet, är trött på att folk gissar på att jag är 18-19. Det snackas mycket om att raka sig på ett speciellt sätt, med speciella saker eller använda medel. Men finns det verkligen något som hjälper på riktigt eller ska jag acceptera mina gener?

Pepparkakssmurfen
2012-07-09, 20:34
ghey.

Pzorz
2012-07-09, 20:37
Slappna av. Du mår förmodligen inte bättre av skägg utan hittar något annat att må dåligt över istället.

limenka
2012-07-09, 20:38
En person sa till mig att man ska gnugga ansiktet för att få skägg. Testa.

Jockefoten
2012-07-09, 20:38
Acceptera dina gener. Skägg är inte allt här i världen.

Har själv skägg och visst det är jäkligt najs att få gå före i kön på ICA, rabatt på bolaget och att kvinnorna faller som schackpjäser efter ett parti spelat av Garri Kasparov är ju också trevligt, men man måste underhålla det och ibland står man i stimmar och beundrar det vilket ödslar dyrbar tid. Tid man kunnat spendera på hårprodukter till sitt skägg.

1ytrewq
2012-07-09, 20:39
Det kommer min vän! Men jag tycker inte du ska må dåligt över att du inte har det. Ryck upp dig! :)

agazza
2012-07-09, 20:40
Pappa och brorsan har fullskägg, jag är snart 24 och har inte ens moppemusche

aijou
2012-07-09, 20:41
Förstår att det måste kännas tungt men det är nog bara att acceptera sina gener. Har du tur så är du bara sen i utvecklingen i det området, men alla blir dessvärre inte välsignade med en majestätisk ansiktsbehåring.

http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/005/393/i-know-that-feel.jpg

begt
2012-07-09, 20:41
qMYR7DL-rWc

Loke
2012-07-09, 20:44
Det är extremt få som faktiskt lyckas se äldre ut med skägg. Ser man ung ut och skaffar skägg så ser man ut som någon som försöker kompensera för sina barnsliga drag med skägg. Bättre att satsa på idolkändis-looken, då kan man se ut som 13 och ändå bli poppis.

Dav0d
2012-07-09, 20:49
Fått höra att jag ser ut som allt från 19 till 24 närmate månaden från flertalet tjejer - dessa kommentarer var positivt lagda :). Eftersom jag är själv 27 år gammal är jag jäkligt glad :hbang:

Har själv inte den mest hårigaste käken, men det är så underbart. Slipper raka mig varje dag som många av mina kära släktingar behöver göra.

Enbart win win att inte ha mycket hårväxt och se väldigt ung ut om du frågar mig.

Akada
2012-07-09, 20:52
Har man inte skägg vill man ha det, har man skägg och inte sparar ut det är det ett jävla otyg som måste rakas var och varannan dag. Be happy!

JanOlsson
2012-07-09, 20:59
22? Haha

Vid 22 hade jag bara en del skäggväxt på hakan, det var nog inte förens 27 nån gång det började komma igång rejält på kinderna. Och ja, i stort sett hela min släkt består av skäggmurvlar.

begt
2012-07-09, 21:01
Typiskt för mig är att det rinner vätska ur näsan på Mühleggvis då jag kör intervaller- inte kul om det fastnar i skägget. Fast det är jävligt coolt på vintern om det är -10 till -15 och så ser man ganska skrämmande ut. En tjej på förra studentkorridoren blev ganska skraj hehe.

Grotesk
2012-07-09, 21:02
Börja köra djupa böjar och fina marklyft, då får du skägg och dessutom hår på ryggen. Garanterat.

PrimalAeon
2012-07-09, 21:12
Konstigt nog går det åt andra hållet också. Odlar man skägg så börjar man marklyfta och knäböja.

Bengtan
2012-07-09, 21:14
Jag vet hur det är. Sitter själv och längtar till ett maffigt skägg. Jag är nästan lika gammal som dig och det har just börjat utvecklas till mer grova hårstrån, fortfarande fjun dock och bara lite under hakan och sidorna. Jag hoppas verkligen jag får ett kraftigt skägg men jag vet inte riktigt vilken sida av släkten jag kommer ärva ifrån.

