handdator

Visa fullständig version : Fler skador på Bailah!


Bailah
2012-06-28, 16:19
Ni som hänger här ibland på denna delen av forumet vet att jag skadar mig lätt. Denna gången så vet jag inte vad som orsakade det men ska försöka förklara så detaljerat som möjligt!

Jo, har alltid haft problem med mina biceps och då menar jag att jag inte får till någon peak på dom. Så har kört rätt hårt med dom nu på sistone även bytt från att nästan helt uteslutet kört EZ stång till rak stång.

En dag på jobbet så ska jag slänga upp en plast rulle (som väger en 10kg kanske) över huvudet och upp på en maskin. Känner hur det knäpper till lite i armbågen. Tänker inte mer på det men sen efter ett tag så känner jag hur ont jag har i axeln, bicepsen, armbågen och framför allt i brachioradialis.

Går ju VC han lyfter och drar och hittar inget. Går å läser i en bok, lyfter min armen sträckt med handflatan uppåt rakt upp. Gör ont i axeln som fan. Då utbrister han "Aha! Bicepstendinit!" Sjukar mig från jobb 2v och ger mig Diklofenak 50mg.
Säger till mig ta 3 tabletter om dagen, ingen träning alls utan bara vila. Visst, det har nu gått en vecka och 2 dagar och känner ingen förbättring alls. Gör lika ont om inte mer nu. Ska ringa honom igen imorgon och kolla men något är inte rätt.

Det jag undrar är, är verkligen diagnosen rätt? Han sa att långa biceps senan var inflammerad, men hade jag haft så ont nere i brachioradialis då?
Det kliar lite på huden (Gissar på bieffekt från diklofenaken) Och det gör såpass ont att jag drar mig från att använda vänster arm överhuvudtaget.

Sen håller jag på att bli galen, inget jobb, ingen träning. Har använt voltarenkräm också men det tror jag inte hjälper det minsta. Känner inte av något iaf.

Vad kan det vara? *gah!*

Bailah
2012-07-03, 18:01
Var hos VC idag igen, blev sjukskriven 10 dagar till. Fast denna läkaren trodde det berodde på Supraspinatustendinit. Har inte läst på vad det är, men det var en liten update iaf.

CoKEmaN
2012-07-04, 16:30
M. Supraspinatus sitter på ovansidan av skulderbladet och fäster högst upp på överarmen, borde inte ge nån smärta så långt ner som brachioradialis om det bara var det som var fel.. Chansar jag på. :P

Bailah
2012-07-06, 11:59
M. Supraspinatus sitter på ovansidan av skulderbladet och fäster högst upp på överarmen, borde inte ge nån smärta så långt ner som brachioradialis om det bara var det som var fel.. Chansar jag på. :P

Njaeh, tror inte jag heller. De senaste 2-3 dagarna har jag sjukt ont i axeln också. Tänk längs med nyckelbenet, mitten av axeln och framsidan av axeln. Sen överarmen och armbågen också. Värst just nu är allt runt axeln. Känns typ pulserande och brännande.

Termy
2012-07-06, 13:55
Har du bokat tid hos någon sjukgymnast för ytterligare diagnostik?

Bailah
2012-07-06, 14:07
Fick tid till läkaren imorgon kl 10. Beror på va hon säger men jag ringer nog min naprapat också imorgon.

Bailah
2012-07-06, 14:08
Måndag, inte imorgon uppenbarligen :o