handdator

Visa fullständig version : Vill träna varje dag


Strand93
2012-06-29, 20:24
Söker ett nytt träningsupplägg då jag är less på press/drag/ben. Det spelar egentligen ingen roll hur det ser ut (sålänge det inte är likt det jag skrev). Det enda jag vill är att man ska få träna mycket.

Jag vill alltså träna i alla fall 5 dagar i veckan på gymmet, helst inte mindre än 4. Hur ska jag lägga upp det då? Syftar på vad som är mest "optimalt". Att lägga en muskelgrupp per dag må göra så jag kan träna varje dag, men det är ju inte precis opti att träna tex bröst var 7:e dag.

Det bästa är ju då hel-/halvkropp. Men hur ska man lägga upp det om man vill träna så ofta som jag? Lite svårt med 5 helkroppspass i veckan ju. Målet är att bli så stor som möjligt så jag prioriterar alltså volym och ser styrkan som en bonus

Anders The Peak
2012-06-29, 20:26
Det finns något som heter ett liv utanför gymmet också. Jag tror inte att du vinner någonting på att träna mer än 4 dgr per vecka. Tre dagar räcker mer än väl till för att få suveräna resultat.

Rikard Jansson
2012-06-29, 20:44
Jag tränar 7 dagar i veckan, tyvärr press/drag/ben så kan inte hjälpa dig

Bjern
2012-06-29, 20:50
Varför är det inte bra att träna bröst var 7e dag? Jag kör 5-split som jag trivs väldigt bra med, kommer troligen göra ändringar inför nästa bulkperiod, men såhär ser det ut just nu:

Dag 1: Bröst/Mage
Dag 2: Rygg
Dag 3: Armar
Dag 4: Ben
Dag 5: Axlar
Dag 6: Vila
Dag 7: Börja om

Wormzie
2012-06-29, 20:57
Varför är det inte bra att träna bröst var 7e dag? Jag kör 5-split som jag trivs väldigt bra med, kommer troligen göra ändringar inför nästa bulkperiod, men såhär ser det ut just nu:

Dag 1: Bröst/Mage
Dag 2: Rygg
Dag 3: Armar
Dag 4: Ben
Dag 5: Axlar
Dag 6: Vila
Dag 7: Börja om

Kör du marklyft på ryggpasset? Annars förstår jag inte tanken med att lägga bröst,rygg,armar 3 dagar irad istället för att få in benpasset där mellan. Dock så är jag ingen byggare så det kanske finns 100 anledningar :)

Birkharju
2012-06-29, 21:05
Hur många trådar ska du skapa om ditt träningsschema egentligen? *gah!*

Bjern
2012-06-29, 21:13
Kör du marklyft på ryggpasset? Annars förstår jag inte tanken med att lägga bröst,rygg,armar 3 dagar irad istället för att få in benpasset där mellan. Dock så är jag ingen byggare så det kanske finns 100 anledningar :)

Nej bara lättare övningar för att stärka ländryggen, som hyper-extensions. Kör en del rodd-övningar med fria vikter utan bälte också.

Vill inte ha benpass dagen före eller efter rygg. Har gjort schemat för att ut efter att muskelgrupper inte ska jobba dan före/efter varandra, med vissa oundvikliga undantag.

TREX
2012-06-29, 21:19
Framsida lår, mage
Rygg, baksida axel
Baksida lår, vader
Bröst, utsida- och framsida axel
Biceps, triceps, underarmar

Commando1980
2012-06-29, 22:14
Mata helkropp mån-fre.

Loccii
2012-06-29, 22:30
Dag 1:ben
Dag 2:axlar
Dag 3:bröst
Dag 4:rygg
dag:5 vila
dag6:armar+vader
dag7:vila

Ungefär så kör jag för tillfället.

Strand93
2012-06-29, 22:36
Hur många trådar ska du skapa om ditt träningsschema egentligen? *gah!*

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lp45g0lwjf1qgt40no1_400.gif

Wormzie
2012-06-29, 22:40
Nej bara lättare övningar för att stärka ländryggen, som hyper-extensions. Kör en del rodd-övningar med fria vikter utan bälte också.

Vill inte ha benpass dagen före eller efter rygg. Har gjort schemat för att ut efter att muskelgrupper inte ska jobba dan före/efter varandra, med vissa oundvikliga undantag.

Okok, men på vilket sätt påverkar benträningen ryggpasset då? Knäböj?

Xtronal
2012-06-29, 22:42
Söker ett nytt träningsupplägg då jag är less på press/drag/ben. Det spelar egentligen ingen roll hur det ser ut (sålänge det inte är likt det jag skrev). Det enda jag vill är att man ska få träna mycket.

