handdator

Visa fullständig version : Arma 2 - Day Z


Likeapeanut
2012-07-04, 16:57
Tjenare, tänkte kolla om det är några bland er på kolozzeum som lirar eller tänkt lira DAYZ?

Spelet går ut på att man lever som en överlevare i en zombie''infekterad värld'' där man ska fixa vapen,ammunition,mat,bilar,helikoptrar osv...man spelar med upp till 75 spelare per server + en jädra massa zombies..Spelet är bara i beta mode men verkar riktigt coolt!
Någon som lirar eller tänker fixa spelet?
Länk till spelet kastar jag här. Kostar ca 250kr *flex*

http://www.youtube.com/watch?v=mOB7YGgREFg

Vandraren
2012-07-04, 17:03
Jag vill spela. Laddade ner gratisvarianten av Arma2 för att kolla om min laptop pallade grafiken, vilket den gjorde (på low/medium) men är det någon garanti för DayZ tro?

Och så har jag inte riktigt full koll på vad man behöver för att spela. Arma 2 + någon mod + dayZ?

Är 250:- det totala priset för allt om man inte har arma 2 sedan tidigare?

David Brent
2012-07-04, 17:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184761&highlight=dayz

Gosti123
2012-07-04, 17:58
Jag vill spela. Laddade ner gratisvarianten av Arma2 för att kolla om min laptop pallade grafiken, vilket <a class="inlineAdmedialink" href="#">den</a> gjorde (på low/medium) men är det någon garanti för DayZ tro?

Och så har jag inte riktigt full koll på vad man behöver för att spela. Arma 2 + någon mod + dayZ?

Är 250:- det totala priset för allt om man inte har arma 2 sedan tidigare?

Köp arma 2 combined operations, 250kr är det totala priset ifall du inte haft arma 2 tidigare (arma combined operations = arma 2 + Operation Arrowhead)

Einar
2012-08-02, 18:30
Tjena! Någon som vill testa att teama upp? PMa mig med skypenamn så kanske vi kan bli en liten koloklan? :)

Woody R
2013-02-25, 16:01
Någon som vill spela lite?

Likeapeanut
2013-03-25, 16:41
Någon som fortfarande spelar / tänkt börja spela?

PureWhey
2013-12-16, 21:27
DayZ Standalonen är NU SLÄPPT!!!!!!!!

Likeapeanut
2013-12-24, 12:45
Är väll bara alphan som släppt hittils??

Woody R
2013-12-24, 13:04
Japp och hyffsat broken är den

PureWhey
2013-12-24, 16:09
Inte kört det mycket alls, väntar tills det ordnar upp sig.

Skickat ifrån böjracket

smeander
2013-12-30, 23:13
Provade spela lite idag. Mycket buggar och svårspelat... Men ska ge det lite mer tid :)

Likeapeanut
2014-01-03, 12:06
Keep me posted om det är värt att börja lira snart igen =)

shadowfire
2014-01-03, 13:20
Vad är det för skillnad på standalonen? Eller är det exakt samma lir?

PureWhey
2014-01-03, 13:24
Vad är det för skillnad på standalonen? Eller är det exakt samma lir?

Ganska mycket skillnad, klädartiklar, vapentillbehör, jobbigare att överleva osvosv. Mer utvecklat och mer verklighetstroget typ.

Snobbe
2014-01-03, 14:33
Vad är det för skillnad på standalonen? Eller är det exakt samma lir?

Det kommer bli bättre än modden, just nu är det alpha och mindre utvecklat. Kul att se allt som händer osv men det är inget spel man spelar om man vill ha ett klart spel:) Då är några moddar typ som dayzero bättre.

Fastback
2014-01-03, 15:16
Sjukt roligt att teama ihop med lite kompisar och springa runt och slakta folk! :devil:

kaffekopp
2014-01-03, 15:39
sjukt irriterande att spela solo, skaffa grejjer i ca 1h sedan bli insta gankad och börja om från början. jävla massa springande.
Men sjukt roligt, även om det är segt att dö av nån sjukdom :P

Likeapeanut
2014-01-08, 23:03
sjukt irriterande att spela solo, skaffa grejjer i ca 1h sedan bli insta gankad och börja om från början. jävla massa springande.
Men sjukt roligt, även om det är segt att dö av nån sjukdom :P

Fast så har det väll varit sen start ? ;)

//Funderar på börja lira. någon server som är relativt stabil/rolig/osv ?

