handdator

Visa fullständig version : Hur funkar det för fetton?


Miriale
2012-07-07, 19:11
Hej,

Har tränat i 3 år och har bulkat och deffat flera gånger som en idiot.
Träningen är det inget fel på. Snarare att jag helt enkelt inte har generna på min sida.
Ni kanske säger "klaga inte på generna, alla har samma förutsättningar" - Håll käften!

Jag pratar med feta, smalfeta (primärt) och folk som över lag väldigt enkelt lägger på sig fett.

För oss är det ju inte bara att träna hårt och äta MYCKET som för alla ectomorphs som får idealfysiken inom 3 år om de bara tränar och äter rätt.

Nu handlar det ju om att inte äta för mkt, för då blire massa fett, sedan är man samtidigt hardgainer som skinnyfat.
Och JA, detta är en liptråd. Ni som inte är smalfeta i grunden kan inte relatera till hur vi har det! Det är helt andra spelregler, makrofördelning, lägger på sig fett hur snabbt som helst. Aldrig på fördelaktiga områden som axlarna/armarna/ryggen utan BARA runt höften/kaggen.

Så, HUR gör ni? Ni smalfeta/fetisar i grund och botten - hur gjorde ni för att lyckas? Eller lyckades ni aldrig? Är vi dömda att aldrig kunna se ut såhär?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/484074_10150906243676636_625829594_n.jpg

Kalliban
2012-07-07, 19:15
Blir du fet äter du för mycket. Det verkar dumt att grisbulka om du nu "har lätt att lägga på dig fett". Sikta på ett litet överskott och proteinrik mat samtidigt som du tränar bra så har ju kroppen ingen energi att göra om till fett.

Och nej jag tror inte det är så mycket svårare att se ut sådär för att du har lätt att lägga på dig fett. Bygg upp musklerna och sedan deffa bort fettet och ligg sedan på kaloribalans. Klart.

mini
2012-07-07, 19:17
Det här måste ju bara vara Ryska Raketen som är tillbaka som troll.

Miriale
2012-07-07, 19:28
Blir du fet äter du för mycket. Det verkar dumt att grisbulka om du nu "har lätt att lägga på dig fett". Sikta på ett litet överskott och proteinrik mat samtidigt som du tränar bra så har ju kroppen ingen energi att göra om till fett.

Och nej jag tror inte det är så mycket svårare att se ut sådär för att du har lätt att lägga på dig fett. Bygg upp musklerna och sedan deffa bort fettet och ligg sedan på kaloribalans. Klart.
För mig har det funkat:
Bulk 70->75
Deff 75->70
Bulk 70->75

Okej, inte precis så linjärt, men ungefär. Känns som att efter deffen så befinner man sig där man började. Dvs, under bulken så lägger man på sig 1% muskler resten fett. Nåt är ju tokigt. Styrkan ökar ju som vanligt och jag tränar på bra.

Det här måste ju bara vara Ryska Raketen som är tillbaka som troll.

Nej, inget troll.

TREX
2012-07-07, 19:32
Jag har precis samma problem/sitter i samma sits som dig :) Du kommer dock bli spottad på och trollanklagad för att du säger det, för om du säger att det är generna det hänger på säger du till alla här som tränar och får resultat att det är deras gener som ger resultat och inte deras "hårda tuffa manliga maffiga" blod svett och tårar/slit.

Och nej, jag har inte lyckats få bukt på min midja.

Jag är en bit över 190 cm lång och när jag vägde som minst (80 kg) hade jag ett midjemått på 92 cm och synlig ådra på biceps.

Kalliban
2012-07-07, 19:38
För mig har det funkat:
Bulk 70->75
Deff 75->70
Bulk 70->75

Okej, inte precis så linjärt, men ungefär. Känns som att efter deffen så befinner man sig där man började. Dvs, under bulken så lägger man på sig 1% muskler resten fett. Nåt är ju tokigt. Styrkan ökar ju som vanligt och jag tränar på bra.


