handdator

Visa fullständig version : Sportilife anläggning i GBG med tyngdlyfts ''platå''


Limbo
2012-07-02, 14:52
Hej

Har precis flyttat till stan och undrar ifall någon vet en Sportlife annläggning som har tyngre fria vikter och platåer (eller vad det nu kallas) som man kan göra basövningar som marklyft på?

Tack på förhand

nisse1976
2012-07-02, 15:09
Kållered

de_dave
2012-07-02, 15:14
Backaplan

mikaelj
2012-07-02, 15:14
Backaplan och Almedal (hpl Varbergsgatan). Var beredd på eventuellt gnäll dock.
Om du vill träna OL är MAK i Guldheden bättre och om du till träna SL har du GKK på Slottsskogsvallen!
Postat via en mobil enhet

Frantic
2012-07-02, 15:24
Almedal

2st nu dessutom.

frong
2012-07-02, 15:45
Frölunda

Limbo
2012-07-02, 21:25
Backaplan och Almedal (hpl Varbergsgatan). Var beredd på eventuellt gnäll dock.
Om du vill träna OL är MAK i Guldheden bättre och om du till träna SL har du GKK på Slottsskogsvallen!
Postat via en mobil enhet


Eventuellt gnäll? :)

mikaelj
2012-07-02, 21:54
Eventuellt gnäll? :)

Hårda gummibeklädda stålvikter (CONCEPT, eller vad de heter, istället för riktiga bumperplates). Det räcker inte med att följa med stången, utan du måste verkligen sätta ned den, annars kommer de och gnäller redan på 150 kg...

2st nu dessutom.

Inte illa! Var står det andra flaket?

gangstapuppy
2012-07-02, 22:32
Inte illa! Var står det andra flaket?

Brevid det första ;)

cero
2012-07-02, 22:42
Finns det någon Sportlife-anläggning som har en platå där man kan släppa vikterna från höga höjder?

mikaelj
2012-07-03, 09:08
Finns det någon Sportlife-anläggning som har en platå där man kan släppa vikterna från höga höjder?

Man kan släppa vikterna från höga höjderna på alla flak. Problemet är inte flaken i sig, utan att de har gummibeklädda stålvikter istället för riktiga gummivikter ("bumperplates"). Då låter det väldigt mycket när man släpper vikten.

Om du vill göra det är det a) OL-klubben MAK, b) SL-klubben GKK, eller c) Friidrottens hus.

Brevid det första ;)

Där ser man! Har de gjort sig av med den där boxningsringen, eller vad det nu var?

gangstapuppy
2012-07-03, 09:23
Där ser man! Har de gjort sig av med den där boxningsringen, eller vad det nu var?

Naijj... dom har helt enkelt snickrat ihop en under ställningen till vänster om det gamla podiet...

Frantic
2012-07-03, 09:37
Naijj... dom har helt enkelt snickrat ihop en under ställningen till vänster om det gamla podiet...

Snickrat ihop och snickrat ihop. De satte helt enkelt dit ett nytt podium med en ny ställning.

Lite sidenote. Jag var den förste som använde ställningen och fick påpeka att montörerna satt ihop skiten lite snett. Efter lite om och men verkar det som att ställningen är feltillverkad och det ska beställas en ny.

mikaelj
2012-07-03, 09:40
Jag förstår verkligen inte hur de kan misslyckas med så mycket på såna gym. Allt från undermåliga bänkpresställningar till dåliga stänger och vikter. Det kostar inte särskilt mycket mer att köpa kvalitetsgrejer som faktiskt håller och fungerar.

Innan någon drar "bortskämd SL-snobb" syftar jag på det rent funktionella, att man inte har saker som böjer sig och går sönder direkt. Förmodar att de har någon helhetsleverantör till alla sina saker.

Icelane
2012-07-03, 09:59
pfft din bortskämda sl-snobb.. ;) jag önskar att mitt gym hade nån sorts platå.. vi får inte släppa vikter över huvud taget, och det är ändå ett av två tävlingsgym i stockholm.

mikaelj
2012-07-03, 10:03
vi får inte släppa vikter över huvud taget, och det är ändå ett av två tävlingsgym i stockholm.

Jag vet på rak arm två tävlingsgym (Södra TK, Sundbybergs TK) som tillåter att man släpper vikter. Tävlar man i handboll på dina gym, eller vad menar du med "tävlingsgym"?