handdator

Visa fullständig version : Tatuering. Smärta?


130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:04
Var på kroppen är man som mest känslig för smärta? och var är man minst?
Erfarenheter?

Vad är risken för att få hepatit och annat vid tatuering?

Akada
2012-06-30, 22:05
Finns ju de som tatuerar penis, det kan nog vara ganska smärtsamt. Annars ska väl revbenen göra ganska ont med.

Akerhage
2012-06-30, 22:07
håller precis på med en tatuering som går från bröstet ner till höftbenet på vänster sida, nyckelben, revben, höftben bland annat. Har också en på ryggen som täcker ryggraden.

Den på ryggen tyckte jag inte alls gjorde lika ont, det var jobbigt på revbenet och runt bröstvårtan var det jobbigt. Ska dit på onsdag igen o göra klart den. Men det är en smärta man lätt kan ta för man får ju något i utbyte!

130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:07
Fint. Skall tatuera "World Champion 2009&2012" på lill-kyyyken. :)

Dreas
2012-06-30, 22:08
Där huden är tunn och där ben ligger mer ytligt känns det mer. Sen vart det gör ondast varierar från person till person.

snej
2012-06-30, 22:08
Jag har en tatuering bland annat på höger sida midjan, den gjorde så sinnessjukt ont. Kändes som att bli knivhuggen 200x i sekunden i 2 timmar :D

Även ryggraden/nacken gjorde förbannat ont. Armen, triceps/biceps känns inte mycket öht.

Där man har mest nerver gör det ondast är mitt tips.

130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:09
håller precis på med en tatuering som går från bröstet ner till höftbenet på vänster sida, nyckelben, revben, höftben bland annat. Har också en på ryggen som täcker ryggraden.

Den på ryggen tyckte jag inte alls gjorde lika ont, det var jobbigt på revbenet och runt bröstvårtan var det jobbigt. Ska dit på onsdag igen o göra klart den. Men det är en smärta man lätt kan ta för man får ju något i utbyte!

Coolt.

Har funderat på nacken men kanske det blir fult om "går över nackkotorna" dvs texten blir dålig...

Akerhage
2012-06-30, 22:10
ovansida bröstet kanske? Kan vara coolt med en text, eller du kanske ville ha den i nacken just för att den alltid skulle synas? =)

130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:13
ovansida bröstet kanske? Kan vara coolt med en text, eller du kanske ville ha den i nacken just för att den alltid skulle synas? =)

Men borde väl lägga det på nåt ställe där inte storleken på förändras så mycket. Går ju upp och ner lite i vikt, så vätske/fett/muskelmängden just på bröstet kan variera en del från år till år.

Överarmen kanske, men det känns tråkigt. Nacken är hetaste alternativet just nu iaf.

Akerhage
2012-06-30, 22:15
hmm, jo sant, iof tror jag inte det blir sådan jättestor skillnad så att texten ser konstig ut för det. Svårt val, men du kommer nog fram till något gött :)

Vandraren
2012-06-30, 22:27
Jag har tatuerat:
Ollon, fotsula, revben, knäveck, armvecket och bröstet. Bland annat.

Ollonet gjorde inte alls så ont som man kunde tro, var duktigt nervös innan. Revbenen var absolut värst för mig, men det beror nog mer på att sittningarna var långa och motivet relativt heltäckande. Under fötterna kommer nog på top 3 också, där fick vi köra 3 ggr innan färgen fastnade ordentligt varav sista gången körde vi extra hårt och djupt för att verkligen se till att skiten fastnade. Det kittlade samtidigt som det gjorde ont, ganska märklig känsla.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Vandraren
2012-06-30, 22:29
Huden är för övrigt väldigt tunn på penisen, så där får man köra ganska "löst" för att färgen inte ska flyta ut vilket nog tar bort en del av smärtan.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Akada
2012-06-30, 22:29
Jag har tatuerat:
Ollon, fotsula, revben, knäveck, armvecket och bröstet. Bland annat.

Ollonet gjorde inte alls så ont som man kunde tro, var duktigt nervös innan. Revbenen var absolut värst för mig, men det beror nog mer på att sittningarna var långa och motivet relativt heltäckande. Under fötterna kommer nog på top 3 också, där fick vi köra 3 ggr innan färgen fastnade ordentligt varav sista gången körde vi extra hårt och djupt för att verkligen se till att skiten fastnade. Det kittlade samtidigt som det gjorde ont, ganska märklig känsla.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jag blir lite nyfiken, varför och vad tatuerar man in på fotsulorna?

