handdator

Visa fullständig version : Långvarit problem med ljumske/höft


Kiefz
2012-07-01, 22:58
Jag har sedan i februari dragits med en irriterad ljumske. Jag har inte mycket ont men nu har det snart gått 5 månader utan någon direkt förbättring och det börjar bli jobbigt. Jag skulle behöva hjälp dels med att komma underfund med vad det är som gör ont samt hur jag kan komma till bukt med "skadan”.

Smärtan kom krypande. Jag kan inte minnas att skadan inträffade vid något specifikt tillfälle utan var något som kom successivt, något som blev lite värre för varje pass jag körde.

Till en början kände jag bara av det när jag körde tunga knäböj, i botten av övningen samt att varje dag efter ett böjpass kändes det som att ljumsken var stel och spänd. Men nu räcker det med att ligger på rygg och för mitt knä mot bröstkorgen för att det ska ge en sträckande känsla just innanför höftböjaren. Det smärtar även då jag stäcker ut höftböjaren samt om jag vrider benet och något håll. När jag suttit ned en längre tid, tex på jobbet, så kan jag inte resa mig up och sträcka ut höften för hastigt utan att det gör ont. Däremot känner jag knappt av det när jag väl är uppe och står/går.

Problemet påminner mycket om när jag för ett par år sedan gjorde illa en rotatorcuff i axeln, både på hur smärtan känns och vid vilka rörelser jag uppfattar smärtan.

Jag har provat att vila ett par veckor utan samt har försökt att stretcha regelbundet men utan något direkt resultat.

Någon som har någon idé?