handdator

Visa fullständig version : ett antal frågor om lite allt möjligt


kapten-lars
2004-01-29, 14:46
Hej alla glada! Har tränat i ca 1 år nu och har kommit på en massa frågor..

1. Har inte ökat i liggande bänkpress med stång på ca ett halvår, knappt i någon övning alls som involverar bröst, kan detta ha med att jag kör för många övningar och reps? har kört liggande bänk 3*8 övre bröst med hantlar 3*8 och nedre bröst med hantlar 3*8.
Tänkte prova med att köra alla övningar 2*6 och se om det blir bättre, vad tror ni om det?

2. Är det sant att man kan bli "pluffsigare" i bl.a ansiktet om man äter kreatin?

3. Funderar lite på att prova HIT, går det bra att bara köra ben med HIT eller funkar inte det om man tränar överkroppen på "vanligt" sätt?

TAck för ett riktigt bra forum!

Koskit
2004-01-29, 15:12
Ingen svarar så jag får väll försöka:

Kommer inte ihåg ordningen, men jag ska klara de :P

1. Använd forced under en månad för att se om du ökar då, annars får du byta övningar.

2. Kreatin binder vatten, så ja, lite kan det synas och du kommer få en liten viktuppgång. Men man ser ju större ut :love:

3. HIT, klart du kan köra det på bara benen eller överkroppen.
Annars kan du prova så lär du märka om det går eller inte :D

lauria
2004-01-29, 15:29
Testa att gå ner till 4-6 reps på bröst och kör med några vilo veckor i mellan åt

///////////Tobbe

Vir
2004-01-29, 15:33
1.Fler set!
Själv kör jag efter MAX-OT på bröst. Nu blir det 4 set bröst på ca 6 reps. Så tungt jag bara kan. Efter det kör jag 3 set snebänk och sen 3 set dips. Har ökat 15 kg på 2 månader på bänken.

2. Vissa kan bli lite svullna i ansiktet, själv har jag inte det problemet.
-R

Medusa
2004-01-29, 19:20
Hur ser dina övriga kroppsdelar ut i termer av ökning i muskelmassa och styrka den senaste tiden?

Låter som att du skulle må bra av att testa HIT, definitivt värt en chans, du kanske rentav blir positivt överraskad.

Någon gav dig rådet att köra fler set, något som jag starkt motsätter mig.

kapten-lars
2004-01-29, 23:22
muskelökning å styrkeökning...
Hade jag varit smart hade jag skaffat mig en kamera å fotograferat mej varje vecka, det är så svårt att se.
Har ökat från 74 kg till ca 82 kg, magen har blivit större :) fast har man lätt för att binda fett så..
Armar blir jag starkare i, likaså mage. Mage tränar jag inte lika mycket fast det är konstigt att armarna blir bättre fast än dom aktiveras vid så många andra övningar, är ju sugen på HIT, även om inte det funkar så har jag isåfall kommit en liten bit på vägen för att se vad som passar mej!

Sorry att de tog så lång tid att svara, kul att ni kommer med svar!:)

kapten-lars
2004-01-29, 23:30
oj glömde fråga och hittade inte med searchfunktionen: vad betyder forced?