Tricce
2014-01-08, 23:41
Ser framför mig hur det skapas en Kolo klan.
En grupp som krossar allt motstånd men som ibland vänder sig mot varandra och dödar en intet ont anande kolokille som kanske tipsade om en övning som inte gav några gains!

kaffekopp
2014-01-08, 23:52
Fast så har det väll varit sen start ? ;)

//Funderar på börja lira. någon server som är relativt stabil/rolig/osv ?

Mycket möjligt, inte lirat förr hehe :) jag lirar på nån svensk server se2 någonting.. Alla servrar krashar och spelet dras med lite anslutning problem, bara en alpha efter allt :)

PoiZoN
2014-01-10, 01:24
Tror det som folk tror är server-krasch bara är restart av server. Som det är just nu så respawnar saker inte, utan servern måste starta om för att nya saker och zombies ska spawna.

Likeapeanut
2014-04-28, 00:54
Har just köpt Dayz-standalone via steam för 23$

lets go

en stor stark
2014-04-28, 01:24
Bara du skjuter så fort du ser någon så passar du in ;).

Likeapeanut
2014-04-28, 12:32
Bara du skjuter så fort du ser någon så passar du in ;).

Haha blivit skonad 1/4 gånger..
Verkar vara väldigt svårt att hitta vapen + ammunition nuförtiden! Riktigt drygt

en stor stark
2014-04-28, 12:41
Haha blivit skonad 1/4 gånger..
Verkar vara väldigt svårt att hitta vapen + ammunition nuförtiden! Riktigt drygt

Flygfälten och militärbaserna har ju ofta gott om vapen. Men där kan det vara farligt att gå. Många städer har polishus nu, där bör du kunna hitta något vapen. Även vissa stora hus kan ha vapen (sjukhus etc) samt de vitgula tvåvåningshusen med ett piano kan ha något sorts vapen.

Nu har jag inte spelat sen senaste patchen så jag vet inte vad de ändrat men ett tips kan vara att gå till flygfälten och leta vid militärtälten utanför. Det finns ett sorts tält som har bra med grejer (resten verkar inte ha något) Det är ett runt, grönt tält som ser lite stadigare ut än resten, typ som en barack. Finns även andra vissa andra ställen vid tälten som kan ge något skoj, typ tvåvåningsstrukturen där man kan klättra upp med stege.

Likeapeanut
2014-04-28, 15:02
Flygfälten och militärbaserna har ju ofta gott om vapen. Men där kan det vara farligt att gå. Många städer har polishus nu, där bör du kunna hitta något vapen. Även vissa stora hus kan ha vapen (sjukhus etc) samt de vitgula tvåvåningshusen med ett piano kan ha något sorts vapen.

Nu har jag inte spelat sen senaste patchen så jag vet inte vad de ändrat men ett tips kan vara att gå till flygfälten och leta vid militärtälten utanför. Det finns ett sorts tält som har bra med grejer (resten verkar inte ha något) Det är ett runt, grönt tält som ser lite stadigare ut än resten, typ som en barack. Finns även andra vissa andra ställen vid tälten som kan ge något skoj, typ tvåvåningsstrukturen där man kan klättra upp med stege.

Hittat lite användbara saker, men inga ''top of the line'' snipers hittils från militärbarackerna/höghusen..inte sett några runda gröna tält faktiskt..

en stor stark
2014-04-28, 15:13
Hittat lite användbara saker, men inga ''top of the line'' snipers hittils från militärbarackerna/höghusen..inte sett några runda gröna tält faktiskt..

Svårt att förklara hur de ser ut, kan kanske ta en bild när jag spelar.

För att få snipern så får man hitta ett long range scope och en Mosin. Även SKSen är ganska bra för skjuta på någon sorts avstånd om man har ett pu scope till den, men inte alls lika långt.

Likeapeanut
2014-05-11, 17:11
Svårt att förklara hur de ser ut, kan kanske ta en bild när jag spelar.

För att få snipern så får man hitta ett long range scope och en Mosin. Även SKSen är ganska bra för skjuta på någon sorts avstånd om man har ett pu scope till den, men inte alls lika långt.

Gått tillbaka till att spela på via zombies.nu
Mycket roligare med veichles & mindre bugg, mindre lagg osv..

twitch.tv/comeatmebroe <<--- testar streama lite

en stor stark
2014-05-11, 19:48
Blev precis dödad av en hacker. Skoj.

Likeapeanut
2014-06-02, 16:48
Blev precis dödad av en hacker. Skoj.

Alltid tråkigt!
Tips: lira via zombies.nu



http://cloud-4.steampowered.com/ugc/774930213054242566/CA3D06D344163C592C094C0E67FC64C4B832C964/