handdator

Visa fullständig version : Hur är det med light produkter under deff?


agent0range67
2012-07-05, 23:49
Som tex cola zero/light och pepsi max?

tumme
2012-07-05, 23:56
Tillfredställer sockersuget för vissa och är heligt. För min del skapar det bara mer sötsug i längden.

0 kcal i det så det går bra om du vill ha det.

mattilainen
2012-07-06, 01:05
drick och var nöjd.

Sheogorath
2012-07-06, 05:25
Hade jag mot förmodan försökt mig på en deff utan kalorikontroll hade jag avstått lightläsk och lightsaft eftersom det som andra skrivit kan trigga igång sötsuget. Att "stilla" ett sötsug vet jag inte vad det är :) Håller man koll på kalorierna är det däremot inget problem. Man äter det man planerat och då kan man bälja lightläsk bäst man vill. Att man blir sötsugen är priset man får betala. Vikten påverkas inte.

Kischen
2012-07-06, 07:18
Påverkar inte mig någonting. Skulle det "trigga" ett sötsug så spelar det ingen roll i alla fall eftersom jag inte är en råtta och kan tygla ett sådant sug enkelt.

Wiizra
2012-07-06, 09:42
Påverkar inte mig någonting. Skulle det "trigga" ett sötsug så spelar det ingen roll i alla fall eftersom jag inte är en råtta och kan tygla ett sådant sug enkelt.

+1

Allt handlar om tankekraften :)

tjing
2012-07-06, 10:33
Onödigt under deff imo. Visst, de gör ju ingen skada sett till kcal, men även jag upplever bara mer tankar på och sug efter sötsaker.

Wiizra
2012-07-06, 11:15
Plus att "diet" "light" drycker har massor av sötningsmedel, vilket inte är så bra precis...
Ja du kommer fortfarande gå ner i vikt, men mycket långsammare.

Kischen
2012-07-06, 11:25
Plus att "diet" "light" drycker har massor av sötningsmedel, vilket inte är så bra precis...


Get with the times!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162089

King Grub
2012-07-06, 11:27
Ja du kommer fortfarande gå ner i vikt, men mycket långsammare.

Nonsens.

Fredriiik
2012-07-06, 12:35
jag får inget sockersug alls av lightprodukter :)

Knatcharn
2012-07-06, 12:59
Dunder för min del.. Pepsi Max! :D

mattilainen
2012-07-06, 23:32
Plus att "diet" "light" drycker har massor av sötningsmedel, vilket inte är så bra precis...
Ja du kommer fortfarande gå ner i vikt, men mycket långsammare.

vadå långsammare? Påhittat. Eftersom det innehåller ofta typ 0 kcal / 100 g så kommer det inte påverka viktnedgången någonting, exakt som vatten.

agent0range67
2012-07-07, 01:24
Well thank you!

2HE
2012-07-07, 10:24
Jag älskar Pepsi Max. Det, samt andra light energi drycker är guldvärda. Speciellt under deffen.

Adeem
2012-07-07, 13:50
Dricker maaassor utav light-produkter dagligen och har gjort det genom hela deffen. Tycker inte alls att det skapar något större sötsug, och viktnedgången har gått som planerat! :)

pwnyou
2012-07-07, 13:51
Precis som att dricka mycket vatten så gör det maten mindre energität per gram och gör en därmed mättare.

Sniggel
2012-07-07, 14:45
+1

Allt handlar om tankekraften :)

Visst gör det det. Men för vissa kan det krävas en 10-faldigt starkare vilja än för andra.

Sheogorath
2012-07-07, 14:58
Visst gör det det. Men för vissa kan det krävas en 10-faldigt starkare vilja än för andra.

Dessutom kan man ju faktiskt tycka att det är ovärt att göra det svårare för sig än nödvändigt. Man kan välja att avstå när man vägt fördelar mot nackdelar, även om man inte hade trillat dit om man nu valt att bälga light-läsk. Lite väl mycket attityd i den här tråden från vissa håll.

Wiizra
2012-07-08, 13:30
Nonsens.

Så du säger att socker o sötningsmedel inte segar ner vikt mindskning <.<?

Ronn
2012-07-08, 13:45
Så du säger att socker o sötningsmedel inte segar ner vikt mindskning <.<?

Sen när innehåller light produkter socker?

Kalorierna styr viktminskningen, socker innehåller kalorier men om du räknar med dom så är det ju ingen skillnad, sötningsmedel innehåller nära 0 kcal.

Wiizra
2012-07-08, 14:16
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

Ronn
2012-07-08, 14:20
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

Inte dåligt heller.

