handdator

Visa fullständig version : Beats by Dr.Dre


Jahlunden
2012-07-08, 13:26
Tjena!
Köpte ett par Dr dre beats studio för ett tag sen. Efter dryga veckan så började de knastra så pass mycket att det inte gick att lyssna på musik. Sitter jag stilla går det bra men går man eller t o m rör hörlurarna så knastrar det alltså något så inni.

Någon som har haft samma problem, i så fall vad gjorde ni? (Vet att det är många som tycker hörlurarna inte är värda priset mm men söker hjälp/info, inte hur dum jag var som köpte dom. Även om jag kanske nu får erkänna att det inte var mitt bästa köp.)

WHITEFOLKS
2012-07-08, 13:35
Om de har gått sönder och du inte misshandlat de så tar du tillbaka de till affären och får nya lurar.

frong
2012-07-08, 13:36
Samma hände med mina dr.dre (alla dre suger), jag lämnade tillbaka skiten och köpte de dyraste beats pro, även dessa är helt oerhört jävla kassa med lurar i samma prisklass. De kostade runt 3500 har jag för mig, du får bättre för 2000 lätt, lämna tillbaka skiten och köp ett riktigt märke t.ex. bose.

Tricklew
2012-07-08, 13:40
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

Jahlunden
2012-07-08, 13:41
Okej. Får bli så men för det priset ska de ju hålla. Kickern i det hela är att jag köpte dem för att jag ville ha ett par lurar som höll/hade bra ljud.

Tack för hjälpen i alla fall.

Jockefoten
2012-07-08, 13:41
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

*cupid*

Ramrod
2012-07-08, 14:56
Att sälja överpriserade "gangsta" grejer till vita medelklassungar verkar vara en ganska bra affärsidé.

High1ander
2012-07-08, 15:03
Att sälja överpriserade "gangsta" grejer till vita medelklassungar verkar vara en ganska bra affärsidé.

Funkar ju bra med allt Apple gör också, o det säljs ju från nerdy white guys...

Dvs. finns gott om folk som köper för överpriser.

Ramrod
2012-07-08, 15:11
Funkar ju bra med allt Apple gör också, o det säljs ju från nerdy white guys...

Dvs. finns gott om folk som köper för överpriser.

Skillnaden är att apples grejer faktiskt är bra, och inte i närheten av lika överpris.

High1ander
2012-07-08, 15:20
Skillnaden är att apples grejer faktiskt är bra, och inte i närheten av lika överpris.

Kanske blivit så på senare år, men för ca 7-8 år sen var de löjligt överpriserade, framförallt på allt vad datorer hette...

Men så är det fortfarande, bygga en stationär mac kostar kanske 30-40% mer än en PC, och då blir man ändå låst mycket mer också...

Jahlunden
2012-07-08, 15:51
För att försvara mig själv, när jag införskaffade mina beats så var jag alltså ute efter kvalitets hörlurar - ville ha bra ljud. Borde kanske läst runt lite mer innan jag köpte dom men å andra sidan brukar man väll inte göra det vid impuls köp där det bör läggas till att när jag köpte dem på rean så kostade de drygt 1100 kr vilket jag vid läget inte tyckte var så farligt med tanke på ursprungspriset.

Gjorde ett antagande att så pass dyra hörlurar borde ha kvalité. Köpte dem alltså inte eftersom de skulle vara "gangsta?"

Sen varför man tar sig tid att klaga på hur dåliga hörlurarna är i en tråd där jag tydligt skriver att jag endast var ute efter hjälp, inget annat är bortom mig. Speciellt när jag själv redan skrivit att de var en besvikelse.

limenka
2012-07-08, 15:55
Knastrar ljudet från alla källor?

Jahlunden
2012-07-08, 16:01
Ja det gör det. Blir värre när man rör på sig.

limenka
2012-07-08, 16:17
Ja det gör det. Blir värre när man rör på sig.

Ok. Det är säkert glapp någonstans så åk till butiken och byt in mot nya/andra. :)

Jahlunden
2012-07-08, 16:23
Får ta tag i det imorgon. Tack för hjälpen.

loadout
2012-07-09, 09:11
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

Haha, jävla tönt.

Prost
2012-07-09, 09:18
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

Jag håller med dig till 100% men hoppas istället att de lär sig för livet och slutar köpa kassa produkter för överpriser bara för ett märkes eller namns skull om det nu inte är att man verkligen tycker att just den är snyggare/bättre än alla andra alternativ.

Konkelbär
2012-07-09, 09:27
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

http://i.qkme.me/354rm6.jpg

anton2000
2012-07-09, 09:55
Samma hände med mina dr.dre (alla dre suger), jag lämnade tillbaka skiten och köpte de dyraste beats pro, även dessa är helt oerhört jävla kassa med lurar i samma prisklass. De kostade runt 3500 har jag för mig, du får bättre för 2000 lätt, lämna tillbaka skiten och köp ett riktigt märke t.ex. bose.

Eller inte :P
Bose är också överprisade imo. Brorsan köpte ett par lurar för typ 3500 kr. Mina AKG för en femhundring är miljoner gånger bättre ljud i. Hans lurar låter som om man sitter i en jätteburk. Sådär alltså...

awesomooo
2012-07-09, 10:43
Även jag har haft sönder ett par Dr. Dre, dock i en affär i New York. Jag vill inte vara en sån men det finns betydligt mycket bättre alternativ för en billigare peng.

Tricklew
2012-07-09, 18:08
Haha, jävla tönt.

http://i.qkme.me/354rm6.jpg

Ha! Några blev visst träffade, och kände sig manade att svara.

Här är mitt svar, ät penis.

Hemma Gymmaren
2012-07-09, 19:21
Underhållning på hög nivå.

ChuckTesta
2012-07-09, 19:51
Det är något som är helt underbart med detta, en kille kan göra sin karriär på att berätta hur kriminell han är, och hur han blåser idioter. När han 2 år senare släpper sitt egna märke som är överprisat något fruktansvärt, så är det ingen som gör en koppling och funderar på om dessa hörlurar verkligen är värda 3500.

Hoppas hörlurarna är sönder permanent, och att du inte får några nya, det hade ni förtjänat, varenda en av er.

lol du behöver nog läsa på lite om NWA och hip hop

frong
2012-07-09, 21:54
Eller inte :P
Bose är också överprisade imo. Brorsan köpte ett par lurar för typ 3500 kr. Mina AKG för en femhundring är miljoner gånger bättre ljud i. Hans lurar låter som om man sitter i en jätteburk. Sådär alltså...

Nja, farsan har ett par bose quiet comfort 15, dem är fan helgrymma...

loadout
2012-07-09, 22:24
Ha! Några blev visst träffade, och kände sig manade att svara.

Här är mitt svar, ät penis.

Vad gick snett i din uppväxt pojk?

älskarcola
2012-07-09, 22:32
Vad gick snett i din uppväxt pojk?

Han växte inte mycket alls. Bam!
*mini

anton2000
2012-07-09, 22:58
Nja, farsan har ett par bose quiet comfort 15, dem är fan helgrymma...

Hehe, brorsan har också precis den modellen. Jag tycker dock att ljudet suger. Burkigt och basen kommer inte fram alls. Speciellt med lite tyngre musik så låter det bara skumt och illa. Men dom är bekväma.
Dock så är det här med olika lurar lite konstigt eftersom att alla gillar ju olika typer av ljud. Men jag har iaf svårt att se att jag kommer att köpa andra lurar än AKG i framtiden :)

Lando
2012-07-10, 00:06
Sennheiser HD650 är svinigt bra och säkert till och med billigare.