Visa fullständig version : Färg på urin/"detox"
Jag vattenfastade i 36 timmar och mitt urin var mörkt gult under hela tiden, var det ett tecken på att min kropp "renades" under denna period som all information jag hittat säger ska hända? Var en intressant grej att testa men skulle vara kul att höra från någon mer insatt vad som verkligen händer med kroppen under en fasta, osv...
Vad mer exakt tror du att du ska renas ifrån genom att göra det du gör?
Detox överlag är bullshit :)
Kroppen gör samma saker med avseende på urin när du fastar som när du inte fastar, dvs den bryter ner ämnen och bildar biprodukter som går ut i urinen. Om tillgången på fria näringsämen är låg bryts vävnader ner istället. Att ditt urin var mörkare beror snarare på att du var uttorkad.
Hoppades väl på att massa skit i levern skulle renas. Men om jag bara dricker vatten så är det inte rimligt att den letar efter annan skit i kroppen då?
Hoppades väl på att massa skit i levern skulle renas. Men om jag bara dricker vatten så är det inte rimligt att den letar efter annan skit i kroppen då?
Du byter ju inte enzymsystem bara för att du slutar äta.
Den letar inte efter något, den bryter ner vissa ämnen som transporteras genom blodet som passerar genom den.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.