handdator

Visa fullständig version : Om en timme ska jag ta semester i fyra veckor. Vad ska jag hitta på?


spoon
2012-06-29, 04:29
:confused:

Silveta
2012-06-29, 04:50
Se till att komma iväg och fiska åtminstone en dag.
Umgås med vänner. Ta en spontan sista minuten.
Gå runt i stan du bor så du kan upptäcka nya områden.


Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

killenigrillen
2012-06-29, 07:44
Precis, sitt inte här hela dagarna i alla fall :)

dooh
2012-06-29, 07:45
jag deppade ihop första veckan, sen började jag läsa böcker och leka med kompisar. Går bra nu. Två veckor kvar och jag är sjukligt avslappnad.

Nattljus
2012-06-29, 08:33
Häng i babbla och drick kaffe cofffee

Åsberg
2012-06-29, 08:37
Lär dig spela ukelele!

grondahl
2012-06-29, 09:07
Läs alla delarna av "på spaning efter den tid som flytt" följt av Min Kamp-serien. Se igenom Woody Allens samlade verk.

Varva med promenader, löpning, bad, paddling och liknande.

shadowfire
2012-06-29, 09:08
Fiska!

Holmeros
2012-06-29, 09:10
Min semester är över.

Vafan fiskade jag inte för..?

Tomas W
2012-06-29, 09:26
Fiska i lugn och ro, drick kaffe och läs bok, åk till en plats du har varit sugen länge på, tälta ett par nätter ute i skogen (gärna ihop med fiske). Ge dig tid att hitta en ny te-sort. Finns massa saker att göra :D

TREX
2012-06-29, 09:45
Cykla, runka och äta glass.

Morty
2012-06-29, 09:48
Gött med ledigt. Cykla långt, tälta, åk utomlands, spana på snyggingar, sola, läs en grym bok hela natten och sov igen utomhus på dagen. Träna två pass om dagen och laga en festmåltid varje kväll, bjud över dina vänner. Bada. Jag kan fortsätta såhär hur länge som helst. Hetaste tipset är att börja med att stänga av datorn, gå ut och känn att du gör precis vad du vill.

Sandra81
2012-06-29, 09:53
:confused:

sommarjobba?

G_lund
2012-06-29, 09:53
sup.




Näe, men äta o dricka gott, sån där mat som man inte riktigt har tid att laga annars på vardagarna.
Hänga mycket utomhus, knalla runt på stan,cykla, gå på marknader, kolla liveband, åk till kusten, spela ukulele.

Arne Persson
2012-06-29, 10:42
Kolla intellektuella byggarfilmer och ladda med prottedrinkar och checka formen/trycket minst en gång i kvarten.

begt
2012-06-29, 10:45
Fiska, cykla, träna, häng på stranden, bilsemester osv.

Vad du än gör så bli inte inaktiv för då kommer deppen.

G_lund
2012-06-29, 10:48
Fiska, cykla, träna, häng på stranden, bilsemester osv.

Vad du än gör så bli inte inaktiv för då kommer deppen.

Varför blir folk deppiga av semestern?

TREX
2012-06-29, 10:58
Varför blir folk deppiga av semestern?

För att man lever för sitt jobb och helt saknar intressen eller något annat att göra när man kommer hem.

Inget skoj att komma hem till = Jobbet blir det "roliga" på dagen, jobbet blir livets roliga. Det är då det händer något och folk pratar med en, man är kanske behövd och man har alltid något att göra.
Inget jobb = inget roligt, inget av de ovanstående.

Förjävligt sorgligt, men sant.

Sandra81
2012-06-29, 11:00
För att man lever för sitt jobb och helt saknar intressen eller något annat att göra när man kommer hem.

Inget skoj att komma hem till = Jobbet blir det "roliga" på dagen, jobbet blir livets roliga. Det är då det händer något och folk pratar med en, man är kanske behövd och man har alltid något att göra.
Inget jobb = inget roligt, inget av de ovanstående.

Förjävligt sorgligt, men sant.

Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:

TREX
2012-06-29, 11:02
Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:

Ja det borde man verkligen göra, har sett en hel del gubbar på olika jobb som inte har ett piss att komma hem till, en tjatig fru och TV med inget bra på. Men när man kommer till jobbet kan man skoja och skratta och har folk att prata med, nån som behöver en för man frågar personen nått eller ber om hjälp och så. Någon sorts mening blir det för dom.

Riktigt tragiskt är det, men det är en verklighet många lever i.

Jag är bara 24 och skulle kunna ta ut pension redan nu och ha saker att göra tills jag fyller 124, och på vägen dit tills jag är 124 skulle jag nog kommit på saker att göra tills jag är 324.

