handdator

Visa fullständig version : Triceps träning går dåligt, behöver er hjälp!


Feelgood
2012-06-30, 12:44
Hej nu är det så att jag inte får till min triceps träning. Jag kör blandat med övningar och har inte riktigt någon bas övning som jag sätter fokus på dumt nog. Så skulle vara schysst med hjälp angående vilka övningar man skulle kunna ha som basövningar. Jag kör dips, skullcrushers, smal bänk, pushdowns för tillfället men jag tycker det går allmänt dåligt för mig. Vilka övningar har ni som bas för triceps träning?

Nebuchadnezzar
2012-06-30, 12:49
Jag kör liggande tricepsextensions runt huvudet som bas.

Feelgood
2012-06-30, 12:52
Jag kör liggande tricepsextensions runt huvudet som bas.

Skullcrushers ungefär ?

InShape
2012-06-30, 12:54
Skullcrushers ungefär ?

Ja fast han skrev runt huvudet. Du går ju bara till skallen med skullcrushers ;)
Tricepsextension bakom huvudet, liggande, är enligt mig den bästa tricepsövningen. :)

Feelgood
2012-06-30, 12:58
Ah okej ! isåfall kör inte jag heller det för jag kör bakom huvudet med då det blir bättre stretch och skönare enligt mig :) Men jag har svårt för o bestämma basövning för triceps så det känns som att triceps träningen går åt skogn :/

Strand93
2012-06-30, 13:01
Basövning för triceps för mig är smalbänk och pushdowns som komplement. Jag känner dock lite samma sak som dig TS och du ser ju vad folket säger.

Jag råder dig att lägga dit tricepsextension, det ska i alla fall jag göra hädanefter

filmjölk
2012-06-30, 13:05
Jag tycker att du kan se över din split, nu vet jag inte hur den ser ut, men tränar du tex. efter ett pushpull-legs-schema 3 pass i veckan blir det väldigt lite tricepsträning.

Feelgood
2012-06-30, 13:05
Basövning för triceps för mig är smalbänk och pushdowns som komplement. Jag känner dock lite samma sak som dig TS och du ser ju vad folket säger.

Jag råder dig att lägga dit tricepsextension, det ska i alla fall jag göra hädanefter

Okej vi får väll hoppas på att vi får ut mer av triceps träningen här dan efter! :Virro

Ska jag köra liggande tricepsextensions bakom huvudet som bas för att sedan gå över till kanske smalbänk sedan dips och sedan pushdowns? :) har tänkt att köra runt 8-12 reps x 3-4 set nu då jag testar på lite högre reps :hbang:

InShape
2012-06-30, 13:07
Låter bra! Hade dock börjat med smalbänk, sedan dips, liggande extension och avsluta/dropsetta lite i cable. :)

Feelgood
2012-06-30, 13:11
Okej då får det bli så istället! :) Tack för hjälpen!

Hagetzu
2012-06-30, 13:14
Bestäm dig för en eller två av basövningarna och lägg till två isolerande övningar för triceps. Håll dig till det i 6 månader och försök inte jaga resultat på kort tid. Se till att bli riktigt jävla trött i den muskel du tränar och att växa ska göra ont i form av utmattning. Sov och ät.

Utvärdera och ta bort övningar du inte känner tar riktigt efter 4-6 veckor så du hittar några som verkligen nyper i muskeln. Lyssna på dig själv och vad du blir trött av inte massa andra. Du vet om det är riktigt jävla tungt och jobbigt och då har du hittat rätt övningar.

Strand93
2012-06-30, 13:20
Okej då får det bli så istället! :) Tack för hjälpen!

Jepp, börja med smalbänk och så kör du dom andra övningarna efter

Feelgood
2012-06-30, 13:24
Tack för alla svar!

Hagetzu ; Tack för tipsen! Ska ha smal bänk och dips som bas och sedan på det så har jag liggande tricepsextension bakom huvudet och pushdowns eventuellt dropset sista settet. :)

glhf
2012-06-30, 13:32
Pröva på Myo-reps!

Feelgood
2012-06-30, 13:46
Jag tycker att du kan se över din split, nu vet jag inte hur den ser ut, men tränar du tex. efter ett pushpull-legs-schema 3 pass i veckan blir det väldigt lite tricepsträning.

Glömde detta inlägg! Men jag kör enligt 2-1-2 split och tycker det är skönt just nu, först ben & mage och extra vader - bröst biceps - vila - rygg mage vader - axlar triceps - vila :)

exor
2012-06-30, 14:03
Extensions och pushdoen räcker som övningar. Kör några extra set istället för att byta övningar.

Strand93
2012-06-30, 14:08
Glömde detta inlägg! Men jag kör enligt 2-1-2 split och tycker det är skönt just nu, först ben & mage och extra vader - bröst biceps - vila - rygg mage vader - axlar triceps - vila :)

Du tränar alltså bara triceps en gång i veckan?

z_bumbi
2012-06-30, 14:14
Du tränar alltså bara triceps en gång i veckan?

Om ts inte bor i cablecrossen så får jag det till två gånger.

Feelgood
2012-06-30, 14:20
med detta split så blir det ungefär triceps var 6e dag. och sen då jag kör bröst kör jag mest hantlar och max 1 övning på cablecrossen. Kör enbart 1 övning med stång just nu och det är lutande bänkpress, då jag tappade motivationen för bänkpress så testar jag kör utan det ett tag och istället mer hantlar :)

LillisJ
2012-06-30, 14:32
Jag kör i den här ordningen:

Dips supersettat med Reverse grip latpulldown - Skullcrushers supersettat med smal bänk - Triceps extension med rep bakom huvudet i cc - Tricep pushdown i kabel

Funkar finemang. Min bas är Skullcrushers + smalbänk :)

Strand93
2012-06-30, 14:57
med detta split så blir det ungefär triceps var 6e dag. och sen då jag kör bröst kör jag mest hantlar och max 1 övning på cablecrossen. Kör enbart 1 övning med stång just nu och det är lutande bänkpress, då jag tappade motivationen för bänkpress så testar jag kör utan det ett tag och istället mer hantlar :)

Eftersom du kör med hantlar och CC så arbetar triceps inte lika mycket. Du borde kanske lägga till mer träning för triceps istället för att hänga upp dig på vad för övningar du kör?

RobbanColeman
2012-06-30, 15:06
En dag i veckan fungerar jättebra, se till att det tar ordentligt, vila och väx.

Arne Persson
2012-06-30, 15:20
Funkar dessa numera?


[img=http://www.body.se/media/artiklar/komplett_t
ricepstraning_1_small.gif]

[img=http://www.body.se/media/artiklar/komplett_t
ricepstraning_2_small.gif]

[img=http://www.body.se/media/artiklar/komplett_t
ricepstraning_3_small.gif]

Grazzafukkinrazzi
2012-06-30, 15:25
Funkar dessa numera?


http://www.body.se/media/artiklar/komplett_tricepstraning_1_small.gif
http://www.body.se/media/artiklar/komplett_tricepstraning_2_small.gif
http://www.body.se/media/artiklar/komplett_tricepstraning_3_small.gif



Nu så :)