handdator

Visa fullständig version : Gym på Södermalm - F&S?


Kafka
2012-07-07, 12:47
Tjena,

Letar nu gym på Södermalm - har kikat i äldre trådar men de har inte gett det jag vill åt. Jag har satt en årsbudget på ca 3000 kr för gymmedlemskap. Hittills har jag varit och tittat på F&S i Skrapan, och i Sportlife på Ringvägen. Hittills är jag inte imponerad, men fördelen med F&S är dels att gymmet i Skrapan är väldigt nära hem, dels att jag kan nyttja andra anläggningar i Stockholm (främst den på Sveavägen blir aktuell i det fallet), och till sist att jag kan gå på vissa av deras pass. Fördelen med Sportlife är att jag har en polare som gymmar där.

Mina gymbehov är främst stänger och hantlar, samt några standardmaskiner. Nackdelen med både F&S Skrapan samt Sportlife Ringvägen är att de har väldigt få bänkar, bänkpressar, och yta i sin fria vikter-avdelning.

Vad tycker ni?

Vinter
2012-07-07, 13:05
Tjena,

Letar nu gym på Södermalm - har kikat i äldre trådar men de har inte gett det jag vill åt. Jag har satt en årsbudget på ca 3000 kr för gymmedlemskap. Hittills har jag varit och tittat på F&S i Skrapan, och i Sportlife på Ringvägen. Hittills är jag inte imponerad, men fördelen med F&S är dels att gymmet i Skrapan är väldigt nära hem, dels att jag kan nyttja andra anläggningar i Stockholm (främst den på Sveavägen blir aktuell i det fallet), och till sist att jag kan gå på vissa av deras pass. Fördelen med Sportlife är att jag har en polare som gymmar där.

Mina gymbehov är främst stänger och hantlar, samt några standardmaskiner. Nackdelen med både F&S Skrapan samt Sportlife Ringvägen är att de har väldigt få bänkar, bänkpressar, och yta i sin fria vikter-avdelning.

Vad tycker ni?

Kika in på actic city vid regeringsgatan, tar 3 min att gå dit från hötorget stationen. Dom har nog allt du vill ha samt det är betydligt mindre folk i anläggningen så du har alltid tillgång till det du vill träna. kanske ligger lite off södermalm men...

anton2000
2012-07-07, 14:15
Fitness 24 seven finns ju annars vid medis. Billigt, ingen bindningstid och det finns powerrack :)

Rakanichy
2012-07-07, 14:16
Testa F&S ringvägen, den är bättre än det i skrapan.

Icelane
2012-07-15, 18:44
fixa större budget och kör på pro gym.

mikaelj
2012-07-15, 19:02
Är SATS Medis dyrt? Där verkar de ha riktig utrustning.

Bodde jag på Söder transporterade jag mig till Sumpan och tränat på STK.