Tiden får avgöra, men precis som dig hoppas jag på skägg. Men låt det inte ta upp din tid alltför mycket, du kan inte påverka det ändå.

tntballe
2012-07-09, 21:15
Börja köra djupa böjar och fina marklyft, då får du skägg och dessutom hår på ryggen. Garanterat.

ehh, nä








*cry*

groda
2012-07-09, 21:25
Fått höra att jag ser ut som allt från 19 till 24 närmate månaden från flertalet tjejer - dessa kommentarer var positivt lagda :). Eftersom jag är själv 27 år gammal är jag jäkligt glad :hbang:


Ja folks bedömning av ens ålder kan variera ganska kraftigt nästan oberoende av utseende. Nån positiv kommentar från tjejer kan jag inte stoltsera med men däremot frågade busschaffissen senast om jag var "ungdom". Till saken hör att jag är 32 bast, väger 110+, har ovårdat skägg, märkbar begynnande flint och en allmänt melankolisk/cynisk världsuppfattning.*screwy*

Albatross
2012-07-09, 21:29
Dricka öl och lyssna på hårdrock verkar ha funkat för mig. Prova!

tjing
2012-07-09, 21:40
När jag körde 1 liter mjölk direkt efter tunga styrkepass under en månad fick jag mer mörka skäggstrån på sidorna, något jag aldrig haft tidigare.

Finns en mängd teorier kring det här och hårväxt är inte nödvändigtvis korrelerat med testosteronnivåer per se. Testosteron kan användas direkt i musklerna och tränar man mycket lämnar det en mindre andel fritt cirkulerande testosteron som i vidare led kan verka på t ex hårväxt osv. Det är rätt invecklat. Dock är det hälsosamt att inte ha för höga nivåer av fritt testosteron, om man ser till riskfaktorer för t ex hjärt-kärl sjukdomar, prostatacancer etc.

Hur mycket testosteron som omvandlas till DHT är såklart också väsentligt och skiljer sig nog åt mycket mellan individer. Mitt testosteron t ex är högt och fritt testosteron är relativt lågt, men jag har lätt att bygga muskler och alltså används troligtvis en stor andel testosteron i musklerna, vilket gör att kroppen uppreglerar SHBG (sexualhormon-bindande globulin) för att behålla testosteronet som är kvar, vilket gör att den fria mängden testosteron och vidare DHT, sjunker.

Vill du vara riktigt ohälsosam ska du vräka i dig skräp och hålla insulinet högt hela tiden, vilket kommer att verka anabolt på testosteron och DHT men samtidigt sker en större aromatisering av testosteron till östrogen med ökade mängder fettvävnad, vilket i slutändan leder till en sänkning av testosteronet och ökning av östrogen vilket resulterar i bitch tits, feminina former och i extremfall bröstmjölk pga ökning av prolaktin.

Mjölk, kvarg, överskott, tung styrketräning och en miljard saker till kommer att öka dina testosteronnivåer.

Gnusram
2012-07-09, 21:44
Man får inte skägg, man förtjänar det.

hahavaffan
2012-07-09, 21:48
22? Haha

Vid 22 hade jag bara en del skäggväxt på hakan, det var nog inte förens 27 nån gång det började komma igång rejält på kinderna. Och ja, i stort sett hela min släkt består av skäggmurvlar.Allvar, så sent?


Det finns alltså hopp för ett par Muddler-polisonger! Fuck yeah! Ölen och hårdrocken har inte riktigt börjat verka där ordentligt än.

JanOlsson
2012-07-09, 21:51
Allvar, så sent?


Det finns alltså hopp för ett par Muddler-polisonger! Fuck yeah!

Ja, tydligen fick min far inte heller rejäl skäggväxt förens i början av 30.

Minns hur jag brukade nojja över det hela när jag var 23 och fortfarande inte hade mer än lite skägg på hakan medans i stort sett hela min familj (på den manliga sidan) bestod av skägg-troll, min moder sa hela tiden att "det kommer när du börjar närma dig 30!", såklart trodde jag inte på det och trodde att jag var dömd till att vara babyface.

Men men, i slutet av tjugo började det växa på utav bara fan! =)

Defqon
2012-07-09, 21:52
Tog ca 2 år (19-21) för mig att gå från moppefjun till helskägg. Det beror på dina gener, var glad att du slipper raka dig konstant!

ceejay
2012-07-09, 21:59
jag får bara lite fjun under näsan och under hakan/på halsen :'(

davvvan
2012-07-09, 22:02
Har hyfsat skägg men hoppas så klart att det kommer att bli ännu tätare längre fram. Speciellt mustaschen är jag besviken på. Samt färgen på skägget, som skiftar mellan brun/rött/vitt beroende på var man tittar... Brunare ju närmare polisongerna/öronen man kommer, rödare ju närmare hakan man kommer och vitare ju närmare munnen man kommer. Lite jobbigt.

Troll
2012-07-09, 22:12
Är väl ganska ovanligt att se killar från våra breddgrader under 25-30 med hyfsat tät skäggväxt om man ser till helskägg och inte bara fläckvis här och där..

själv var jag nog 25-26 innan jag lyckades få till en björnfi**a, min mustasch tog evigheter på sig att växa ikapp hakan!!
Sen ytterligare några år innan man fick till helskägg.

