handdator

Visa fullständig version : Fläskkarré vid deff?

Lågpastöriserad
2012-07-02, 21:31
Hej!

Jag la nyss märke till att fläskkarré innehåller 11% fett. Gör det detta olämpligt att använda vid deff? :-(

Feelgood
2012-07-02, 21:34
Inget är olämpligt under deff bara du håller dig till ditt kaloribehov och minst 2-3g protein/kg kroppsvikt :)

Lågpastöriserad
2012-07-02, 22:09
What? Really? Are u sure? :-o

vicarious
2012-07-02, 22:12

Ja. Det går utmärkt att äta fläskkarré när man deffar. Ingenting jag skulle äta mängder av då det som sagt blir en hel del energi från fett. Ett magrare kött gör ju t ex så man kan äta mer volym för samma kalorimängd. Men karré är väldigt gott.

312
2012-07-02, 22:20

Ja. Jag brukar äta godis varje kväll under deff, inga problem, så länge man håller kaloribudgeten och får i sig nog med protein.

Lågpastöriserad
2012-07-02, 22:20
Tusen tack för era svar!

Om jag vore en kvinna hade jag gått ner på knä för detta, men nu är dessvärre inte fallet så! :D

Lågpastöriserad
2012-07-02, 22:23
Ingenting jag skulle äta mängder av då det som sagt blir en hel del energi från fett.

Btw, hur mycket talar vi om? Vad är stora mängder? :-o

Kinbote
2012-07-02, 23:10

Så stora att du får problem att hålla din uppsatta dagliga energimängd om du har en sådant. Du får helt enkelt räkna själv.
De dagar du tränar skulle jag i alla fall lämna utrymme för några hundra gram kolhydrater men det är ju helt upp till dig.

Pretorian
2012-07-03, 07:07
Karré är gott och just därför passar det under deff. Men visst, det blir en del fett av det men beroende på vad du äter i övrigt så tror jag inte det ska vara några problem.

z_bumbi
2012-07-03, 07:16
11% fett är ju inte direkt mycket så jag vet inte riktigt hur lite mat man äter för att man inte ska kunna få in det? Äter man bara köttet så blir andelen självklart hög men med potatis, ris, pasta etc plus grönsaker så ser jag inte riktigt problemet.

RobbanColeman
2012-07-03, 07:37
Jag drog 2,5 dubbel cheeseburgare igår, jag deffar...

Eddie Vedder
2012-07-03, 07:41
Vill du äta fett kött så skär ner på kolhydrater helt enkelt.

Fishtank
2012-07-03, 11:11
Eller fett från övriga källor.

säg 30-40 gram fett från karre till middagen och ett relativt nonexistent fettintag i övrigt så ser jag inga problem alls att hålla kolhydraterna högt.

vicarious
2012-07-03, 12:05

Allting är relativt. Beror på vilken kaloribudget man har. Men som föregående personer har sagt, det går ju att kompensera i de andra måltiderna och dra ner på fett/kolhydrater där om man vill äta karré. Se på helheten istället för på enskilda livsmedel.

Sniggel
2012-07-03, 13:26
Fläskkarré är en av mina absoluta favoriter som under deff. Mättande, gott och tillfredsställande. Visst man kan käka kycklingfilé istället och därmed kunna äta mer kolhydrater eller lägga till andra fettkällor. Men karré är, najs helt enkelt.

Endumen
2012-07-03, 13:29
Fläskkarré är en av mina absoluta favoriter som under deff. Mättande, gott och tillfredsställande. Visst man kan käka kycklingfilé istället och därmed kunna äta mer kolhydrater eller lägga till andra fettkällor. Men karré är, najs helt enkelt.

+1

Jag brukar inte bry mig om vad jag äter. Förutom att jag får i mig tillräckligt med protein och håller mitt kalorimål... Det absolut viktigaste är att man känner att det är gott och att man håller sig mätt hela dagen. Sedan vad man trycker i sig är mindre viktigt, i vart fall för mig.

KycklingBen
2012-07-07, 10:26
Karré är billigt och gott :)
Jag kör det mycket just nu, framför allt pga priset.
Går på 19-29 kr/kg på en affär brevid mig här under sommaren.
Perfekt att grilla och köra en sallad till.
250 gram karre med "relativt" mycket fett och som är marinerat ligger väl på högt räknat 600 kcal.

Annars brukar jag ibland skära bort fettet, hacka det, steka det knaprigt och ha i grönsallad ;d smarrit!

Akada
2012-07-07, 10:51
Brukar undvika kött med hög fetthalt då jag ligger väldigt lågt på fett, och föredrar då att det kommer från bättre källor. Men nog fan är det gott med en fet bit kött på grillen ibland. :D