handdator

Visa fullständig version : Gick upp 4 kg på lowcarb-deff.


Khalenko
2012-07-03, 14:01
Hej! Vill bara först säga att jag inte är en påläst "dietare".

Har nu under 2+ månader, tränat otroliga mängder gym, + motion i fettförbrännins syfte. Jag har inte följt någon strikt diet, utan gått på magkänsla angående kolhydrater. Dvs uteslutit pasta, potatis och allt annat som framgår i sociala medier. Har även undvikit överflödiga kalorier.

Bakgrund : Har tränat på gym i ca 6 år, och skulle vilja säga att 5 av dem var helt värdelösa, hade ingen kontinuitet.


Har ökat i: Muskler, styrka, kondition. Samt minskat min bf % (ej testat).

En träningsdag skulle kunna se ut såhär :

Vakna - frukost : kvarg/ägg - PW 6-8 km.
Lunch: 2 nötbiffar, 2 ägg, vitkål. Tagga gym i ca 30 min till greg plitt/rob riches ( funkar oerhört bra för mig). Intar "neurocore" (preworkout) samt cla tabletter.

Pw till gymet 4 km. Snittar 1.5 - 2 timmar på gymet, ökar vikter/reps varje vecka. Passen är oftast, över det optimala; kontra mitt underskott av kcal/kolhydrater.

Pw hem 4 km. Middag : Kyckling/ägg/nötbiffar/makrill och lite fiberpasta.

Vila 1 timme

Pass nr 2 : pw 2-3 km till mitt andra gym, minst 30 min på crosstrainern samt 40 min mag/vad/underarms träning.

Kvällsmat - gröt/kvarg/banan. SOV.

Såhär KAN en dag se ut. 5-6 ggr i veckan.

Jag är alltså sinnessjukt motiverad till att alltid prestera bättre än föregående veckan.

En liten teori: för 2 månader sedan hade jag en helt ok grundstyrka. Säg att jag tränat kontinuerligt i 1 år på 60% av min kapacitet, för att sedan höja min kapacitet i 2 månader och äta ett rekomenderat proteinintag = muskeltillväxt? Chocka kroppen?

Frågar er : Har jag hittat ett optimalt sätt att bygga muskler på samtidigt som jag minskar i kroppsfett? Bör jag ändra något?

*Är medveten om att dessa 4kg består mestadels av benmuskler och vätska. Men har ökat i volym och styrka.

Skulle vilja fråga massa fler frågor, men känner att ovanstående text är rörig :D

Tack på förhand!

Löpsko
2012-07-03, 14:03
Käkar du kreatin måntro?

Khalenko
2012-07-03, 14:08
Käkar du kreatin måntro?

Bara det som är i min preworkout ca 4 mg.

Fishtank
2012-07-03, 18:47
Du ligger på balans.

Khalenko
2012-07-03, 19:07
Du ligger på balans.

Precis det jag vill höra! Ska bli kul och se vilken skillnad det gör med kolhydrater + kcal, när deffen är avslutad =)