handdator

Visa fullständig version : Dags att ta tag i träningen igen, vägledning behövs!


vale_tudo
2012-07-06, 12:21
Hej hej, nu var det ett bra tag sedan jag gymmade och nu måste ja ta tag i träningen och köra.

Nu behöver jag lite hjälp med kosttillskott och om någon kan komma med "nybörjar" schema till mig vore jätte schysst.


20 år, 65 kg, vill komma upp ca 75+ kg.


Tänkte köra på Gainer pro, whey 80 och något schysst kreatin. Men har ingen aning vilket är bra :o.


Hjälp!! :)

Dribinho
2012-07-06, 12:33
Hej hej, nu var det ett bra tag sedan jag gymmade och nu måste ja ta tag i träningen och köra.

Nu behöver jag lite hjälp med kosttillskott och om någon kan komma med "nybörjar" schema till mig vore jätte schysst.


20 år, 65 kg, vill komma upp ca 75+ kg.


Tänkte köra på Gainer pro, whey 80 och något schysst kreatin. Men har ingen aning vilket är bra :o.


Hjälp!! :)

Kolla på stickysarna som finns i forumet för förslag på program för nybörjare.
Är du hyffsat atletisk och har koll på tekniken i basövningarna eller för den delen känner någon som kan hjälpa dig skulle jag rekommendera Stronglifts (som finns som sticky här i forumet) de första 3-6 månaderna i varje fall.

Utöver att börja träna regelbundet bör du i första hand fokusera på att äta hyffsat nyttigt och mycket protein (kött, ägg, kyckling, fisk, mjölk, kvarg osv). Var inte rädd för att äta ordentligt, det är A och O om du vill lägga på dig vikt/muskler.

De enda tillskotten du behöver är möjligtvis proteinpulver för att få i dig lite extra protein och just kreatin för en liten extra skjuts i träningen.
Företaget Fairing som äger detta forum har genomgående bra produkter.

Allt annat är i princip onödigt, framför allt som nybörjare.
Att klämma ut en extra rep i knäböj ger troligtvis 10ggr mer än MUSCLE TESTOBOOSTER MEGA PACK SKRÄPPRODUKT.

Frågor på det?

vale_tudo
2012-07-06, 12:49
Kolla på stickysarna som finns i forumet för förslag på program för nybörjare.
Är du hyffsat atletisk och har koll på tekniken i basövningarna eller för den delen känner någon som kan hjälpa dig skulle jag rekommendera Stronglifts (som finns som sticky här i forumet) de första 3-6 månaderna i varje fall.

Utöver att börja träna regelbundet bör du i första hand fokusera på att äta hyffsat nyttigt och mycket protein (kött, ägg, kyckling, fisk, mjölk, kvarg osv). Var inte rädd för att äta ordentligt, det är A och O om du vill lägga på dig vikt/muskler.

De enda tillskotten du behöver är möjligtvis proteinpulver för att få i dig lite extra protein och just kreatin för en liten extra skjuts i träningen.
Företaget Fairing som äger detta forum har genomgående bra produkter.

Allt annat är i princip onödigt, framför allt som nybörjare.
Att klämma ut en extra rep i knäböj ger troligtvis 10ggr mer än MUSCLE TESTOBOOSTER MEGA PACK SKRÄPPRODUKT.

Frågor på det?


Jag har hyffsad koll på basövningarna, försöker även hålla koll på vad jag äter.

Ska kika på deras produkter se om jag hittar något intressant ;).

Ska även kolla stickysarna!

Spelar det någon stor roll om jag börjar 1a veckan nu köra lite allround så man kommer igång lätt eller ska ja börja direkt på ett schema?

Dribinho
2012-07-06, 14:04
Jag har hyffsad koll på basövningarna, försöker även hålla koll på vad jag äter.

Ska kika på deras produkter se om jag hittar något intressant ;).

Ska även kolla stickysarna!

Spelar det någon stor roll om jag börjar 1a veckan nu köra lite allround så man kommer igång lätt eller ska ja börja direkt på ett schema?

Det kan vara en bra idé att börja lite lätt för att vänja kroppen ja.
Går hursomhelst inte på max första passet i varje fall.

Snöa inte in för mycket på kosttillskott bara
Glöm inte att träning, mat och sömn är 90% av resultaten om inte mer.

zeusden1
2012-07-06, 14:07
Det kan vara en bra idé att börja lite lätt för att vänja kroppen ja.
Går hursomhelst inte på max första passet i varje fall.

Snöa inte in för mycket på kosttillskott bara
Glöm inte att träning, mat och sömn är 90% av resultaten om inte mer.

Träning, mat och sömn är 100% av resultaten.