handdator

Visa fullständig version : Kosthjälp/råd till tränande tjej.

Banani
2012-06-29, 03:53
Hej allihopa!
Någon som kan försöka hjälpa mig med att klura ut lite på min kost och ge mig lite vägledning inom kosten och eventuell träning vid synpunkter?

Jag kan berätta lite om mig och min situation.
Jag är 19, snart 20. - är 178 lång och väger förmodligen just nu runt 62-63 kg, gått ner stadigt från ca 67-68 kg sen början av maj.
Lever ett fullspäckat liv kring mycket jobb, fritid och träning dvs fullfart hela tiden iprincip. Jobbar som personlig assistent med både natt, dag - kväll och dygnspass.

Tränar på gymmet ca 3-5 ggr/vecka, kan bli 6 i ovanliga fall. Ute och går väldigt mycket nuförtiden också 5-7 ggr/vecka sammanlagt ca 1-1,5 mil/under en dag, försöker gå varje dag iallafall.
Mina gympass försöker jag lägga upp genom ca 2-4 bodypump pass (som är så jääääkla kul!!) och kanske något cx30 eller bodybalance, men inte så ofta man hinner. Sen blir det ungefär 1-2 ggr/v inne vid gymmet, beror helt på hur arbetspassen ligger. Så jag är relativt aktiv!

Problemet är att jag har så svårt för kosten med mitt fullspäckade schema. Det blir alltid något snabbt och lever nästan bara på naturgodis, frukt, kvarg .. Sen mina tillskott.

OxyPro Elite innan träning & vid uppstigning på träningsdagar (har beställt hem jack3d som jag ska testa nu också), sen brukar jag för det mesta gå /varva med joggning ca 3-4km innan pass och sen äta ev frukt eller shake, och under passen har jag alltid med mig en shake med Xtend (gjort det nu i tre -fyra veckor) sen efter passen har jag så svårt för att hinna varva ner och äta för attest är full rulle med massa saker som ska göras så det blir typ bara "snabb"ätning genom med kvarg eller naturgodis ..