Nordenator
2012-06-29, 11:03
Varför måste man alltid göra så mycket? Det värsta som finns är då man kommer tillbaka från ledighet tröttare än då man började den eftersom man gjort på tok för mycket. Omfamna slöheten. Visst ska man passa på att göra en del, men att planera upp för stor del av sin semester tycker inte jag är någon höjdare. Den initiella rastlösheten passerar.

monopoly1
2012-06-29, 11:09
Ha ledigt på semestern och gör vad fan du känner för, va fri helt enkelt!

Sen förstår jag inte varför man "måste" hata sitt jobb, är det inte dags att byta jobb om det känns så?

TREX
2012-06-29, 11:10
Ha ledigt på semestern och gör vad fan du känner för, va fri helt enkelt!

Sen förstår jag inte varför man "måste" hata sitt jobb, är det inte dags att byta jobb om det känns så?

Det är inte jobbet man hatar, det är att utföra ett arbete som är det man ogillar.

Spelar ingen roll vart man är nånstans, vad man jobbar med och så vidare. Det är fortfarande förjävligt att arbeta.

Sen tror jag många idag hatar sin arbeten för att de inte ser någon mening i det, man flyttar bara papper eller drar i spakar eller trycker på knappar.

mattilainen
2012-06-29, 11:13
helt sjukt att bli deppig för att man har semester. helt ärligt. Något är ju fel då? Fattar inte.

Ladugårdsdörr
2012-06-29, 11:40
Kolla intellektuella byggarfilmer och ladda med prottedrinkar och checka formen/trycket minst en gång i kvarten.

Exakt, bättre sysselsättning än att se Ronnie Coleman tillreda sin frukost finns inte. Speciellt momentet när han lägger i ostskivorna for the flavour.

hidden
2012-06-29, 11:55
helt sjukt att bli deppig för att man har semester. helt ärligt. Något är ju fel då? Fattar inte.

Kolla vad Trex skrev. Kan förstå varför folk blir deppiga under semster, inte för att jag är det då jag har fullt upp med deffande och träning, samt lite sommarjobb :)

Sandra81
2012-06-29, 12:15
Ha ledigt på semestern och gör vad fan du känner för, va fri helt enkelt!

Sen förstår jag inte varför man "måste" hata sitt jobb, är det inte dags att byta jobb om det känns så?

Jag kan tycka att allt blir tråkigt i längden.. tex mitt intresse om jag skulle jobba med det blir det jobbigt och tråkigt efter ett tag. så därför försöker jag hellre hålla det på en hobbynivå så man inte tröttnar. Att byta jobb är ju inte det enklaste idag man får ju oftast ta det man får?

Beelz
2012-06-29, 12:19
Ifall jag hade vart singel hade jag inte tagit någon semester, gjorde inget vettigt förutom att spela battlefield3 och träna. Men nu har man en flickvän som vill göra saker (som tur är).

Silveta
2012-06-29, 12:22
Ja det borde man verkligen göra, har sett en hel del gubbar på olika jobb som inte har ett piss att komma hem till, en tjatig fru och TV med inget bra på. Men när man kommer till jobbet kan man skoja och skratta och har folk att prata med, nån som behöver en för man frågar personen nått eller ber om hjälp och så. Någon sorts mening blir det för dom.

Riktigt tragiskt är det, men det är en verklighet många lever i.

Jag är bara 24 och skulle kunna ta ut pension redan nu och ha saker att göra tills jag fyller 124, och på vägen dit tills jag är 124 skulle jag nog kommit på saker att göra tills jag är 324.

Tyvärr är det inte bara gamla gubbar som har det så. Jag vaknade upp för några veckor sedan och insåg att det är precis så mitt liv sett ut de senaste fem åren.

Gymmet och jobbet är de saker som gör livet värt att leva. Ja och barnen då.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Loccii
2012-06-29, 12:29
Har aldrig haft semester.
Men åk utomlands och se dig omkring?

TREX
2012-06-29, 12:30
Tyvärr är det inte bara gamla gubbar som har det så. Jag vaknade upp för några veckor sedan och insåg att det är precis så mitt liv sett ut de senaste fem åren.

Gymmet och jobbet är de saker som gör livet värt att leva. Ja och barnen då.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Lider med dig :( Blir väl lätt så när man skaffar barn också kan tänkas...

redbrigade
2012-06-29, 12:36
Ifall jag hade vart singel hade jag inte tagit någon semester, gjorde inget vettigt förutom att spela battlefield3 och träna. Men nu har man en flickvän som vill göra saker (som tur är).

Så utan din flickvän har du inget liv?


ONT, dra ihop ett gäng polare och köp en sista minuten alternativt dra en tågluff i Europa

TREX
2012-06-29, 12:39
Så utan din flickvän har du inget liv?


ONT, dra ihop ett gäng polare och köp en sista minuten alternativt dra en tågluff i Europa

Varför måste man dra ihop en gäng för de? Funkar utmärkt att göra själv också, hinner man med allt man vill och kan stanna där man vill och göra de saker man vill.