Eddie Vedder
2012-07-08, 14:29
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

Potentiella hälsoeffekter av långtidskonsumtion är något annat än frågan om viktpåverkan. Lightläsk kan konsumeras litervis utan att man blir fetare. Sockeralkoholer ger dock energi men de är inte sötningsmedel i lightläsk.

King Grub
2012-07-08, 14:56
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

På vilket sätt är det dåligt?

Xtronal
2012-07-08, 15:03
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

typiskt, man får alltid höra att "sötningsmedel är ju sämre än socker det är inte bra för kroppen".. Jag undrar precis som King Grub - på vilket sätt är det inte bra för kroppen? :confused:

Ballt
2012-07-08, 15:07
Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.

Först säger du att det kommer göra så man går ner i vikt långsammare, sen säger du att det inte är bra för kroppen...

Chansar du bara vad du ska säga eller?

Wiizra
2012-07-08, 18:07
Vatten är betydligt bättre än något annat though.

AronP
2012-07-08, 18:17
Vatten är betydligt bättre än något annat though.
Inte en chans, skulle någon ta min pepsi max ifrån mig så skulle jag vara styrkelyftare.

Kischen
2012-07-08, 18:49
Plus att "diet" "light" drycker har massor av sötningsmedel, vilket inte är så bra precis...
Ja du kommer fortfarande gå ner i vikt, men mycket långsammare.

Get with the times!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162089

Ja, sötningsmedel kanske inte har kalorier men det är juh inte precis bra för kroppen.


Var länken svårtolkad?

Ecaz
2012-07-08, 19:28
Enligt den här så innehåller Cola Light (http://www7.slv.se/Naringssok/Naringsamnen.aspx?LivsmedelsId=1831) 1 kalori per 100g.

Passa er.

Sheogorath
2012-07-08, 19:37
Enligt den här så innehåller Cola Light (http://www7.slv.se/Naringssok/Naringsamnen.aspx?LivsmedelsId=1831) 1 kalori per 100g.

Passa er.

Tur att det innehåller koffein också så att man inte blir tjock!

Wiizra
2012-07-09, 18:54
Så ni säger att jag kan dricka hur jävla mycke Cola Light / Zero / Monster energy low carb etc medans jag går ner i vikt utan att det segas ner etc?

vicarious
2012-07-09, 19:01
Så ni säger att jag kan dricka hur jävla mycke Cola Light / Zero / Monster energy low carb etc medans jag går ner i vikt utan att det segas ner etc?

Ja, om de är fria från kalorier. Low carb behöver inte betyda zero calories.

Sheogorath
2012-07-09, 19:10
Så ni säger att jag kan dricka hur jävla mycke Cola Light / Zero / Monster energy low carb etc medans jag går ner i vikt utan att det segas ner etc?

Light-cola-varianter (inkl. Pepsi Max m.fl.) och energi-fria energi-drycker kanske t.o.m. snabbar på din viktnedgång genom att koffeinet i dem ökar din metabolism mer än den energi drycken tillför (vilket i praktiken ändå är nära 0 kcal). Och så är de vätskedrivande om du nu tycker det är bra.

Kischen
2012-07-09, 19:17
Och så är de vätskedrivande om du nu tycker det är bra.

Det betyder dock inget direkt. Många verkar tro att man dricker ett glas läsk och måste dricka extra vätska för, tadaa, det är vätskedrivande ;)

vicarious
2012-07-09, 19:29
Det betyder dock inget direkt. Många verkar tro att man dricker ett glas läsk och måste dricka extra vätska för, tadaa, det är vätskedrivande ;)

Hehe, hört liknande om kaffe. Att det driver ut mer vätska än man tillför. Låter ju inte så jättetroligt.

Sheogorath
2012-07-09, 19:30
Hehe, hört liknande om kaffe. Att det driver ut mer vätska än man tillför. Låter ju inte så jättetroligt.

Drink coffee - die.

Wiizra
2012-07-09, 19:34
monster energy har typ 10 kalorier. ( low carb )
Förstår ändå inte varför det inte segar ner, med sötningsmedel o shit

King Grub
2012-07-09, 19:36
Berätta gärna varför sötningsmedel skulle sakta ned en viktminskning?

Du kan dricka obehindrat med kalorifri läsk typ Cola Light & Zero utan att det påverkar din kroppsvikt eller fettinlagring/fettförbränning.

Kischen
2012-07-09, 19:45
monster energy har typ 10 kalorier. ( low carb )


Lätt den godaste. Önskar någon kunde ta hit Monsters övriga sortiment.

