handdator

Visa fullständig version : Råd om nytt schema, tack!


radikalhalsfluss
2004-01-29, 16:19
tjena alla!
lite information om mig först:
Ålder: 16 år
Längd: 173 cm
Vikt: 60 kg

har gymmat i snart två månader, på ett gammalt, upplagt schema som jag fick av en gyminstruktör när jag började i december.
det var ett allround-schema, "nybörjarschema", med endast maskiner, en som tränade bröst/triceps, rygg/biceps, axlar, rygg/nacke, lår, vaderna, två som tränade mage och en för ländryggen.

gick förra veckan på en andra instruktion för att "uppgradera" schemat, fast hade oturen att få en helt okunnig idiot som inte gav mig ett skit. hon frågade mest "vad vill du köra? vilket är bäst tycker du?"
jag vet inte ett skit om styrketräning, det är ju för fan de som ska ge mig tips! :insane:

men hon skissade på ett schema som jag känner mig helt ovetandes i, om det är bra eller ej. vet inte alls hur jag ska göra.

det innehåller i alla fall med hantlar bröstpress och flies (vad nu det är), flies i kablar, några maskiner som jag inte kommer ihåg eftersom hon inte skrev ner dem som den första instruktören gjorde. det innehåller även biceps med stång (vad nu det är) och bicepscurl med hantel, och nån tricep-sövning i maskin.

sedan var det lite benövningar och ryggövningar i maskin.
visst är det bättre att träna olika kroppsdelar för sig än att köra allt på en gång, mage, armar, rygg, ben osv.?
det gjorde jag ju i början, men det var ju bara alldeles i starten.

vad säger ni?
någon som kan länka till, eller skriva ett schema för mig!
skulle bli grymt tacksam, jag kan inte åka till gymmet nu för jag vet inte vad jag ska köra!

tack på förhand!
/Olle. :bow:

Notis: skrev att jag vägde 50 kg innan, vilket var ett slarvfel. :P