Okej, låter tråkigt om det är så att du hamnar tillbaka till där du började. Du kanske deffar för hårt så att du tappar mycket muskler igen? Eller bulkar för hårt så att du inte hinner bygga upp så mycket muskler innan det är "dags" för deff igen?
Vad händer om du lägger dig på ett mindre överskott under bulk och (om det behövs) ett mindre underskott under deff? (Och självklart tränar bra.)

pwnyou
2012-07-07, 19:39
Två stora skillnader.

Den första är att du måste äta mer mättande mat än vanliga för att hålla dig i bra form.

Den andra är att du eventuellt har 5-10kg lägre genetiskt max än många andra. Om du nu har dåliga gener.

Men i övrigt borde allt "funka" likadant.

TREX
2012-07-07, 19:39
Allt överskott blir fett oavsett hur litet det är.

GLC
2012-07-07, 19:42
Låg i samma sits ett bra tag, dock började ökningarna komma fört när jag körde hårt med basövningar, innan var det i princip resultatlöst. Upp i vikt, bara fett, ned i vikt, samma som tidigare osv. Har nu kört på långsam viktuppgång, äta minst 2gr protein per kroppsvikt och mata basövingar.

Inget överraskande men det tog ett tag för mig att hitta ändå.

pwnyou
2012-07-07, 19:43
Allt överskott blir fett oavsett hur litet det är.Nej, för isåfall skulle allt man tappar under diet vara muskler och under balans skulle man tappa muskler och bygga fett samtidigt. Då har man troligen någon sjukdom allvarligare än AIDS.

Han får väl helt enkelt acceptera att han inte kommer att öka mer än 2-3kg muskler per år och bör därför inte heller bulka mer än 2-3kg per år, om han inte vill bli fetare.

frong
2012-07-07, 19:46
Fan vad platt hela hans magparti ser ut, tror aldrig jag sett liknande :-|

Silencer
2012-07-07, 19:52
Deffa/Bulka osv

exor
2012-07-07, 19:59
Jag lägger på mig fett runt midjan väldigt lätt. Har fått bukt på det genom att skynda långsamt och hålla mig under 15% bf när jag bulkar.

Miriale
2012-07-07, 20:01
Okej, låter tråkigt om det är så att du hamnar tillbaka till där du började. Du kanske deffar för hårt så att du tappar mycket muskler igen? Eller bulkar för hårt så att du inte hinner bygga upp så mycket muskler innan det är "dags" för deff igen?
Vad händer om du lägger dig på ett mindre överskott under bulk och (om det behövs) ett mindre underskott under deff? (Och självklart tränar bra.)
Jag deffar tillräckligt bra för att gå upp i styrka.
Jag bulkar tillräckligt bra för att gå upp i styrka. Ändå är muskeltillväxten (ska inte säga obefintlig) minimal.
Mindre överskott=INGET händer. På riktigt. Jag räknar kalorier, så jag har bra koll på det.
Mindre underskott funkar väl. Men fortfarande "bulk-fasen" som är löjligt svår att lyckas med som smalfet.

Två stora skillnader.

Den första är att du måste äta mer mättande mat än vanliga för att hålla dig i bra form.

Den andra är att du eventuellt har 5-10kg lägre genetiskt max än många andra. Om du nu har dåliga gener.

Men i övrigt borde allt "funka" likadant.
Va? Äta mer mättande mat? Så om jag äter mer grönsaker så kommer saker hända? Varför?

Deffa/Bulka osv
Givande svar! Härligt!

Gabzteryo
2012-07-07, 20:18
http://www.leanhybridmuscle.com/free-presentation.php?hop=6packsecrt bra video

Sniggel
2012-07-07, 20:22
Va? Äta mer mättande mat? Så om jag äter mer grönsaker så kommer saker hända? Varför?


