handdator

Visa fullständig version : Less på jobbet - Vad skall jag göra?


Matte_
2012-07-05, 19:24
Hej.
Jobbar som CNC-operatör på ett halvstort företag. Har jobbat där ett år, tog studenten förra året.
Jag är tillsvidare anställd men funderar på att säga upp mig.

Varje dag när jag vaknar får jag ångest att gå till jobbet, när jag väl är där har jag ingen motivation alls.
Det enda som går i tankarna är att sluta för dagen och komma hem och tex träna som jag verkligen tycker är roligt.

Tankarna går hur f*n jag skall göra. Känner att jag tappar en "trygghet" när jag säger upp mig. Och på dagens marknad känns det som att jobb inte växer på träd. Är öppen helt på att göra något helt annat än industriarbete.

Har lite planer på att dra till Australien med en polare till hösten.

Skulle behöva lite tankar från andra kollo-medlemmar.

Tack på förhand.

drakfelt
2012-07-05, 19:30
Tänk lite på vad du kan göra när du sagt upp dig först. (plugga, resa och eventuella andra jobb)

När du tänkt färdigt och kommit fram till något vettigt tycker jag inte det är några konstigheter att säga upp sig (antar att du bor hemma)

Spartansk
2012-07-05, 19:30
Har du några pengar? Du bör samla ihop en del pengar innan du sticker till t ex Australien, anser jag. Det är rätt segt om man måste jobba jättemycket under resan.

Zizou
2012-07-05, 19:34
Har haft samma känsla, den är verkligen obehaglig. Böt sedan inriktning helt och hållet och trivs just nu fantastiskt med mitt nya jobb. Visserligen sämre betalt, men det är värt tusen gånger mer att trivas på jobbet tycker jag!
Du kan ju fundera på att byta bransch helt, kanske plugga till något nytt, fara utomlands och jobba ett tag (även gjort det ;) ), fundera på att starta eget (krävs ju dock en hel del såklart). Men du bör nog vara säker på vad du ska syssla med innan du säger upp dig såklart.

Fartman
2012-07-05, 20:44