handdator

Visa fullständig version : Secret World-tråden


Parachutes
2012-07-01, 11:16
Då var det dags igen för nästa, förmodligen dåliga MMO! Köpte eländet precis och preloadar det..

För er som undrar:

http://www.thesecretworld.com/

TBSUgKbKaWs

King Grub
2012-07-01, 11:20
Jag gillar idén bakom spelet, men allt jag sett om hur det verkar bli att spela ser undermåligt och trist ut.

Jag hoppas att jag har fel, men jag tror att det är början på slutet för Funcom.

Stoltz
2012-07-01, 11:22
Jag gillar idén bakom spelet, men allt jag sett om hur det verkar bli att spela ser undermåligt och trist ut.

Exakt mina tankar. På pricken vad jag kände efter att jag läst och tittat igenom allt jag kunde om det.

Ronn
2012-07-01, 11:23
Själva världen och bakgrundshistorien (lovecraft) verkar väldigt lovande men animationerna... jag klarar inte av att leva mig in i ett spel med så pass dåliga animationer, alla svingar och skjuter i luften med en massa konstiga visuella effekter, känns inte som man träffar fienden eller dom träffar dig. :(

GUI:et är också lite för generiskt och flashigt för ett sånt spel tycker jag.

Men nu har jag dock varken testat betan eller releasen själv så du får gärna skriva om hur du upplever spelet när du kört ett tag!

Parachutes
2012-07-01, 11:23
Jag gillar idén bakom spelet, men allt jag sett om hur det verkar bli att spela ser undermåligt och trist ut.

Håller med på båda punkter.. Dessutom är det funcom och jag blev minst sagt besviken av age of conan.. nåja..
Det råder lite brist på spel just nu så det får gå an :)

Parachutes
2012-07-02, 17:16
Gillar skillsystemet.. Varje tårtbit har i sin tur 5-10 skills

http://i.imgur.com/TTLed.jpg

Tricklew
2012-07-02, 17:32
Spelet i sig verkar väldigt spännande, men allt som Funcom rör vid brukar dö ut alldeles för tidigt.

Med det sagt så kan det vara värt att testa.

Bailah
2012-07-02, 18:46
Anarchy online är det enda bra FC gjort och det sket sig pga av dåliga servrar, löfte om en ny gfx motor som aldrig kom och bara en jävla massa grind.
Spelade ao i 4årish första mmot jag spelade, älskade det. Men FC skulle skitit i Conan och antagligen tnw också och gjort ett ao 2.
Kommer aldrig lita på FC igen, gw2 blir det för mig!

Nils.R
2012-07-02, 19:24
Som sagt så är idén med skillsystemet, att det utspelas i denna världen etc riktigt riktigt bra.
Körde 2st betaweekends, animationerna är rätt dåliga ofta men jag hade förmodligen köpt det iaf om jag hade haft en bättre dator.

Återupptog Eve istället

cirkelrak
2012-07-02, 19:35
Anarchy online är det enda bra FC gjort och det sket sig pga av dåliga servrar, löfte om en ny gfx motor som aldrig kom och bara en jävla massa grind.
Spelade ao i 4årish första mmot jag spelade, älskade det. Men FC skulle skitit i Conan och antagligen tnw också och gjort ett ao 2.
Kommer aldrig lita på FC igen, gw2 blir det för mig!

Håller med om att de skulle ha gjort ett AO 2. Gärna utan Shadowlands. Har spelat AO sedan 2001 och inget annat MMO jag provat kan matcha det i komplexitet. Det är tråkigt att de följt strömmen och gjort simpla spel sedan dess.

Bailah
2012-07-02, 19:41
Håller med om att de skulle ha gjort ett AO 2. Gärna utan Shadowlands. Har spelat AO sedan 2001 och inget annat MMO jag provat kan matcha det i komplexitet. Det är tråkigt att de följt strömmen och gjort simpla spel sedan dess.

Exakt!
Kom ihåg när jag gick från ao till wow. Och alla snackade om twinks så tänkte jag fan va kul! Älskar å twinka!
I ao tog det månader å twinka, jag hade ett par riktigt sönder twinkade chars. I wow gällde det en sak, ha guld köpa på Ah. Blev så besviken..

tjing
2012-07-02, 19:53
Ultima online är det bästa mmorpg:t någonsin. Eller var.

Lovecraft låter coolt dock.

Tricklew
2012-07-02, 19:56
Exakt!
Kom ihåg när jag gick från ao till wow. Och alla snackade om twinks så tänkte jag fan va kul! Älskar å twinka!
I ao tog det månader å twinka, jag hade ett par riktigt sönder twinkade chars. I wow gällde det en sak, ha guld köpa på Ah. Blev så besviken..

Köpte du allt på ah så sög din twink, kontra de som faktiskt la lite tid på dom.

Bailah
2012-07-02, 20:02
Räckte back in the days. Hade mer seriösa twinks på wow desto längre tiden gick. Men i början på vanilla räckte det väldigt långt. Min main twinkade jag från lvl 19-29-39-49 och 59. Då fanns det ju helt klart andra alternativ men 19-29 klarade du dig på Ah och nån snabb instance runda.

Men twinking i wow kontra ao är ett skämt.

kimozabe
2012-07-02, 20:47
Ultima online är det bästa mmorpg:t någonsin. Eller var.

Lovecraft låter coolt dock.

+1

och Dark age of Camelot när det hade sin peak :hbang:

Parachutes
2012-07-03, 09:13
Starwars Galaxies är nog min alltime favorit.. innan det ballade ur dvs :)

prOtotype
2012-07-03, 09:47
Starwars Galaxies är nog min alltime favorit.. innan det ballade ur dvs :)

Fencer + pistolieer för infinite dodge :D

Färssen
2012-07-03, 10:37
SWG Pre-CU är det bästa någonsin, punkt. Det är det enda jävla spel jag någonsin kommer att bry mig om. Och då är det ju praktiskt att ett gäng dedikerade programmerare har fört Pre-CU tillbaka till liv; SWGEmu.

www.swgemu.com

In och testa och spela för böfvelen, inte långt kvar nu.

OnT: TSW ser onekligen intressant ut, men som det har påpekats så är det Funcom som står bakom och ska man se till deras historia med MMOs verkar TSW bli ännu ett semihajpat lir som snart nog dör en plågsam, ensam död. Ambitionerna att göra något annat än en WoW-klon ska dock ha all heder.

Nils.R
2013-04-02, 12:43
Nån som spelar TSW här?
Köpte det för några dagar sen.
Kostar ca 200kr att köpa och ingen månadskostnad.

Fuark
2013-04-02, 12:45
det ser rätt stelt ut, av vad jag har sett ifrån gameplayet. Väldigt stelt, fast det är säkert roligt, MMO är alltid kul :)

Nils.R
2013-04-02, 19:26
Framförallt storyn och karaktärsutvecklingssystemet är väldigt bra

Vinter
2013-04-02, 19:29
Jag har ett livstidskonto, har inte spelat sedan 2 månader efter släppet. Allt är frid och fröjd tills man maxar level. Så spela igenom det långsamt, det är storyn som är det bästa med det spelet. Klart värt pengarna iaf.

Nils.R
2013-04-02, 19:40
Känner lite detsamma, kommer helt klart spela genom hela storyn men inte så säker på att jag kommer fortsätta efter det.
Ser på det lite som ett singleplayer-RPG med andra människor

Vinter
2013-04-02, 19:44
Klart värt pengarna om man jämför med många single player spel, det är egentligen så man borde se på det. Om man blir kvar efter en månad beror endast på sociala kontakter.