Handlar inte bara om grönsaker, handlar även om att välja proteinrik mat före annat samt att välja kolhydrats- och fettkällor som mättar bättre än t ex kanelgifflar och grädde.

Gör du det, så blir det lättare att hålla ett lägre kaloriintag. Det är vad som kommer att hända.

Fredrik_S
2012-07-07, 20:25
http://www.leanhybridmuscle.com/free-presentation.php?hop=6packsecrt bra video

bra film? Katastroffilm med bara reklam skulle jag vilja säga
jag har kollat 5 minuter sofar och dom har inte sagt ETT ENDA ord av värde.....
dom har bara anklagat mig för att göra massa fel hela tiden coh anklagat alla andra för att göra fel utan att säga nånting om vad som är rätt????

z_bumbi
2012-07-07, 20:31
Jag undrar hur du har hunnit med att deffa och bulka flera gånger om du tränat i tre år? En deff verkar mer rimligt på den korta tidsperioden. Om man aldrig låter kroppen vänja sig vid och skapar ett behov att ha muskler så blir det svårt att behålla några.

Anders The Peak
2012-07-07, 20:32
Nu har du säkert själv noterat att det du bulkar upp dig försvinner i deffen. Det blev inte så mycket muskelmassa av bulken. Då är det säkert mycket bättre att försöka hålla dig vid den fettprocent som du verkar ha som set-point.

Bulk 70->75
Deff 75->70
Bulk 70->75

Du verkar väga kring 70 kg vid naturlig ratio muskelmassa/fettmassa. Du ska kanske inte bulka utan bara äta bra mat och försöka öka vikterna progressivt och se till att du sakta går ned i fettprocent tills du når önskad form.

Killen på bilden har en form som är svår att nå eftersom han har bra förutsättningar. Men i verkligheten är han en liten kille med rätt små muskler men bra muskelbukar och fästen.

Silencer
2012-07-07, 20:34
Givande svar! Härligt!

Ja, men det är så. Jag är minst lika smal som dig i grunden. Det handlar om att försöka ligga lågt i BF och bulka kvalitativt. Deffa ner dig så långt det går, sen bygg enligt vettigt program. Det går framåt för min del men visst tar det tid.

Miriale
2012-07-07, 21:58
Handlar inte bara om grönsaker, handlar även om att välja proteinrik mat före annat samt att välja kolhydrats- och fettkällor som mättar bättre än t ex kanelgifflar och grädde.

Gör du det, så blir det lättare att hålla ett lägre kaloriintag. Det är vad som kommer att hända.
Ja, menar det. Men vad som är lätt är irrelevant för mig. Grönsaker är inte min grej dock!

Nu har du säkert själv noterat att det du bulkar upp dig försvinner i deffen. Det blev inte så mycket muskelmassa av bulken. Då är det säkert mycket bättre att försöka hålla dig vid den fettprocent som du verkar ha som set-point.

Du verkar väga kring 70 kg vid naturlig ratio muskelmassa/fettmassa. Du ska kanske inte bulka utan bara äta bra mat och försöka öka vikterna progressivt och se till att du sakta går ned i fettprocent tills du når önskad form.

Killen på bilden har en form som är svår att nå eftersom han har bra förutsättningar. Men i verkligheten är han en liten kille med rätt små muskler men bra muskelbukar och fästen.
Så med andra ord är målet att hålla vikten? Men samtidigt gå ner i fettprocent? Och försöka bygga muskler?
Förstår inte hur det är möjligt.
Att bygga muskler inleds ju alltid av <ÄT MASSOR> när folk frågar. Kanske dock bara gäller ectos?