Säger inte att det är dåligt att göra det ihop, men har man inga som är på tycker jag inte att det ska vara nått hinder.

Lasse Kongo
2012-06-29, 14:03
Ät rostat med smör och ost hela dagarna!

Grazzafukkinrazzi
2012-06-29, 14:24
nxYZx1Xf6vU

Många bra förslag.

Chrillee
2012-06-29, 14:42
Att folk känner ett så stort behov att göra något på semestern. Ta allting med ro och bara var, andas ut för tusan.

Behöver ju inte hitta på spektakel, kanske som någon sa fiske om det är nu ens intresse, gå ner på stan och käka/fika.

Silveta
2012-06-29, 15:38
Lider med dig :( Blir väl lätt så när man skaffar barn också kan tänkas...

Ska till att bli förändring av något slag nu men det får vänta tills efter semestern. Den ska ägnas åt barnen. Ironiskt nog så blir semestern på sätt och vis inte min semester ändå

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

buten
2012-06-29, 15:43
Är väl samma sak som att det är väldigt svårt för många gubbar att gå i pension. Dom har ingenting att göra hemma :)

spoon
2012-07-05, 02:28
Varför måste man alltid göra så mycket? Det värsta som finns är då man kommer tillbaka från ledighet tröttare än då man började den eftersom man gjort på tok för mycket. Omfamna slöheten. Visst ska man passa på att göra en del, men att planera upp för stor del av sin semester tycker inte jag är någon höjdare. Den initiella rastlösheten passerar.

Vi tänker lika du och jag. Fast lite gnager det i bakhuvudet att man bara är ledig en gång om året. Lite prestationsångest. Nu är jag ledig, har pengar så att jag kan göra vad jag vill och så gör jag ingenting. Nu har jag ju redan supit skallen av mig i två episka veckor i Kiev så det känns rätt gött att inte göra så mycket.

Många bra tips i tråden. Hade bara glömt bort den. Episkt video av grazza :)

C.E.J.
2012-07-05, 14:24
Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:

Bland det bästa du skrivit här på forumet.


bara är ledig en gång om året.

Måste du ta ut all semester på en gång? Tror det var i DN jag läste en debattartikel med forskning som visar att längden på semestern inte spelar roll vad gäller att få ner stressen, dvs att en vecka semester gör lika gott som en längre.

spoon
2012-07-05, 14:27
Måste du ta ut all semester på en gång? Tror det var i DN jag läste en debattartikel med forskning som visar att längden på semestern inte spelar roll vad gäller att få ner stressen, dvs att en vecka semester gör lika gott som en längre.

Japp industrisemester. Alltså jag gnäller inte, trivs ju rätt bra med att inte göra någonting också. Men helst så hade jag ju kunnat dela upp min semester. Dra en vecka till Thailand när höstmörkret kommer t.ex. Istället för att vara förpassad till dom norska vädergudarna. Nu drar jag iofs till Barcelona nästa helg så då blir det nog lite sol :)

lurk
2012-07-05, 14:54
Kom till Västerås och upplev Power meet. Förvånansvärt många uppskattar att titta på fulla pack från Avesta.

Eiken
2012-07-05, 15:10
Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:

Finns ju faktiskt en hel del som har sin hobby som jobb. Då är det kul att jobba.
Dock får man väl skaffa ytterligare fritidssysslor att faktiskt göra på fritiden istället.

loadout
2012-07-05, 15:28
Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:

Om man har ett kul jobb då?:D

Akada
2012-07-05, 15:42
Kan inte riktigt förstå att folk tycker det är kul å jobba.. har man så tråkigt liv utan jobb så kanske man borde se efter hur man mår som person :confused:
Beror väl på vad man har för jobb. Visst att man kommer in i en rutin med de flesta jobb och att det kan bli lite ospännande, men många jobb kan nog vara ganska roliga och belönande.

Yes
2012-07-05, 17:28
Japp industrisemester. Alltså jag gnäller inte, trivs ju rätt bra med att inte göra någonting också. Men helst så hade jag ju kunnat dela upp min semester. Dra en vecka till Thailand när höstmörkret kommer t.ex. Istället för att vara förpassad till dom norska vädergudarna. Nu drar jag iofs till Barcelona nästa helg så då blir det nog lite sol :)
Jag gjorde just så att jag delade upp min semester eftersom jag ändå inte hade något planerat. Idag orkade jag inte ens släpa mig ur sängen när telefonen ringde vid kl 12. Då var ändå gårdagen en såndär perfekt sommardag med sol, bad och lyxig mat. Nu försöker jag samla energi för att städa och tvätta innan jag ska iväg över helgen. Ser fram emot att komma sådär lagom bakis och sliten till jobbet på måndag...

Passa på att njuta med andra ord. Blir det tråkigt får du försöka sysselsätta dig och ringa några vänner.