handdator

Visa fullständig version : Kontorsstol


Fishtank
2012-07-06, 19:02
Yes grabbar.
Kontorsstol skall inhandlas.

Rejäl och skall hålla länge, bekväm och inget som förstör ryggen på en.
Vad har ni för några förslag?
Upp till 5000 :- budget kanske man får något vettigt för?

Jockefoten
2012-07-06, 19:12
Runt 1500kr för en Magnus på IKEA, riktigt grym.

Akada
2012-07-06, 19:23
Är väl ganska svensson & tråkigt men Markus (Ikea) är sjukt skön!

Bonus: 3,5k att lägga på proteinpulver.

VikG
2012-07-06, 19:32
Finns shyssta kontorstolar på staples som är riktigt bra kontra pengarna man lägger. Deras raceline läderstol t.ex är top notch.

Olegh
2012-07-06, 20:13
Jag gillar min Nominell från Ikea. Visst, den gnisslar en del, men det verkar nästan alla stolar göra efter ett tag.

dauit
2012-07-06, 20:27
om du vill ha en riktig bra kontorsstol så är det kinnarps som gäller!
trots att de kostar multum så håller de i decennier, oftast finns bra och inte alltför slitna kinnarps stolar på blocket för en bråkdel av priset.

jag själv har en vilgot som jag helt klart nöjd, med tanke på priset!

Tomas W
2012-07-06, 22:30
Håg tillhör top of the line, hag.se kan du kolla lite på olika modeller.

blondyz
2012-07-06, 22:56
om du vill ha en riktig bra kontorsstol så är det kinnarps som gäller!
trots att de kostar multum så håller de i decennier, oftast finns bra och inte alltför slitna kinnarps stolar på blocket för en bråkdel av priset.

jag själv har en vilgot som jag helt klart nöjd, med tanke på priset!

Har kinnarps på jobb. Rejäla läderfåtöljer som inte ger efter för något i princip. Bekväma som få, och det är en arbetsplats där det mesta slits i trasor i princip på direkten. Dessa sitter det folk i dygnet runt, årets alla dagar, med verktyg och grejer. De i tyg höll dock inte, skrapades sönder efter ett tag av skruvmejslar och skit, lädret har de lyckats med. De är lite trögrullade, men det beror väl mest på stolens vikt. Rejält bygge, hittar inte modellen på hemsidan dock.

Håg tillhör top of the line, hag.se kan du kolla lite på olika modeller.

Far har capisco på sitt jobb, inte bekvämt enligt mig. Ska vara väldigt ergonomiska, men passar mig inget vidare alls.

Callek
2012-07-06, 23:31
RH Logic 400, har en själv. Riktigt bra!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Fishtank
2012-07-07, 00:55
Ikeaskiten tror jag inte på då vi avverkat cirka 6-7 stycken på företaget redan och alla är kasserade.
Blivit snea och tyget har slitits sönder på några månader bara.

Ska försöka provsitta några kinnarps.

isato
2012-07-07, 07:53
Ikeaskiten tror jag inte på då vi avverkat cirka 6-7 stycken på företaget redan och alla är kasserade.
Blivit snea och tyget har slitits sönder på några månader bara.

Ska försöka provsitta några kinnarps.

Ni sitter hårt. :)

Vi har också ett par Markus från IKEA på kontoret och dom har håller bra. Har en egen hemma också.

shut teh face
2012-07-07, 08:01
Har en hemma från ikea för 1000 kr, den är inte bra.

På jobbet har jag snott till mig en rehab-stol för 20k, så otroligt skön, kan ställa in stolen på 5 olika spakar

Fishtank
2012-07-07, 10:38
Ni sitter hårt. :)

Vi har också ett par Markus från IKEA på kontoret och dom har håller bra. Har en egen hemma också.

Nja vet inte.
Vanligt kontorsarbete för bokföring.
Ingen över 100 kilo, bara det att grejerna inte hållit förut, kanske blivit bättre nu.

Kolla så inte stolarna blivit snea ni som har IKEA stolar.
Tycker det är det som händer mest, blir lite snea och är då en ergonomisk katastrof.

Jarod
2012-07-07, 11:08
Sit like a baws!

http://www.needforseat.de/eu_english/

Fishtank
2012-07-08, 12:43
Inte så dyra heller Jarod.
Har du en själv eller är det HSC reklamen som sålt dig?

Jarod
2012-07-08, 13:00
HSC-reklamen (förra tävlingen) gjorde att jag började kolla upp dom stolarna. Och när man kollar till design, inställningsmöjligheter och pris så ser jag inte direkt att något stolsmärke kan konkurrera med dom.

Fishtank
2012-07-08, 13:17
Självklart.
Det jag är orolig över är kvalite, hittar ingen riktig recension på google och ägare här på forumet verkar det dåligt om.

Du kanske hittat något användbart?

Fishtank
2012-07-14, 19:34
Bumpar och kollar efter fler förslag på lördagskvällen.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2