Ja, men det är så. Jag är minst lika smal som dig i grunden. Det handlar om att försöka ligga lågt i BF och bulka kvalitativt. Deffa ner dig så långt det går, sen bygg enligt vettigt program. Det går framåt för min del men visst tar det tid.
Tack! bättre svar =)

pwnyou
2012-07-07, 22:10
Så med andra ord är målet att hålla vikten? Men samtidigt gå ner i fettprocent? Och försöka bygga muskler?
Förstår inte hur det är möjligt.
Att bygga muskler inleds ju alltid av <ÄT MASSOR> när folk frågar. Kanske dock bara gäller ectos?Man kan öka muskler och gå ner i fett samtidigt på kaloribalans! :)

Faktum är att en daglig kaloribalans egentligen är bulk cirka halva dagen och deff cirka halva dagen, eftersom vi inte lever på dropp och får 1/86400 av maten varje sekund.

MtotheM
2012-07-07, 22:13
Ja, menar det. Men vad som är lätt är irrelevant för mig. Grönsaker är inte min grej dock!


Så med andra ord är målet att hålla vikten? Men samtidigt gå ner i fettprocent? Och försöka bygga muskler?
Förstår inte hur det är möjligt.
Att bygga muskler inleds ju alltid av <ÄT MASSOR> när folk frågar. Kanske dock bara gäller ectos?


Tack! bättre svar =)

Ät massor är tipset till tunnisar på 60kg som har svårt att få i sig rätt mängd mat. Och nej, det gör ingen skillnad i hur man tränar till sig muskler/ lägger på sig fett oavsett om man är ecto meso eller något annat.

Tolkia
2012-07-07, 22:40
Jag undrar hur du har hunnit med att deffa och bulka flera gånger om du tränat i tre år? En deff verkar mer rimligt på den korta tidsperioden.
This. Jag tror - på goda grunder - att du har för bråttom. Du försöker göra allt på en gång, och då blir det, som det brukar bli, ingenting.

lillburre
2012-07-08, 20:06
Det är inget svårare än för någon annan. Bara att det kanske kommer ta längre tid. Ju lägre fettprocent du ligger på "hela tiden" ju synligare resultat och ju lättare att deffa. "grisbulka" inte, acceptera att det inte går att öka mer än 2-3kg rena muskler/år. Alltså kan du inte gå upp mycket mer än så under bulken. Ligg endast på ett litet överskott när du ska bygga muskler. Om du nu har så lätt för att lägga på dig kan du slänga in fler pass, ingen når drömformen endast av stryketräning. Träna hårt och rätt, sköt kosten och vilan! Fungerar detta inte är det förmodligen någonting annat än dina gener som felet sitter i.

frong
2012-07-08, 20:17
Man kan öka muskler och gå ner i fett samtidigt på kaloribalans! :)

Faktum är att en daglig kaloribalans egentligen är bulk cirka halva dagen och deff cirka halva dagen, eftersom vi inte lever på dropp och får 1/86400 av maten varje sekund.

Va...? I slutet är det ju ändå kcal in/ut som räknas och ett överskott säger vi är bulk och underskott deff. Om du säger så skulle man kunna deffa hela dagarna och bulka hela kvällen... Därmed ha ett överskott på 5000 kcal den dagen men enligt dig har man fortfarande deffat den större delen av dagen, lol.

Sheogorath
2012-07-08, 20:28
Va...? I slutet är det ju ändå kcal in/ut som räknas och ett överskott säger vi är bulk och underskott deff. Om du säger så skulle man kunna deffa hela dagarna och bulka hela kvällen... Därmed ha ett överskott på 5000 kcal den dagen men enligt dig har man fortfarande deffat den större delen av dagen, lol.

Det där är ju bara semantik. Kalla det för "fastat" istället för "deffat" om det gör dig gladare.

Miriale
2012-07-08, 20:59
This. Jag tror - på goda grunder - att du har för bråttom. Du försöker göra allt på en gång, och då blir det, som det brukar bli, ingenting.
Hur menar du?

