handdator

Visa fullständig version : Total Deff - Översyn/Råd etc.


asmirasmir
2012-06-28, 18:35
Tja alla träningsnarkomaner på Kolozzeum (bästa tränings-forumet)!

Har gjort en komplett sammanfattning på kost&träning som jag förhållit mig till under deffen. Den kan verka lite extrem men vill verkligen få bort ALLT fett samtidigt att jag redan har en stor mängd muskelmassa!
Jag följer detta schema strikt utan undantag.

1. Vad tycker ni om schemat? Enligt mina beräkningar som ni tydligt kan se borde jag gå ner 2kg kroppsfett/vecka men dock så gör jag inte detta, vad kan det bero på? Jag har kört på detta schema i 2 månader, finns det någon risk att kroppen möjligtvis anpassat sig?

2. Magen är absolut det viktigaste för mig, vill verkligen få till de stor "tegelstenarna" som sticker ut, men trots min stenhårda magträning (ca 400 totala reps/träningspass blandat med lätta/extremt tunga vikter samt många/få reps och en stor mängd olika övningar) kan jag inte uppnå mitt mål, jag har en otroligt stark mage och tror inte det finns någon övning jag inte klarar av och för tillfället känner knappt någon belastning alls på magen vid träning! Kan det vara så att även här har magen anpassat sig och kan inte utvecklas mer? Blir det bättre om jag endast kör mage tex 3ggr/vecka?


Person-info

Kön: Man
Ålder: 22år
Vikt: 73kg
Längd: 175cm

Deff-Meals

Frukost: Äggvita 50g - Whey-80 37g - Havregrynsgröt 50g – Lättmjölk 1.5dl
|| 258kcal 40P/14K/4.5F

Lunch(Pre workout): Lax 120g – Majs 80g || 325kcal 30P/9K/19F

Middag: Kycklingfilé 120g – Majs 80g || 215kcal P35/9K/4F

After workout: Whey 80 37g - Ryggbiff 120g – Fullkornsris 50g – Sallat 200g || 410kcal 65P/14K/10F

Natt: Gourmet pro 40g || 140kcal 32P/2K/1F

Övrigt: Läkerol 46g – Kvarg 200g || 190kcal P25/28K/1F

Tillskott: Whey 80 - Gourmet pro - Xtend - L-carnitine - Oxylite pro - Jack3d - Kreatin monohydrat

Totalt: 2010g - 1688kcal - 233P/100K/40F
Källa: http://viktpejl.se

Fettminskning
Energiintag för att behålla nuvarande form: 2700kcal/dag* = 18900kcal/vecka
Energiintag för deff: – 1000kcal/dag -> 1700kcal/dag*7 = 11900kcal/vecka
Träning: 90min tung styrketräning + 45min lågintensiv cardio = ca 1000kcal/dag*7 = 7000kcal/vecka
Total förlust: 11900–7000 = 4900kcal
Total fettminskning: 18900kcal/vecka - 4900kcal = 14000kcal/vecka -> -2kg/vecka

Källa: http://trana-magen.se/


Tackar i förskott för alla råd!

No need for lightweights.... gotto looove heavyweights! :hbang:

nisse1976
2012-06-28, 18:45
2700 kcal per dag låter ganska mycket på 73 kilo när du inte räknar in någon träning i det (den lägger du ju på efteråt).
Sen tror inte jag att 90 min tung styrka och 45 min låg intensiv cardio bränner 1000 kcal, drygt hälften kanske.

Om magmålet är att få till synliga magrutor är det att tappa fett som gäller, inte bygga magmuskler, i alla fall inte om du redan har ganska stark mage som enligt texten.
Och ja jag tror att träna mage 3 ggr per vecka räcker alldeles utmärkt.

Pretorian
2012-06-29, 06:39
Jag tycker det låter som mycket flytande föda i form av tillskott och lite proteinrik mat, under 400 gram. Jag skulle gärna minska på drinkarna och öka på köttet, fisken eller fågeln.

vicarious
2012-06-29, 06:51
1. Vad tycker ni om schemat? Enligt mina beräkningar som ni tydligt kan se borde jag gå ner 2kg kroppsfett/vecka men dock så gör jag inte detta, vad kan det bero på? Jag har kört på detta schema i 2 månader, finns det någon risk att kroppen möjligtvis anpassat sig?

Att du överskattar din energiförbrukning är den mest troliga anledningen.


No need for lightweights.... gotto looove heavyweights! :hbang:

Varför skriver du såhär samtidigt som du säger att du gör typ 400 reps för magen? Träna magen med belastning som allting annat.

2700 kcal per dag låter ganska mycket på 73 kilo när du inte räknar in någon träning i det (den lägger du ju på efteråt).
Sen tror inte jag att 90 min tung styrka och 45 min låg intensiv cardio bränner 1000 kcal, drygt hälften kanske.

Om magmålet är att få till synliga magrutor är det att tappa fett som gäller, inte bygga magmuskler, i alla fall inte om du redan har ganska stark mage som enligt texten.
Och ja jag tror att träna mage 3 ggr per vecka räcker alldeles utmärkt.

+1 på allt, väl talat. Du kommer knappast bygga några stora magmuskler på 1700 kcal om dagen så fokusera på att bibehålla det du redan har skaffat dig. För detta räcker det med att träna magen en gång i veckan.

asmirasmir
2012-06-29, 10:00
Tack för alla svar och råd!

Ska försöka anpassa mig mer efter era råd och rekommendationer. Förhoppningsvis lyckas jag komma närmare mina mål. Har bara tränat intensivt i snart 1år, med första deffen detta året, så än är man "nybörjare" inom sporten. Klart finns det ingen bättre känsla än en dag med hårt slit på gymmet.

"Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It's great. I feel like I'm coming all day."

Thanks guys! :D