Matsa
2012-07-09, 22:13
Ja folks bedömning av ens ålder kan variera ganska kraftigt nästan oberoende av utseende. Nån positiv kommentar från tjejer kan jag inte stoltsera med men däremot frågade busschaffissen senast om jag var "ungdom". Till saken hör att jag är 32 bast, väger 110+, har ovårdat skägg, märkbar begynnande flint och en allmänt melankolisk/cynisk världsuppfattning.*screwy*

:laugh: Ja ungdom kanske var att ta i lite, men Ö-traf har ju faktiskt en ovanligt hög åldersgräns. Man räknas som ungdom tills man har fyllt 26 år.

Själv fick jag visa leg för att köpa snus för bara något år sedan, jag var då 31 år. Visst ser jag rätt ung ut men för fan, jag har både åldersrynkor runt ögonen och vita strån i skägget! :D

Grotesk
2012-07-09, 22:32
ehh, nä








*cry*

Du är undantaget som bekräftar regeln. :naughty:

KlopFer
2012-07-09, 22:57
http://teamtony.se/skagg/-_Skaggroulette_-.html

Jens.Andersson
2012-07-09, 23:05
Tycker du ska läsa den här den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91182

jens__E
2012-07-09, 23:11
Det sägs att man får hår i handflatorna om man onanerar.
Du kanske ska börja testa onanera med det område du vill få mer hårväxt på?

groda
2012-07-09, 23:12
:laugh: Ja ungdom kanske var att ta i lite, men Ö-traf har ju faktiskt en ovanligt hög åldersgräns. Man räknas som ungdom tills man har fyllt 26 år.

Själv fick jag visa leg för att köpa snus för bara något år sedan, jag var då 31 år. Visst ser jag rätt ung ut men för fan, jag har både åldersrynkor runt ögonen och vita strån i skägget! :D

I det läget tänkte jag(och säkert du också) besviket:
Vafan! ser han inte hur massiv jag är! Så här massiv är man inte som pojkvasker!
;)

Nästa gång detta händer tänker i alla fall jag låtsas vara 43.

TREX
2012-07-09, 23:16
Du kan få mitt skägg, det är pissjobbigt att behöva raka sig varje morgon.

Sniggel
2012-07-09, 23:22
Börja köra djupa böjar och fina marklyft, då får du skägg och dessutom hår på ryggen. Garanterat.

Lite extra hår på bröstet kanske (samt fläckvis med ställen där man inte bör ha hår, näsan, lite på armarna och några kolonier på ryggen). Om jag jämför med brorsan iaf. Men nu är det förmodligen en variation i genetik (vi har båda väldigt lite skäggväxt och annan manlig behåring) men man vet ju inte om 14 års styrketräning kan ha påverkat lite pga konstant något lite högre testosteronnivåer?


Allvar, så sent?


Det finns alltså hopp för ett par Muddler-polisonger! Fuck yeah! Ölen och hårdrocken har inte riktigt börjat verka där ordentligt än.

Jag är 31 och har märkt en gnutta mer och mer manlig behåring för varje år som gått. Inte för att jag har något värt att nämna...

Akerhage
2012-07-10, 11:55
Du är 22 år mår dåligt om någon tror du är 19? Jag får visa leg när jag köper lotter och är 28 år. Även om jag är orakad och har skäggväxt. Så du kommer kanske inte se 10 år äldre ut för du har skägg sen. Och som alla andra sagt så kommer de nog med åren. Så bara gilla läget och kör rakat ett tag till = )

Mental
2012-07-10, 12:35
Skägg är inget man får, skägg förtjänar man genom djärva handlignar i tidigare liv.
Att återfödas skägglös är bara ett steg från att återfödas som kvinna.

LoveMachine
2012-07-10, 12:49
Jag håller på och jobbar på det här med skägg och med min skäggväxt så går det inte fort eller fint framåt. Men då postade en kompis en lite film för att uppmuntra mig. Jag tror att alla här kan ta till sig den. Framför allt kring en minut in i video.

04jHS_CXBFA

aijou
2012-07-10, 12:54
Skägg är inget man får, skägg förtjänar man genom djärva handlignar i tidigare liv.
Att återfödas skägglös är bara ett steg från att återfödas som kvinna.

Finner detta inlägg hysteriskt roligt! :laugh:

Endumen
2012-07-10, 13:06
ghey.

Det där var väl ett omoget svar...

Endumen
2012-07-10, 13:11
Käka b-vitamintillskott (öljäst). Det har enligt mig en stor inverkan på skäggväxten och hårkvaliten generellt.