Det är inget svårare än för någon annan. Bara att det kanske kommer ta längre tid. Ju lägre fettprocent du ligger på "hela tiden" ju synligare resultat och ju lättare att deffa. "grisbulka" inte, acceptera att det inte går att öka mer än 2-3kg rena muskler/år. Alltså kan du inte gå upp mycket mer än så under bulken. Ligg endast på ett litet överskott när du ska bygga muskler. Om du nu har så lätt för att lägga på dig kan du slänga in fler pass, ingen når drömformen endast av stryketräning. Träna hårt och rätt, sköt kosten och vilan! Fungerar detta inte är det förmodligen någonting annat än dina gener som felet sitter i.
Tack för ett givande svar! Vet inte hur pass låg min bf är, men kände inte för att gå ner mer i vikt då jag var väldigt smal. Rutorna började inte komma fram riktigt (bara de översta) och lovehandles är kvar. Men i övrigt så vart jag förbaskat smal.
Fettet runt höfterna och nedre magen vart segt så in i helvete, så har helt enkelt slutat deffa denna gången för att försöka bygga. Sen om jag har "för hög" fettprocent för att det ska vara fördelaktigt, det vet jag helt enkelt inte.
Det enda jag vet, är att detta inte är schyssta resultat efter snart 3 års träning. Har givetvis inte skött allt 100% optimalt från början, men större delen av min träning har jag lyft tungt (!) och tänkt på protein-intaget.
90262
90261

Cisc
2012-07-08, 21:22
Bara så att du vet, killen som du har på bilden på första sidan har knaprat i "fel godisburk" om jag säger det fint.

/

spoon
2012-07-08, 21:23
Bara så att du vet, killen som du har på bilden på första sidan har knaprat i "fel godisburk" om jag säger det fint.

/

Hur vet du det?

Cisc
2012-07-08, 21:25
Hur vet du det?

I just know ;)

Troll
2012-07-09, 00:04
bra film? Katastroffilm med bara reklam skulle jag vilja säga
jag har kollat 5 minuter sofar och dom har inte sagt ETT ENDA ord av värde.....
dom har bara anklagat mig för att göra massa fel hela tiden coh anklagat alla andra för att göra fel utan att säga nånting om vad som är rätt????

+1! :banned

Tolkia
2012-07-09, 05:08
Hur menar du?
Jag menar precis det jag skriver, se även vad z_bumbi skrev. Som du beskriver det har du hunnit med många resor upp och ned i vikt på de tre år du har tränat, och då låter det för mig som om du lagt för mycket energi på att laborera med "bulk" och "deff", och för lite energi på själva träningen. Man måste hålla på ett tag för att det skall hända något. En kropp som den du länkar till bygger man inte på ett halvår.

martikainen
2012-07-09, 07:28
Nu är jag inte smalfet, men jag har tyvärr väldigt lätt för att lägga på mig fett, för mig handlar det om att lägga mig på ett väldigt lågt överskott och samtidigt försöka få i mig så mycket kcal från protein som det går inom "budgeten"

Sen håller jag med om det Tolika och Z_bumbi skriver, du är för stressad, jag låg på överskott i ett års tid och gick upp kanske 10kg totalt, sedan dietade jag ner mig 10kg och hade betydligt bättre form än tidigare. Sen gjorde jag samma sak igen med samma resultat.

Sen tror jag att du gör dig själv en stor otjänst när du skriver att det inte är träningen det är fel på, jag kan lova att det finns många förbättringar du skulle kunna göra för att effektivisera och optimera dina träningspass, för att i slutändan få bättre resultat.

Man är aldrig färdigutbildad vad gäller träningen, finns alltid nya sätt att testa träna på, nya koster att följa! Måla inte in dig i ett hörn nu utan våga ta åt dig tips på träningen också!

Våga bli lite rund! Om du är rädd för att rutorna försvinner så kommer du inte tillåta kroppen den näring den behöver för att bygga mer muskler (på snabbare tid)

Pepz
2012-07-09, 07:41
Träningen är det inget fel på.



hur vet du det?
hur mycket har du ökat i styrka i den här perioden du tränat?

försvinner bulkökningarna vid deff?