130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:31
ollonet vore top noch för mig. Tack för intressant svar!

Zizou
2012-06-30, 22:33
Tidigare tråd med poll; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179747

Kanske "hjälper" lite :)

Vandraren
2012-06-30, 22:34
Jag blir lite nyfiken, varför och vad tatuerar man in på fotsulorna?

Du får ursäkta dom smutsiga fötterna, har sprungit barfota hela dagen.
http://img.tapatalk.com/0241a7b3-7103-c4dd.jpg
Och det är inte så jävla snett som det ser ut att vara.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Vandraren
2012-06-30, 22:36
ollonet vore top noch för mig. Tack för intressant svar!

Tänk på att skissa i on/off-mode bara, det ändras ju en del och det ska ju gärna se bra ut i alla till"stånd"

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Akada
2012-06-30, 22:37
Du får ursäkta dom smutsiga fötterna, har sprungit barfota hela dagen.
http://img.tapatalk.com/0241a7b3-7103-c4dd.jpg
Och det är inte så jävla snett som det ser ut att vara.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Liftarens guide till galaxen? Så jävla skön tatuering. :D

130kg finsk sisu
2012-06-30, 22:38
hahhaha,coolt

Vandraren
2012-06-30, 22:39
Liftarens guide till galaxen? Så jävla skön tatuering. :D

Japp :-) Tack.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

aijou
2012-06-30, 22:58
Av alla tatueringar jag gjort (bl.a hals, mage, höfter, revben, bröst, arm och lår) så måste jag nog ändå påstå att "solar plexus-området" är det absolut värsta. Det var inte alls trevligt. Sidan av revbenen var ganska jobbigt det med, men inte alls som solar plexus. Halsen trodde jag skulle göra ont, men det var faktiskt ganska lugnt.

Skickat från min Galaxy S3 via tapatalk2

Oxe
2012-06-30, 23:00
Vet ju att de ryska gamla skinnskallarna tattuerade ögonlocken som manlighetsrit för det skulle vara en av de smärtsamaste ställena iaf.

Sen hur manligt det är att tattuera nåt som påminner om tjejsminkning låter jag vara osagt

Spartansk
2012-06-30, 23:06
Insidan av ögonlocken gör nog lika ont, och syns inte.

G_lund
2012-06-30, 23:55
har sett folk som tatuerat ögonvitorna, känns nog sådär både ur medicinsk synpunkt och smärta :)

Onigiri
2012-07-01, 00:24
Revben och triceps/insida överarm.

noob76
2012-07-01, 00:32
Efter att ha sett Vandrarens fötter som var riktigt grymma, är jag för första gången nyfiken på att se en annan mans ollon ! eller.... man vill ju veta motivet om man säger så !

ekmanc
2012-07-01, 00:57
Fint. Skall tatuera "World Champion 2009&2012" på lill-kyyyken. :)

Inte dumt, har för mig att Niclas Wallin har en Stanley Cup buckla med texten champion 05-06 på ena överarmen.

Lite åt samma håll iaf.

eternallord
2012-07-01, 01:25
har sett folk som tatuerat ögonvitorna, känns nog sådär både ur medicinsk synpunkt och smärta :)

Gör nog inte ont på samma sätt dock, man använder inte en tatueringsmaskin då utan en spruta och "injicerar" färgen. Obehagligt är det nog, dock!

G_lund
2012-07-01, 01:32
Gör nog inte ont på samma sätt dock, man använder inte en tatueringsmaskin då utan en spruta och "injicerar" färgen. Obehagligt är det nog, dock!

Okej, tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant. injicera färg i ögonen låter rätt vettigt för övrigt, vem kom på idén liksom?

Edit: Vill minnas att Mengele testade sådant..

MathiasF
2012-07-01, 08:14
Enligt egen erfarenhet är solar plexus tveklöst värst smärta (Med reservation för sidan av bålen, har inget där).
Hals/Nyckelben tar dock priset som äckligast (nervrycker, darrar och drar i halsen).

