handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk vid sidan om bröstet ( armhålan ) efter ryggpass.


wcanka
2012-07-05, 08:34
Efter mina ryggpass så får jag ibland träningsvärk på sidan av bröstet/armhålan, någon som har en aning om varför? :)

Kör såhär:
negativa chins 4xfail
Stångrodd 4x4
Hantelrodd 3x8
Sittande baksida axlar 3x12
Rygglyft 3x10

pezrulezhaakon
2012-07-05, 08:37
wcanka

Kommer smärtan mer mot armen i armhålan eller mot kroppen?

Icelane
2012-07-05, 08:44
måste väl vara dina negativa chins?

wcanka
2012-07-05, 08:49
wcanka

Kommer smärtan mer mot armen i armhålan eller mot kroppen?

mot kroppen

Stor Hård Ådrig
2012-07-05, 10:08
Låter som http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Serratus_anterior.png/250px-Serratus_anterior.png

Men det borde inte komma efter ett ryggpass :o

Fugly
2012-07-05, 10:16
det är lugnt, armhålan kan man få träningsvärk i efter bröst och ryggpass, inget farligt. det är muskler i armhålan som används eller något sånt har jag för mig, eller att de tröttas ut etc

Sheogorath
2012-07-05, 10:53
Låter som serratus anterior som sagt men... Vanligare när man lekt armhävningar eller börjat köra axelpressar eller uppåtlutande bröstpressar efter en tids uppehåll. :)

wcanka
2012-07-05, 12:06
kan ju kanske bli nån muskel där som aktiveras när man hoppar upp med hakan över stången , men det är inget jag behöver tänka på eller? :)

pezrulezhaakon
2012-07-05, 12:09
wcanka

Det är jättesvårt att veta exakt vad du fått värken av, men av de övningar för ryggen du räknat upp så är det mindre troligt att du fått ont av dem, såvida du inte spänner dig på nåt klurigt sätt omedvetet.

Tolkia
2012-07-05, 12:09
Jag tycker inte att det är orimligt att få träningsvärk där efter att ha lekt negativa chins, särskilt om man inte är kungen av chins.

wcanka
2012-07-05, 12:19
Får pröva att köra assisterade chins nästa gång, som sagt så är det nog för att det blir väldigt ryckigt & okontrollerat när man hoppar upp :)

Sheogorath
2012-07-05, 12:34
Får pröva att köra assisterade chins nästa gång, som sagt så är det nog för att det blir väldigt ryckigt & okontrollerat när man hoppar upp :)

Fast å andra sidan, vad sjutton gör lite träningsvärk i "fel" muskel? Betyder väl troligtvis att du är väldigt svag där och att den träningen du gör säkert är bra nyttig för att träna upp den stabilitet du behöver. Jag fick som nybörjare träningsvärk i biceps av benpress en gång, en annan gång i baksida axlar av dips. Who the f*** cares? :)

wcanka
2012-07-05, 12:56
Fast å andra sidan, vad sjutton gör lite träningsvärk i "fel" muskel? Betyder väl troligtvis att du är väldigt svag där och att den träningen du gör säkert är bra nyttig för att träna upp den stabilitet du behöver. Jag fick som nybörjare träningsvärk i biceps av benpress en gång, en annan gång i baksida axlar av dips. Who the f*** cares? :)

Nej det är ju å andra sidan nog bra att massa småmuskler tränas :)


hahaha träningsvärk i biceps av benpress? wtf :D

Honken
2012-07-05, 13:00
Latissimus och teresgruppen fäster vid armhålan. Vanligt att få träningsvärk där av ryggövningar, särskilt chins.

Latissimus Dorsi
2012-07-05, 14:34
Fast å andra sidan, vad sjutton gör lite träningsvärk i "fel" muskel? Betyder väl troligtvis att du är väldigt svag där och att den träningen du gör säkert är bra nyttig för att träna upp den stabilitet du behöver. Jag fick som nybörjare träningsvärk i biceps av benpress en gång, en annan gång i baksida axlar av dips. Who the f*** cares? :)

Jadå, och serratus anterior är ju en ganska fin muskel som är väldigt svår att pricksjuta. Så lite gratis träning där säger man absolut inte nej tack till :D