Beelz
2012-07-09, 08:18
Ingen är smalfet i grunden, det blir man av inaktivitet och dålig kost. Antagligen gör du fel någonstans. Det är bara att granska vad du gjort och börja om. Du kanske räknar fel på kalorierna?

mikaelj
2012-07-09, 08:50
Bulkar du på godis och läsk? Du kanske har dålig insulinkänslighet, eftersom du säger att det lägger sig på magen. Alla kalorier påverkar inte kroppen på samma sätt.

Hur snabbt gick du upp dina 5 kg? Hur lång är du?
Postat via en mobil enhet

Miriale
2012-07-09, 09:28
Jag menar precis det jag skriver, se även vad z_bumbi skrev. Som du beskriver det har du hunnit med många resor upp och ned i vikt på de tre år du har tränat, och då låter det för mig som om du lagt för mycket energi på att laborera med "bulk" och "deff", och för lite energi på själva träningen. Man måste hålla på ett tag för att det skall hända något. En kropp som den du länkar till bygger man inte på ett halvår.
Du har kanske rätt. Under 3 år har jag bulkat 3 ggr, deffat 2 ggr. Trodde det skulle göras i halvårs-intervaller.
Nu är jag inte smalfet, men jag har tyvärr väldigt lätt för att lägga på mig fett, för mig handlar det om att lägga mig på ett väldigt lågt överskott och samtidigt försöka få i mig så mycket kcal från protein som det går inom "budgeten"

Sen håller jag med om det Tolika och Z_bumbi skriver, du är för stressad, jag låg på överskott i ett års tid och gick upp kanske 10kg totalt, sedan dietade jag ner mig 10kg och hade betydligt bättre form än tidigare. Sen gjorde jag samma sak igen med samma resultat.

Sen tror jag att du gör dig själv en stor otjänst när du skriver att det inte är träningen det är fel på, jag kan lova att det finns många förbättringar du skulle kunna göra för att effektivisera och optimera dina träningspass, för att i slutändan få bättre resultat.

Man är aldrig färdigutbildad vad gäller träningen, finns alltid nya sätt att testa träna på, nya koster att följa! Måla inte in dig i ett hörn nu utan våga ta åt dig tips på träningen också!

Våga bli lite rund! Om du är rädd för att rutorna försvinner så kommer du inte tillåta kroppen den näring den behöver för att bygga mer muskler (på snabbare tid)
Bra tips! Tack.
Här skiljer det sig dock lite, vissa säger ju att det är helt onödigt att bli fet i onödan, att man kan ligga på balans. (kolla bara på fredrik_s)
Och vissa förespråkar det du snackar om, att bli lite fetare. Folk i tråden har ju sagt max 2-3kg per år och du säger 10kg, frågan är vem man ska lyssna på.
Såg du bilderna jag la upp på förra sidan, är det för mycket fett för att överväga en "bulk"?
Sedan har jag svårt att tänka mig att du lätt lägger på dig fett!

hur vet du det?
hur mycket har du ökat i styrka i den här perioden du tränat?

försvinner bulkökningarna vid deff?
Har ju självklart fallit i den gropen att inte göra ett skit på gymmet. Flera gånger!
Men försöker sträva efter att bli starkare. Från början när jag tränade tog jag 10kg i hantelpress, då var det tungt. Nu tar jag 40kg.
Men borde kanske blivit starkare, tycker hur som helst att jag inte längre tränar särskilt dåligt. Försöker alltid klå mitt förra pass.

Bulkar du på godis och läsk? Du kanske har dålig insulinkänslighet, eftersom du säger att det lägger sig på magen. Alla kalorier påverkar inte kroppen på samma sätt.

