handdator

Visa fullständig version : sälja mitt guld


klet
2012-06-28, 17:42
Hej, jag har en guldkedja som jag vill sälja och tänkte pröva att sälja det på internet på grund av att verkar ge mest betalt. Har inte ännu begett mig ut i butikerna och kolla priserna, någon som har koll vad 18K / gram ger hos guldhandlarna på stan? I en artikel hos dn.se läste jag att det låg lägre än internetköparna, men är inte säker?

Nån som rekommenderar en särskilt internetköpare? Tittade lite på denna "guldsajt (http://www.saljaguld24.com)". Just nu står smsguld högst uipp på min lista i och med att dom verkar ge en ganska saftig försäkring (kanske jag som är överparanoid) samt att priset verkar helt klart vara lockande.

Tar gärna emot tips. :)

svag74
2012-06-28, 18:18
Jag har sålt några gånger hos fsguld, i deras butik.
De betalar bra, då de inte bara tjänar pengar på att sälja vidare, utan använder själva till att göra nya smycken och sälja.
238kr för 18k gäller visst hos dem just nu, det är rätt bra.
Vet ej om de säljer över nätet dock, det får du kolla själv.

timoat
2012-06-28, 20:34
kom igen svag74, spam för fan, ett enda inlägg om en guldkedja med ett specifik ställe som "verkar bäst". Väntar med spänning på att nån annan kommer in i tråden och som första inlägg varmt kan rekommendera siten han precis själv nämnde.

svag74
2012-06-28, 20:41
kom igen svag74, spam för fan, ett enda inlägg om en guldkedja med ett specifik ställe som "verkar bäst". Väntar med spänning på att nån annan kommer in i tråden och som första inlägg varmt kan rekommendera siten han precis själv nämnde.

I så fall var det ju bra jag rekommenderade ett ställe som verkar billigare? :)
Om det var smygreklam alltså.

KyokushinJohan
2012-06-28, 21:15
Ganska seriöst att regga ett konto i Januari för att sedan lägga in en första post 5 månader senare. Skulle det spam tycker jag det är så bra jobbat att det borde få vara kvar...

Mental
2012-06-29, 19:43
sedan har han 3 oräknade inlägg