Järvskan
2012-07-01, 09:24
Jag har tatuerat:
Ollon, fotsula, revben, knäveck, armvecket och bröstet. Bland annat.


Är det bara jag som började undra vad Vandraren tatuerat in för motiv på ollonet?
:em:

Oljeblixten
2012-07-01, 09:28
Är det bara jag som började undra vad Vandraren tatuerat in för motiv på ollonet?
:em:

Nej då, jag vill också veta. En rugbyboll kanske?

Akerhage
2012-07-01, 09:31
Kanske söta puppy-eyes som gör det oemotståndligt för tjejen att snaska kotte?

exor
2012-07-01, 11:23
För mig kändes arbågen och armväcket värst.

Nacke, handled, överarm, axel, bröst, underarm kändes inte nämnvärt. Hört att åvansidan av fötterna ska göra riktigt ont. Smärtan beror mycket på vilken teknik konstnären använder sig av också

Vandraren
2012-07-01, 11:47
Är det bara jag som började undra vad Vandraren tatuerat in för motiv på ollonet?
:em:

En stjärna runt "mynningen". Ganska fantasilöst.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Pungis
2012-07-01, 11:48
Tror det varierar väldigt mkt från person till person

Jag har bara tatuerat underarmen och jag tyckte det gjorde jäkligt ont. En tjejkompis tatuerade ryggen och hon sa att det var skönt.
Oavsett var man tatuerar kan det inte vara skönt, i min värld :-P

filmjölk
2012-07-01, 11:54
Vad driver en person till att tatuera en stjärna på sitt ollon? Jag ställer frågan utan att försöka döma, bara genuint nyfiken på varför?

AhmedGrisen
2012-07-01, 12:05
För mig kändes arbågen och armväcket värst.

Nacke, handled, överarm, axel, bröst, underarm kändes inte nämnvärt. Hört att åvansidan av fötterna ska göra riktigt ont. Smärtan beror mycket på vilken teknik konstnären använder sig av också

Jag tyckte inte ovansidan av foten var jätte jobbigt , fotknölen och hälsenan var värre för mig.

Håller med om det med tekniken, sen tycker jag det beror på hur länge man har suttit, 1-2timmar är lugnt men har man kört länge så gör det fan ont vart man än kör

Vandraren
2012-07-01, 12:06
Vad driver en person till att tatuera en stjärna på sitt ollon? Jag ställer frågan utan att försöka döma, bara genuint nyfiken på varför?


Tja, varför inte? Mest bara en kul grej.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

filmjölk
2012-07-01, 12:15
Tja, varför inte? Mest bara en kul grej.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Hehe "Det här var en seg dag på jobbet, jag tror jag tar ut komp, går tidigare och tatuerar ollonet."

Det verkar liksom så...random på något sätt.:D Tatuerade fotsulor och tatuerat ollon på en person, som iaf av avataren att döma, ser ut som en normal vanilj- Svensson.

Menar inte att vara jobbig mot dig, mest fascinerad.

Vandraren
2012-07-01, 12:27
Hehe "Det här var en seg dag på jobbet, jag tror jag tar ut komp, går tidigare och tatuerar ollonet."

Det verkar liksom så...random på något sätt.:D Tatuerade fotsulor och tatuerat ollon på en person, som iaf av avataren att döma, ser ut som en normal vanilj- Svensson.

Menar inte att vara jobbig mot dig, mest fascinerad.

Jag tar inte illa upp. Man får lite skylla sig själv ifall folk ställer frågor när man är udda/gör udda saker.

Och det var nästan så som du säger, jag hade bokat tid men inte bestämt mig för placering eller motiv, så det blev som det blev.

Och jag är väldigt mycket Svensson, tegelvilla från sextiotalet, kombi, flickvän, barn, hund, random industrijobb osv.

Men är även intimtatuerad och piercad, fulla sleeves och är allmänt goofy.

Och för att inte bli för off topic bjuder jag på en bild av min mest smärtsamma tatuering.

http://img.tapatalk.com/0242d34f-3430-4ea2.jpg

Ursäkta för den blekfeta sommarformen.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Vandraren
2012-07-01, 12:35
När vi ändå pratar om min penis,
http://img.tapatalk.com/0242d34f-358d-1745.jpg
Ursäkta behåringen.

