handdator

Visa fullständig version : Helkroppspass med basövningar


speffy
2012-06-28, 20:46
Funderar på att prova att köra helkroppspass som är byggt av basövningar 2-3 gånger i veckan. Har tidigare kört 3 split under två års tid.

Tänkte köra:
Knäböj
Marklyft
Bänkpress
Militärpress
Triceps pushdowns
Bicepscurl med skivstång

Hade tänkt att köra 6-8 reps av basövningarna och sedan 10 reps på triceps och biceps övningarna. Detta kommer kompletteras med konditionsträning 2 gånger i veckan. Verkar detta vara ett vettigt upplägg eller är det bättre att köra vidare på en 3 split. Mitt mål är att bygga lite mer volym samt att gå ner några fett procent.

ChrisA
2012-06-28, 20:48
Funderar på något liknande jag med.

Det är ju bra frekvens 2-3 ggr i veckan tror jag för volym och repsantalet är bra men kanske att man skulle köra med tre olika repsintervall?

Dag 1 tungt, dag 2 lätt och högre reps, dag 3 explosivt

Lillpajken94
2012-06-28, 21:01
Kolla in stronglifts 5x5.

Dribinho
2012-06-28, 21:03
Funderar på att prova att köra helkroppspass som är byggt av basövningar 2-3 gånger i veckan. Har tidigare kört 3 split under två års tid.

Tänkte köra:
Knäböj
Marklyft
Bänkpress
Militärpress
Triceps pushdowns
Bicepscurl med skivstång

Hade tänkt att köra 6-8 reps av basövningarna och sedan 10 reps på triceps och biceps övningarna. Detta kommer kompletteras med konditionsträning 2 gånger i veckan. Verkar detta vara ett vettigt upplägg eller är det bättre att köra vidare på en 3 split. Mitt mål är att bygga lite mer volym samt att gå ner några fett procent.

Roddövningar och chins? Du kan ju variera nån övning eller två per pass för att få en mer komplett träning.

Kör typ:

A: knäböj tungt, bänkpress tungt, militärpress lätt, roddövning lätt, chins lätt

B: knäböj lätt, militärpress tungt, bänkpress lätt, marklyft tungt, Någon roddövning tungt, chins tungt, triceps pushdowns

Alternera mellan passen. Rotera övningar när du fastnar ett tag på samma vikt i någon övning iaf.