handdator

Visa fullständig version : Köpte precis en TV! ev. problem?


Dan S
2012-07-08, 17:23
Hallå! Igår köpte jag en TV på media markt, en KDL-46EX653.

Mycket bra bild i butiken både nära och avstånd. Packar upp varan hemma och drar igång den i datorn, prövar spela upp dvdrip, 720p och 1080p. Till min förvåning är det ett slags flimmer i skärmen, säg ett "brus" bredvid saker som rör sig, ser lite ut som sandigt.
Ungefär som du har dragit upp skärpan så mycket att det blir för mycket.


Är detta normalt? Känns ju föga troligt med tanke på bilden i butiken, prövade även nästan alla möjliga relevanta inställningar blev lite bättre, men vid orginalinställningar så var bilden skräp. Använde mig utav en HDMI-kabel.


Har någon en aning om vad problemet kan vara? Kollade bak på TV'n så fanns skruvar redan där för att kunna montera dit fästet och dom var REPIGA. frigoliten i paketet var lite misshandlad med tejpbitar.

Känns ju spontant som om jag fått antingen ett demo-ex eller en begagnad TV, men är det någon butiksanställd som kan svara mig på detta för jag blir riktigt irriterad över att inte bli informerad om sånt då jag själv jobbar i butik med hårda regler på att meddela om det varit öppnade förpackningar.

Förpackningen SÅG oöppnad ut, dvs så kan tejpen ha blivit bortriven och ersatt med en ny tejp över förpackningen men insidan såg använd ut.

Någon hjälp?

begt
2012-07-08, 18:53
Ta kontakt med media markt-- det låter som du fått ett demoex eller ett måndagsexemplar.

Det är rätt hård konkurrens på hemelektroniksidan så om de är måna om sina kunder borde du få en ny TV.

hahavaffan
2012-07-08, 20:13
Om frigoliten är trasig och saker är repiga så är det ingen ny TV. Jag har dock varit med om att jag sålt en TV som jag trodde var helt ny, men som visade sig ha varit uppe för demo redan och sen väldigt snyggt nerpackad. Men självfallet fick kunden en riktig ny TV när problemet upptäcktes, och det borde även du.