Hur snabbt gick du upp dina 5 kg? Hur lång är du?
Postat via en mobil enhet
Jag bulkar på mat, och protein-intaget har alltid varit högt. Bulkar i ett halvår typ. 176cm

mikaelj
2012-07-09, 09:40
Du är ingen smalfet typ. Ser ut som jag gjorde när jag vägde kring 70 kg. Tränat i ca 3 år och väger nu 93 kg. Lika lång som dig.

Jag skyller på din träning. Hur ser ditt schema ut? Hur stark är du i olika övningar? (om du inte vet max-etta kan du ange t ex 5RM, 8RM eller vad du nu mayat i)
Postat via en mobil enhet

Miriale
2012-07-09, 09:58
Du är ingen smalfet typ. Ser ut som jag gjorde när jag vägde kring 70 kg. Tränat i ca 3 år och väger nu 93 kg. Lika lång som dig.

Jag skyller på din träning. Hur ser ditt schema ut? Hur stark är du i olika övningar? (om du inte vet max-etta kan du ange t ex 5RM, 8RM eller vad du nu mayat i)
Postat via en mobil enhet

Kör en traditionell 3-split.
Marklyft kör jag inte särskilt ofta, men 140x1
Bänk 100x3
Latsdrag 102x5
Stångrodd 90x4

mikaelj
2012-07-09, 10:02
disco! knäböj? benpress?
Postat via en mobil enhet

spas
2012-07-09, 10:13
Hur menar du?


Tack för ett givande svar! Vet inte hur pass låg min bf är, men kände inte för att gå ner mer i vikt då jag var väldigt smal. Rutorna började inte komma fram riktigt (bara de översta) och lovehandles är kvar. Men i övrigt så vart jag förbaskat smal.
Fettet runt höfterna och nedre magen vart segt så in i helvete, så har helt enkelt slutat deffa denna gången för att försöka bygga. Sen om jag har "för hög" fettprocent för att det ska vara fördelaktigt, det vet jag helt enkelt inte.
Det enda jag vet, är att detta inte är schyssta resultat efter snart 3 års träning. Har givetvis inte skött allt 100% optimalt från början, men större delen av min träning har jag lyft tungt (!) och tänkt på protein-intaget.
90262
90261

Det där är i alla fall mer muskler än vad jag hade efter 3 års träning. Alla är inte skapta på samma sätt. Jämför inte med bilder du hittar på nätet utan se till att du hela tiden blir starkare så kommer förändringen även om det kan kännas segt.

ByggBobbarna
2012-07-09, 10:15
Som sagt, vart är knäböj/benpressen?:O

Miriale
2012-07-09, 10:16
disco! knäböj? benpress?
Postat via en mobil enhet

Benpress 200kg x 6

Knäböj kör jag inte

Pepz
2012-07-09, 18:25
du har ganska bra med massa.

jag tror problemet är
antingen kosten dvs du tappar för mycket på diet pga dålig kost
eller kosten du ökar för lite på bulk pga dålig kost
eller Träningen du ökar för lite på bulk för att det ska vara vettigt att bulka
eller träningen du tränar inte tillräckligt bra/hårt på diet så du tappar bulkökningarna
eller att du har för lite tålamod

eller kombinationer av dessa

har du ökat från 10kg i hantelpress till 40kg på 3 år så har du gjort en bra resa imho.

Onigiri
2012-07-09, 18:33
Dat feel...

Är själv tidigare fet, jag förstår ditt problem, hur jag än deffar och bulkar ser man inte ut som "alla andra" utan smalfetman eller östromidjan är alltid där, vad man än gör.