Jag vill alltså träna i alla fall 5 dagar i veckan på gymmet, helst inte mindre än 4. Hur ska jag lägga upp det då? Syftar på vad som är mest "optimalt". Att lägga en muskelgrupp per dag må göra så jag kan träna varje dag, men det är ju inte precis opti att träna tex bröst var 7:e dag.

Det bästa är ju då hel-/halvkropp. Men hur ska man lägga upp det om man vill träna så ofta som jag? Lite svårt med 5 helkroppspass i veckan ju. Målet är att bli så stor som möjligt så jag prioriterar alltså volym och ser styrkan som en bonus

hur länge har du följt schemat du har nu?

- ang press drag ben.. gillar du inte dessa så kör bara curls då.

Strand93
2012-06-29, 23:00
hur länge har du följt schemat du har nu?

- ang press drag ben.. gillar du inte dessa så kör bara curls då.

vadå bara köra curls? Har kört detta upplägg i säkert 8 månader +- några veckor. Har varierat med övningar, set och reps men upplägget har varit detsamma. Som du förstår är jag rätt less på det och vill prova på något annat

Bjern
2012-06-29, 23:03
Okok, men på vilket sätt påverkar benträningen ryggpasset då? Knäböj?

Tror mer att det är ryggpasset påverkar benträningen :)

De flesta benövningar sliter ju på nedre ryggen, kan tillochmed känna mig sliten i övre ryggen ibland efter tunga frontböj. Men främst benböj och övningar för baksida-lår (dock inte lårcurls eller liknande).

Pungis
2012-06-29, 23:04
Ben
Bröst/mage
Kondition
Rygg
Axlar/mage
Kondition
Armar

Repeat! :)

Gosti123
2012-06-29, 23:05
Varför är det inte bra att träna bröst var 7e dag? Jag kör 5-split som jag trivs väldigt bra med, kommer troligen göra ändringar inför nästa bulkperiod, men såhär ser det ut just nu:

Dag 1: Bröst/Mage
Dag 2: Rygg
Dag 3: Armar
Dag 4: Ben
Dag 5: Axlar
Dag 6: Vila
Dag 7: Börja om

Ligger du på balans nu?

toomas
2012-06-29, 23:08
Rullande 3-splitt:

tis, ons, tors, lör, sön

1: Bröst, Triceps, Underarmar

2: Rygg, Biceps, Vader

3: Ben, Axlar, Mage

Så kör jag, fungerar bra :)

strikt
2012-06-29, 23:36
Måndag: Vila
Tisdag: Bröst/triceps/biceps
Onsdag: Ben/marklyft
Torsdag: Rygg/axlar
Fredag: vila
Lördag: Bröst/triceps
Söndag: Rygg/Axlar/bicep

Strand93
2012-06-29, 23:46
Måndag: Vila
Tisdag: Bröst/triceps/biceps
Onsdag: Ben/marklyft
Torsdag: Rygg/axlar
Fredag: vila
Lördag: Bröst/triceps
Söndag: Rygg/Axlar/bicep

Ja, nu börjar det likna något

loadout
2012-06-30, 09:27
Det finns något som heter ett liv utanför gymmet också. Jag tror inte att du vinner någonting på att träna mer än 4 dgr per vecka. Tre dagar räcker mer än väl till för att få suveräna resultat.

http://gifsforum.com/images/gif/no%20no%20no/grand/2myynwp.gif (http://gifsforum.com/search/all?search=no)

Bjern
2012-06-30, 09:42
Ligger du på balans nu?

Njaa, strax över troligen.

Strand93
2012-07-01, 02:19
D1 Bröst/triceps/biceps
D2 Ben/marklyft
D3 Rygg/axlar
D4 Farmers walk (strongman)
D5 Bröst/triceps
D6 Rygg/axlar/biceps
D7 Farmers walk (strongman)

Blir detta för mycket träning eller är det bara att köra på? Har börjat fatta lite mer intresse för strongman och liknande och även om mitt mål är volym och styrka en bonus så ser jag strongman träning som en bra väg till massa (som komplement då alltså). Vet inte om vad för grenar man kör riktigt men jag är bekant med farmers walk och har utrustning som gör att jag kan köra det.

Detta gör jag då hemma ute på gården och skulle teoretiskt kunna göra det mer än två dagar i veckan. Skulle kunna göra det varje kväll (teoretiskt). Är det bra träning för hela kroppen eller tränar det mest underarmar? Och kan man köra strongman utöver den träning på gymmet som man har om man tränar som mig ca 5 dagar i veckan där?