Tatueringen fortsätter i alla fall min stjärnor på roten för att avslutas med en stjärna på ollonet. Ser lite en som en färgglad hor-elefant med väldigt liten snabel. Den nakna helheten då, menar jag.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Växjö81
2013-03-02, 23:56
hej och hå här hittade jag en gammal trådjävel att sparka liv i. Bidrar med att RÖVEN gjorde ondast, av armhåla, överarm (in och utsida), bröst och bröstben samt revben, mage, ankel och hela jävla ryggen.... röven. Det fetaste stället på denna kropp. Smärtan bara vibrerade och fortplantade sig via fettreserverna ut i hela kroppen.

Är inte sugen på att fylla i konturerna om vi säger så.

Rikard Jansson
2013-03-02, 23:59
Det verkar variera ganska friskt. Revbenen gjorde väldigt ont, hela tiden, men smärtan var aldrig högre än säg 85% jämfört med på utkanten av trapz

filmjölk
2013-03-03, 00:02
Går du till en riktig legal studio (I Sverige....i Finland kan jag tänka mig att tatueringsbranschen är vilda västern) är risken för hepatit minimal, de har samma hygienstandard som vården.

På mig gjorde ryggen mest ont, har iofs bara överarmarna och en inte helt politiskt korrekt på skulderbladet.

Latissimus Dorsi
2013-03-03, 00:04
Går du till en riktig legal studio (I Sverige....i Finland kan jag tänka mig att tatueringsbranschen är vilda västern) är risken för hepatit minimal, de har samma hygienstandard som vården.

På mig gjorde ryggen mest ont, har iofs bara överarmarna och en inte helt politiskt korrekt på skulderbladet.

vad står det på skulderbladet? :D

Fuark
2013-03-03, 00:08
hela min vänstra bröstvårta är svart, krävdes ett par omgångar av ifyllningar på toppen av nippen. det kändes :thumbup:

filmjölk
2013-03-03, 00:11
vad står det på skulderbladet? :D

Jag har en lite speciell symbol jag tyckte var jäkligt cool när jag var 17 :/

Wzup2u
2013-03-03, 07:40
bra med underfett så underlättar det =) & sen hur man är som person tålig osv.
tkr inte det känns helt allvarligt någonstans direkt.

Raschmus
2013-03-04, 08:42
Höftkulan. Värt att nämna är att jag inte var tjock då, så höftkulan var helt blottad. Gjorde rätt ont men var obehagligt som fan när det vibrerade upp i anuzz. Inte alls najs, even if homo

Sen har jag inte mer referenser än en tatuering över lats, midja, höft och under foten.

Latissimus Dorsi
2013-03-04, 08:52
Jag har en lite speciell symbol jag tyckte var jäkligt cool när jag var 17 :/

Hahhahah fan vad bra!!! :D

Lasse Kongo
2013-03-04, 09:00
Jag har en lite speciell symbol jag tyckte var jäkligt cool när jag var 17 :/

Coolt, när jag var 17 dunkade jag ner allt och precis alla som hade den symbolen eller på något sätt antydde på att vara anhängare av symbolen, kan man ju inte göra idag då jag tänker på min familj och framtid.

Iofsg vet jag ju inte exakt vad du har för symbol, men men.

Rikard Jansson
2013-03-04, 09:03
Coolt, när jag var 17 dunkade jag ner allt och precis alla som hade den symbolen eller på något sätt antydde på att vara anhängare av symbolen, kan man ju inte göra idag då jag tänker på min familj och framtid.

Iofsg vet jag ju inte exakt vad du har för symbol, men men.

Säkert :)

Lasse Kongo
2013-03-04, 09:09
Säkert :)

Och vad vet du om livet, du är fortfarande duktigt fuktig bakom örat pojken.

Rikard Jansson
2013-03-04, 09:12
Och vad vet du om livet, du är fortfarande duktigt fuktig bakom örat pojken.

Vet att det är väldigt lätt att säga saker på internet när man inte behöver bevisa dem, och väldigt dumt att säga saker på internet när man inte kan bevisa dem.

Lasse Kongo
2013-03-04, 09:13
Vet att det är väldigt lätt att säga saker på internet när man inte behöver bevisa dem, och väldigt dumt att säga saker på internet när man inte kan bevisa dem.

Ja det kan jag tänka mig att du vet.