Wiizra
2012-07-09, 22:09
Antar att jag googlar saker för mycket.... :(

Eller så litar ja på andra sidor för mycket?

Ronn
2012-07-09, 22:25
Antar att jag googlar saker för mycket.... :(

Eller så litar ja på andra sidor för mycket?

Du får lära dig att inte lita på allting som påstås, det görs många tomma påståenden som inte backas upp av något, lite källkritik måste man ju ha.

Ser du ett påstående som du tycker är intressant så följ i så fall upp det.

anton2000
2012-07-09, 23:05
Lätt den godaste. Önskar någon kunde ta hit Monsters övriga sortiment.

+1. Monster lo carb är verkligen kungen av drycker. Så underbart gott. Synd att det är så dyrt bara. Men värt det :)

Wiizra
2012-07-10, 19:34
Red Bull Sugar-free då?
Går det o dricka utan att något "händer"?
När jag dricker något kolsyrat så säger min hjärna till mig att jag har gått upp 5 kilo haha

Fishtank
2012-07-10, 19:51
Är det kalorier så får du så mycket energi från den.
That's it.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

Kischen
2012-07-10, 19:54
Är det kalorier så får du så mycket energi från den.
That's it.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2

Det är typ 12 kcal i en burk så kolla upp det om du ska svara istället för att förvirra frågeställaren mer.

Jag kanske missuppfattade dit svar nu när jag läser igen, men det var lite knepigt skrivet :)

Wiizra
2012-07-10, 19:54
Red bull sugar free har typ 7-8 kalorier
Och jag förstår inte riktigt tråden dom ni visar mej hela tiden, varför är inte sötningsmedel dåligt? alla runt mej säger bara att det är dåligt med sockerfritt för att det är sötningsmedel i det
och om jag bara äter kött en dag så säger dom bara typ "men du måste äta pasta etc" vafan säger man till sånt folk?

Kischen
2012-07-10, 19:57
Red bull sugar free har typ 7-8 kalorier
Och jag förstår inte riktigt tråden dom ni visar mej hela tiden, varför är inte sötningsmedel dåligt? alla runt mej säger bara att det är dåligt med sockerfritt för att det är sötningsmedel i det
och om jag bara äter kött en dag så säger dom bara typ "men du måste äta pasta etc" vafan säger man till sånt folk?

Sluta lyssna på "dom" och ta reda på sakerna själv, här.

jonox
2012-07-10, 19:58
Cola zero till maten, fun light i keson eller kesellan med lite musli. Det är deff för mig :D och sötsuget kan man hålla borta med frukt :)

Och att det skulle vara dåligt för hälsan?? Få se 99% av alla på detta forum dricker säkert proteindrinkar och 99% av allt proteinpulver på marknaden innehåller aspartam (sötningamedel) och 99% av Sveriges mest hälsosamma människor är "kollofolket" *flex*

Just saying.

Kischen
2012-07-10, 20:00
och 99% av Sveriges mest hälsosamma människor är "kollofolket" *flex*


I highly doubt it :D

Wiizra
2012-07-10, 20:03
Okej men eftersom det är mina föräldrar som tjatar om kolhydrater?
Om jag bara äter kött som fisk o kyckling etc en dag och inge pasta så säger dom bara att man MÅSTE tydligen äta pasta, medans dom aldrig äter kyckling / grönsaker etc, dricker vanlig cola jämt, ska jag bara säga att jag gör vafan ja vill me min kropp?

jonox
2012-07-10, 20:07
I highly doubt it :D

Jo jag med men om vi säger att många här har bra hälsa bara :D

Eddie Vedder
2012-07-11, 08:46
Okej men eftersom det är mina föräldrar som tjatar om kolhydrater?
Om jag bara äter kött som fisk o kyckling etc en dag och inge pasta så säger dom bara att man MÅSTE tydligen äta pasta, medans dom aldrig äter kyckling / grönsaker etc, dricker vanlig cola jämt, ska jag bara säga att jag gör vafan ja vill me min kropp?

Vad du ska säga till dina föräldrar är inte upp till oss. Men du märker väl själv att du blivit itutad en hel del som saknar grund? Om du sen vill tro på dem till 100 procent så gör det. Men det är som sagt ogrundad skräckpropaganda. Emellertid antar jag att det är sagt i all välmening så bli inte sur på dem. Klart att dina föräldrar inte vill att du ska få i sig sötningsmedel om någon övertygat dem att det är dåligt. Folk tror på konstigare saker än så.