Det är ingen skillnad för oss i praktiken faktiskt, felet på oss är att vi tror vi ska nå samma mål som en som aldrig varit rejält fet-fet, på samma korta tid. Har vi levt som fetton i 15-20 år vänder man det inte till en toppfysik på 3 år hur vi än vänder vrider och deffar.

http://kuchan.org/board/fit/src/131431864537.jpg

Miriale
2012-07-10, 09:37
du har ganska bra med massa.

jag tror problemet är
antingen kosten dvs du tappar för mycket på diet pga dålig kost
eller kosten du ökar för lite på bulk pga dålig kost
eller Träningen du ökar för lite på bulk för att det ska vara vettigt att bulka
eller träningen du tränar inte tillräckligt bra/hårt på diet så du tappar bulkökningarna
eller att du har för lite tålamod

eller kombinationer av dessa

har du ökat från 10kg i hantelpress till 40kg på 3 år så har du gjort en bra resa imho.
Har förmodligen inget med deffen att göra då jag skött allt perfekt och bara ökat i styrka under deff. Bulken kan jag dock erkänna att jag inte är duktig på att ligga på överskott. Blir liksom antingen att jag äter "normalt" (balans eller underskot") eller att jag anstränger mig för mycket och äter FÖR mkt överskott. Tror jag måste köra på ett regelrätt överskott på 2-300 kcal. Men det är ingen fara om jag råkar lägga på mig lite fett eller? Eller har jag redan tillräckligt med fett så det bara blir kontraproduktivt att bulka på det?

Dat feel...

Är själv tidigare fet, jag förstår ditt problem, hur jag än deffar och bulkar ser man inte ut som "alla andra" utan smalfetman eller östromidjan är alltid där, vad man än gör.

Det är ingen skillnad för oss i praktiken faktiskt, felet på oss är att vi tror vi ska nå samma mål som en som aldrig varit rejält fet-fet, på samma korta tid. Har vi levt som fetton i 15-20 år vänder man det inte till en toppfysik på 3 år hur vi än vänder vrider och deffar.

http://kuchan.org/board/fit/src/131431864537.jpg
Haha skönt och höra! Ska ha me mig detta. Tack!

smeander
2012-07-10, 12:11
Allt överskott blir fett oavsett hur litet det är.

Haha dagens garv :) kul tråd också, vissa har bred midja. Även om dom är tokdeffade, dom kommer aldrig att få "byggarlooken" :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sniggel
2012-07-10, 12:25
Det enda jag vet, är att detta inte är schyssta resultat efter snart 3 års träning. Har givetvis inte skött allt 100% optimalt från början, men större delen av min träning har jag lyft tungt (!) och tänkt på protein-intaget.

Sorry men du har en skev verklighetsuppfattning. Så där bra resultat nådde jag definitivt inte upp till efter mina första 3 år. Vad är det du förväntar dig?

edit: 6 x 200 kg i benpress låter lite futtigt. Jag tror att du inte är medveten om vad du är kapabel till. Eller så har du extremt dåliga anlag för styrka. Kan nämna en tjejkompis som efter några år enbenspressade 12:or på 150 kg. bara så du har något att jämföra med. Är du säker på att du "har koll på träningen"? ;)

Silencer
2012-07-10, 12:42
Bara så att du vet, killen som du har på bilden på första sidan har knaprat i "fel godisburk" om jag säger det fint.

/

Känner du honom eller? Det där är en fin fysik men inget omöjligt att uppnå med några års seriös träning.

Miriale
2012-07-12, 00:12
Sorry men du har en skev verklighetsuppfattning. Så där bra resultat nådde jag definitivt inte upp till efter mina första 3 år. Vad är det du förväntar dig?

edit: 6 x 200 kg i benpress låter lite futtigt. Jag tror att du inte är medveten om vad du är kapabel till. Eller så har du extremt dåliga anlag för styrka. Kan nämna en tjejkompis som efter några år enbenspressade 12:or på 150 kg. bara så du har något att jämföra med. Är du säker på att du "har koll på träningen"? ;)
Motsägelsefullt?
Men benträningen ligger inte efter, är bara väldigt svag i benen.

Känner du honom eller? Det där är en fin fysik men inget omöjligt att uppnå med några års seriös träning.
+1
nyfiken..